Het is nu zo jan 21, 2018 8:11 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
De slag om Arnhem (BNN) 
Auteur Bericht
Moderator
Pieter F

Bericht De slag om Arnhem (BNN)
Volgens de tussenstand van de huidige poll is 27% van de bezoekers van Go2War2 van mening dat de interesse voor WOII vooral bij jongeren afneemt. Mogelijk dat hier ook de motivatie voor BNN zat om een nieuw programma over WOII uit te gaan zenden. Vanavond om 21:00, 'De slag om Arnhem'.

Is dit de manier om WOII onder de aandacht te brengen bij jongeren?

Mediajournaal schreef:
BNN geeft elf jongeren de ‘unieke kans’ om De Slag om Arnhem uit 1944 te herbeleven. Ze krijgen hiervoor een opleiding tot paratroopers. Grenzen worden opgezocht en verlegd, zegt de omroep. Met als einddoel dezelfde duizelingwekkende sprong boven de Ginkelse Heide.

Op de Ginkelse Heide in Ede springen op 17 september 1944 duizenden parachutisten naar beneden. Jonge Britse mannen die Nederland komen bevrijden worden opgewacht door een Duits tankbataljon. De hei verandert in een tapijt van bloed, een slag die zijn weerga niet kent, meldt BNN.

Ik vermoed dat er reacties op de uitznding zullen komen. Het lijkt mij een goed idee om deze bij elkaar in dit topic te posten.

do mei 03, 2012 8:35 pm
Profiel WWW
muncio

Bericht Re: De slag om Arnhem (BNN)
Jongeren die ver van WO II afstaan het zo laten ervaren vind ik goed. De uitzending vond ik op deze manier wel te pruimen voor de jonge doelgroep.
Vanuit hun ogen gezien denk wel een bewustwording en besef van toen en nu.

vr mei 04, 2012 12:12 pm
Profiel WWW
-Spitfire-

Ondanks dat niet alle historische feiten klopten, vond ik het een sterk programma. Mooi om de steeds grotere bewustwording te zien bij deze jongeren, waarvan sommigen eerst dachten dat ze op een plezieruitje gingen.

Overigens hebben de jongeren op de Ginkelse Heide ook nog hun parawing gekregen. Het was op opgenomen, maar blijkbaar hadden ze besloten dat niet uit te zenden.

vr mei 04, 2012 3:45 pm
Profiel WWW
Arnhem44

Citaat:
Ondanks dat niet alle historische feiten klopten, vond ik het een sterk programma. Mooi om de steeds grotere bewustwording te zien bij deze jongeren, waarvan sommigen eerst dachten dat ze op een plezieruitje gingen.

Ik vind dat BNN zich diep moeten schamen.
Ze hadden op zn minst iemand van het Airbornemuseum kunnen benaderen voor het verschaffen van de juiste info. Het lezen van een boek had ze al kunnen behoeden voor het verspreiden van foutieve info. Want het betreft al de ,,basis" waar ze de mist mee ingaan.

Nog veel schandaliger vind ik dat ze eerst een fragment laten zien waar Majoor Hibbert zegt dat hij veel vrienden is verloren tijdens de slag, waarna ze een gesneuvelde Duitser laten zien.
Dat zou Majoor Hibbert vast heel erg op prijs hebben gesteld.

Er wordt enorm veel geld in zon programma gestoken, alleen voor de kijkcijfers.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de Slag om Arnhem op deze manier wordt uitgebuit.

.

zo aug 19, 2012 8:02 pm
Profiel
Moderator
Pieter F

Ik heb geen idee of BNN iemand in het team had met de verantwoordelijkheid voor de historische context. Mij was ook al opgevallen dat in de aankondigingen fouten stonden. Maar contact leggen met het Airbornemuseum had een kleine moeite geweest lijkt mij. Maar dat hebben ze dus niet gedaan, Arnhem44?

ma aug 20, 2012 11:23 am
Profiel WWW
Arnhem44

Citaat:
Maar contact leggen met het Airbornemuseum had een kleine moeite geweest lijkt mij. Maar dat hebben ze dus niet gedaan, Arnhem44?

Ik ga hiervan uit. Ik had beter kunnen zeggen: ,,Ze hadden bepaalde dingen moeten laten toetsen alvorens de opnames te maken""

ma aug 20, 2012 12:49 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]