Het is nu za dec 16, 2017 9:04 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
De aanslag - Harry Mulisch 
Auteur Bericht
Nederlandseopdracht

Bericht De aanslag - Harry Mulisch
Hallo iedereen

Ik moest een boek lezen en daar een opdracht over maken voor Nederlands. Ik koos voor het boek De aanslag van Harry Mulisch. Terwijl ik het aan het lezen was kwam er een vraag in me op.
1.Waarom kreeg 'Tonny' zo'n 'slechte' behandeling nadat hij werd meegenomen door de 'moffen'?
2. Waarom werd de buurvrouw niet doodgeschoten? Zij had toch bekend maar de Duitser lachte er gewoon mee?

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg.
Alvast bedankt!
Groeten

Nederlandseopdracht

wo jun 04, 2014 8:33 am
Profiel
Eisbein

Bericht Re: De aanslag - Harry Mulisch
Als je niet teleurgesteld wilt worden lees dan dit bericht niet.

Zo nee, zoek dan in de uitspraken die Mulisch tijdens een interview deed en waarin hij zei dat zijn boek totaal niets met "De Aanslag" te maken heeft.

Het neerschieten van Krist en het verplaatsen van het lijk naar de stoeprand brachten hem in combinatie met zijn verdere zelf bedachte samenzweer bedenksels op de gedachte een boek te schrijven.

Misschien kom je dan ook nog het verhaal tegen van die door hem opgeëiste bomaanslag op een Haarlemse school.
Die werd in werkelijkheid gepleegd door Jan Overzet.

Zoek een duidelijk verschil tussen een boek, film, en de harde werkelijkheid dat meestal niet romantisch is.

Ga in de klas de confrontatie aan met de fans van Mulisch, tenminste als je goed ingelezen bent.

Zoek ook het boek van de schrijver Dick Verkijk die over Mulisch politiek foute zijde schreef.

wo jun 04, 2014 4:19 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]