Het is nu za nov 25, 2017 12:26 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
[Feedback] Go2War2 filmrecensies 
Auteur Bericht
Sébastien

Bericht 
Windtalker schreef:
Bedankt voor de link,ik heb verschillende recensies gelezen en vind
ze bijzonder goed.
Heb ook de recensie "Idi i smori" gelezen,een film vroeger op TV gezien
spijtig dat hij zoals je vermeld alleen import ter vinden is.
Ik heb reeds op alle mogelijk sites gezocht zonder resultaat,ook de buitenlandse versie niet.
Enig idee waar ik hem kan vinden

http://www.ihffilm.com/ 8)

"All human beings are born free and equal in dignity and rights.They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood."

do maart 10, 2005 10:38 am
Profiel WWW
Windtalker

Bericht 
Bedankt voor goeie link SturmSebber

vr maart 11, 2005 5:12 pm
Profiel
Camille

Bericht 
Sébastien, ik zou graag de 6-delige serie over Auschwitz willen kopen. Heb jij enig idee waar ik die kan vinden?
Goede recensie overigens :)

Groet,

Camille

ma apr 04, 2005 12:30 am
Profiel
Desiree

Bericht 
Ga naar www.nl.bol.com en toets bij de zoekmachine Auschwitz in. Even naar beneden scrollen en als laatste heb je Auschwitz (6-delige serie).

ma apr 04, 2005 1:19 am
Profiel WWW
Sébastien

Bericht 
In alle eerlijkheid moet ik even vermelden dat vanwege praktische redenen Kevin alle eer moet krijgen voor de mooie recensie van "Auschwitz". Bij bol en (in België) bij Fnack is deze bevelenswaardige reeks te krijgen.

"All human beings are born free and equal in dignity and rights.They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood."

ma apr 04, 2005 10:03 am
Profiel WWW
Camille

Bericht 
Hartelijk dank voor de tips! Hij ligt als het goed is over 2 dagen op de deurmat :D

ma apr 04, 2005 12:48 pm
Profiel
Warfare7

Bericht 
@Sturmsebber : even terzijde : gisteren de film "El Alamein - The Line Of Fire" op dvd aangekocht en 's avonds bekeken en eerlijk, was (en nog) er erg onder de indruk van.
Je recensie lijkt te kloppen op enkele details na. De Britse tanks tijdens de nachtelijke aanval, waren niet te identificeren en de voertuigen van de Britten die 's nachts op de moslim begraafplaats de Italianen sommeerden zich gevangen te geven, leken mij Amerikaanse M113's.
Nou, als dat het enige is.
Uitstekend, de film èn de recensie.
Aan te bevelen ! 8)

zo jul 03, 2005 3:50 pm
Profiel
Sébastien

Bericht 
Warfare7 schreef:
@Sturmsebber : even terzijde : gisteren de film "El Alamein - The Line Of Fire" op dvd aangekocht en 's avonds bekeken en eerlijk, was (en nog) er erg onder de indruk van.
Je recensie lijkt te kloppen op enkele details na. De Britse tanks tijdens de nachtelijke aanval, waren niet te identificeren en de voertuigen van de Britten die 's nachts op de moslim begraafplaats de Italianen sommeerden zich gevangen te geven, leken mij Amerikaanse M113's.
Nou, als dat het enige is.
Uitstekend, de film èn de recensie.
Aan te bevelen ! 8)

Bedankt! Ik dacht wel een authentieke brommers en zelfs een Fiat militarizzata gezien te hebben. Wat de tanks betreft, daar kan je gelijk in hebben, vooral met op die begraafplaats.

wo jul 20, 2005 8:31 am
Profiel WWW
K.J. Koster

Bericht 
Zo mag ik het zien Sébastien! Jezelf kwetsbaar opstellen in een topic om daar teneinde weer je voordeel mee te doen. Chapeau!

Je recentie over de film "El Alamein - The Line Of Fire" is prima. Ik vond het inderdaad ook een mooie film, maar meer op het menselijk vlak. De gevechten vond ik heel kort door de bocht en zelfs een beetje teleurstellend, maar als je de recentie gelezen had dan kon je dat ook weten 8) .

Vond alleen die scene met de inslag op die soldaat ongeloofwaardig. Alleen een oor terugvinden en nog geen eens een plas bloed. Jammer. Of is zoiets wel realistich :?:

In iedergeval ga zo door. Misschien iets meer docu's toevoegen.

"To you from failing hands we throw the torch be yours to hold it high":
Netherlands American Cemetery Margraten

wo jul 20, 2005 11:14 am
Profiel WWW
Sébastien

Bericht 
K.J. Koster schreef:
Zo mag ik het zien Sébastien! Jezelf kwetsbaar opstellen in een topic om daar teneinde weer je voordeel mee te doen. Chapeau!

Je recentie over de film "El Alamein - The Line Of Fire" is prima. Ik vond het inderdaad ook een mooie film, maar meer op het menselijk vlak. De gevechten vond ik heel kort door de bocht en zelfs een beetje teleurstellend, maar als je de recentie gelezen had dan kon je dat ook weten 8) .

Vond alleen die scene met de inslag op die soldaat ongeloofwaardig. Alleen een oor terugvinden en nog geen eens een plas bloed. Jammer. Of is zoiets wel realistich :?:

In iedergeval ga zo door. Misschien iets meer docu's toevoegen.

:oops: Dankje voor de vriendelijke reply! We aim to please ;)

Het compleet desintegreren van een lichaam door een directe impact is weldegelijk mogelijk! Vooral in literatuur over de eerste wereldoorlog heb ik daar veel voorbeelden van gezien.

Wat docu's betreft, binnekort staat er alweer een docu over Churchill online op go2war.

wo jul 20, 2005 11:58 am
Profiel WWW
Projectleider
Kevin

Bericht 
Sébastien schreef:
Wat docu's betreft, binnekort staat er alweer een docu over Churchill online op go2war.

En niet te vergeten de volgende documentaires:
  • De Bevrijding - 60e Herdenkingseditie
  • Death Inside Hitler's Bunker
  • Geheimen van het Derde Rijk
Het aantal recensies over documentaires is dus zeker groeiende. Ik hoop dat we dit vol kunnen blijven houden.

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo - de Berlijnse dierentuin en de Tweede Wereldoorlog
* De boodschapper uit de hel - Kurt Gerstein
* Een rechter in Auschwitz - Konrad Morgen

vr jul 22, 2005 4:32 pm
Profiel WWW
eelcokroos

Bericht 
Ik wil graag even opmerken dat hoewel de recensies op zich prima zijn, ze soms een beetje leiden aan het hetzelfde mankement als recensies over speelfilms in gratis kranten als metro en spits, namelijk: dat het complete verhaal van een film al verteld wordt en dat stimuleerd niet echt om de film nog te gaan zien. Ik wil graag geprikkeld worden door een korte uiteenzetting van de hoofdrolspelers en de achtergrond van het verhaal maar wil niet lezen wat precies de climax van de film is enzovoort. Dat is eigenlijk de enige kritiek over de recensies van de speelfilms

vr sep 02, 2005 7:01 pm
Profiel
Projectleider
Kevin

Bericht 
Eelco, bedankt voor je opmerkingen. Zou je misschien wat voorbeeldjes willen geven van recensies op Go2War2.nl die teveel verklappen?

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo - de Berlijnse dierentuin en de Tweede Wereldoorlog
* De boodschapper uit de hel - Kurt Gerstein
* Een rechter in Auschwitz - Konrad Morgen

za sep 03, 2005 11:41 pm
Profiel WWW
Sébastien

Bericht 
Idd, graag wat voorbeelden! Alvast bedankt voor je input!

zo sep 04, 2005 11:15 am
Profiel WWW
eelcokroos

Bericht 
een heel goed voorbeeld hiervan is 'Der Untergang'. Hoewel we natuurlijk allemaal weten dat Hitler dood gaat, is het denk niet noodzakelijk om de belangrijkste gebeurtenissen met vermelding van de data te bespreken. ook wordt het einde van de film al verteld. Hierdoor wordt het meer een complete samenvatting van de film en dat hoort mijns inziens niet in een recensie.

Ander voorbeeld vind ik de recensie van 'Come and see'. Ik zeg er gelijk bij dat ik deze film nog niet heb gezien. Ter vergelijking met de omschrijving van het verhaal van 'der Untergang' (wat meer een gehele beschrijving is) wordt hier aanvankelijk kort maar krachtig de basis van het verhaal uiteengezet. Dit vind ik sterk. Dat de film vervolgens verder gaat in een steeds toenemende spiraal van geweld en wreedheid, vind ik een prima toevoeging. Dat er vervolgens verteld wordt dat de climax hiervan uitmond in het verbranden van een dorp inclusief de inwoners, vind ik nogal een spoiler voor de mensen die de film nog niet gezien hebben.

Mijn kritiek is dus hoofdzakelijk dat sommige recensies in enkele gevallen in hele grote mate (der untergang) ,dan weer in kleine mate (come and see) belangrijke aspecten van het verhaal verklappen.

De achtergrond informatie en de goed gefundeerde meningen van de recensenten over de films vind ik echter wel heel goed. Ik hoop dat jullie hiermee iets kunnen

zo sep 04, 2005 5:22 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende