Het is nu do maart 28, 2024 3:53 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Neuengamme en Cap Arcona 
Auteur Bericht
Theo Broers
Bericht 
Ulrich schreef:
Hallo Theo,
Is het boek over Neuengamme en de Cap Arcona intussen verschenen?
Kan je mij de titel etc. mailen?

Groten van Ulrich


Ik was een tijdje niet op dit forum.

Nederlanders in Neuengamme is intussen verschenen (2005), drie drukken.
Nog enkele exemplaren verkrijgbaar via de secretaris van de Stichting Vriendenkring Neuengamme, 29 euro, zie website. In de boekhandel al geruime tijd uitverkocht. Hier en daar antiquarisch verkrijgbaar voor 50 euro.

In voorbereiding: Nederlanders op de Cap Arcona, Thielbek en Athen; verschijnt op22 april 2011.


do mei 13, 2010 1:43 am
muncio
Bericht 
Heel interessant verhaal ik kende het van een lid van stichting Vriendenkring Neuengamme, maar kende een soortgelijk verhaal in Nederlands Indië alleen ik ken het schip niet meer.


do mei 13, 2010 10:47 pm
Theo Broers
Bericht 
muncio schreef:
Heel interessant verhaal ik kende het van een lid van stichting Vriendenkring Neuengamme, maar kende een soortgelijk verhaal in Nederlands Indië alleen ik ken het schip niet meer.


De Junio Maru, getorpedeerd bij Sumatra door een Engelse onderzeeër de Tradewind. Ook hier kwamen meer dan 5000 gevangenen om. De overlevenden gingen alsnog als dwangarbeiders werken aan een spoorweg op Sumatra.


vr mei 14, 2010 1:10 am
muncio
Bericht 
Hoi Theo,

Ja idd dat schip, bedankt voor de opheldering.


wo mei 26, 2010 8:36 pm
Theo Broers
Bericht 
Op 29 april 2011 verschijnt "De Ramp in de Lübecker Bocht" als vervolg op "Nederlanders in Neuengamme".


ma apr 18, 2011 12:10 am
Theo Broers
Bericht 
Op 29 april 2011 verschijnt "De Ramp in de Lübecker Bocht" als vervolg op "Nederlanders in Neuengamme".

Afbeelding


ma apr 18, 2011 12:10 am
Plientje
Bericht Re: Neuengamme en Cap Arcona
Hallo Theo BRoers
Ik las uw bericht over dat uw vader een overlevende was van Neuengamme en de Cap arcona.
Mijn opa is dat vermoedelijk ook. (helaas inmiddels wel overleden).
Ik vroeg mij af of uw vader wellicht de naam van mijn opa kent of herkend.

Met groeten Paulien


zo feb 11, 2018 8:10 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group