Het is nu do maart 28, 2024 11:50 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Het onmogelijke voorstellen 
Auteur Bericht
Harro
Bericht 
Er worden in de theorie van Arwin Rummel landen aangevallen die als zelfstandige staten helemaal niet bestonden in 1940. Kroatië, Servië en Slovenië waren onderdeel van Joegoslavie. Een land waarmee Duitsland onderhandelde over een bondgenootschap. Wat ze ook lukte tot in 1941 de jonge koning Peter de macht kreeg en toenadering zocht tot de Britten.

En dat is meteen mijn tweede bezwaar: "Arwin" vindt meer bondgenoten zoeken in 1940 een kernpunt maar bestaande bondgenoten als Hongarije en Roemenië worden datzelfde voorjaar aangevallen.

Drie: de militaire kracht van "eventuele bondgenoot" Turkije wordt in deze theorie te sterk ingeschat. Die krijgsmacht zal wel even Griekenland en Syrië op de knieën dwingen. Dit is onwerkelijk; de Turkse krijgsmacht was op dat moment hooguit vergelijkbaar met de Italiaanse.

Meer punten van kritiek maar daar heb ik nu de tijd niet voor.


do okt 11, 2007 9:34 am
Arwin Rummel
Bericht 
Citaat:
Er worden in de theorie van Arwin Rummel landen aangevallen die als zelfstandige staten helemaal niet bestonden in 1940. Kroatië, Servië en Slovenië waren onderdeel van Joegoslavie.

Inderdaad daar ben en was ik me van bewust., maar ik zou zowiezo voorrang geven aan wat nu Kroatië is om genoemde reden.
Citaat:
Een land waarmee Duitsland onderhandelde over een bondgenootschap. Wat ze ook lukte tot in 1941 de jonge koning Peter de macht kreeg en toenadering zocht tot de Britten.

Ik noem het een theorie, en het gaat hier om iets fictief vanaf 01 september 1939, dus ja, klopt dus niet met de werkelijkheid, en dan?
Citaat:
"Arwin" vindt meer bondgenoten zoeken in 1940 een kernpunt maar bestaande bondgenoten als Hongarije en Roemenië worden datzelfde voorjaar aangevallen.

Met de kennis die wij nu hebben, weten wij dat deze landen geen betrouwbare bondgenoten waren, dus dacht ik, annexeren die hap. Puur hypothetisch. Ik zou de bondgenoten iets verderweg zoeken van Duitsland, kwestie van 'Lebensraum'.
Citaat:
Drie: de militaire kracht van "eventuele bondgenoot" Turkije wordt in deze theorie te sterk ingeschat. Die krijgsmacht zal wel even Griekenland en Syrië op de knieën dwingen. Dit is onwerkelijk; de Turkse krijgsmacht was op dat moment hooguit vergelijkbaar met de Italiaanse.

Een Turkse bondgenoot met Duitse hulp misschien, dat was toch steeds de Duitse politiek? De Turken gebruiken als afleidingsmanoevre op die flank kan heel handig zijn om vele Britse, Franse en Russische troepen te binden.
Citaat:
Meer punten van kritiek maar daar heb ik nu de tijd niet voor.

Beter is misschien zelf een theorie uit te dokteren, of bashed u me liever? :wink:


do okt 11, 2007 9:51 am
Harro
Bericht 
Arwin Rummel schreef:
Beter is misschien zelf een theorie uit te dokteren, of bashed u me liever? :wink:

Alle kritiek is "bashen"? Als je zo begint laat dan maar :roll:


do okt 11, 2007 10:12 am
Mario
Bericht 
Ik vind dit onderwerp eigenlijk zinloos. :oops:


do okt 11, 2007 11:12 am
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Ik vind dit onderwerp eigenlijk zinloos.
Dat mag.. :roll:
Citaat:
Beter is misschien zelf een theorie uit te dokteren, of bashed u me liever?
Het is leuk om over dingen als dit na te denken in de vorm van 'what if..'. Wat Harro en ik je duidelijk proberen te maken, is dat er een aantal vaststaande feiten zijn waar je een 'what if..'-scenario omheen moet zien te breien om het zo maar even te zeggen. Met andere woorden, niet alleen mee nemen wat een aardig scenario zou vormen, maar ook de feiten. Dan heb je een echte mogelijkheid in handen..

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


do okt 11, 2007 11:48 am
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Het komt neer op...
Arwin Rummel schreef:
Puur hypothetisch.

...en daarmee is alle discussie verder zinloos.


do okt 11, 2007 12:30 pm
Arwin Rummel
Bericht 
Citaat:
Ik vind dit onderwerp eigenlijk zinloos.

Het is alleszins vijgen na Pasen.

Harro, u zegt:
Citaat:
Het komt neer op...

Citaat:
Arwin Rummel schreef:
Puur hypothetisch.

Citaat:
...en daarmee is alle discussie verder zinloos.

Hebt u mijn smiley niet gezien dan. U mag me altijd hypothetisch afkraken, maar daar blijft dan het ook bij, in dit geval. De oorlog is namelijk reeds lang gedaan. Alhoewel de NAZI's terug aan de macht lijken te zijn. :lol:


do okt 11, 2007 4:46 pm
Harro
Bericht 
Arwin Rummel schreef:
Alhoewel de NAZI's terug aan de macht lijken te zijn. :lol:

Waar ben je nu eigenlijk op uit met je bijdragen? Bij mij ga je vanaf nu in de ignore mode.


do okt 11, 2007 4:59 pm
Arwin Rummel
Bericht 
Doe wat u niet laten kan. U denkt toch al dat ik u opzettelijk wil beledigen.


do okt 11, 2007 5:02 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Arwin Rummel schreef:
Alhoewel de NAZI's terug aan de macht lijken te zijn. :lol:

Kun je je nader verklaren?

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do okt 11, 2007 7:20 pm
Profiel WWW
Arwin Rummel
Bericht 
Citaat:
Alhoewel de NAZI's terug aan de macht lijken te zijn.

Citaat:
Kun je je nader verklaren?

Bush, Cheney, Rumsfeld en Co? Verdeel en heers.

Annuit coeptis: Hij knikt onze ondernemingen toe Vergilius, motto V.S. op zegels.

Novus ordo seclorum: Nieuwe orde van generaties/nieuwe wereldorde Motto van V.S. op zegels.

www.sirbacon.org/gallery/pyramid.html
www.answers.com/topic/novus-ordo-seclorum

Of het nu een Duizendjarig rijk of een Nieuwe Wereld Orde is, voor mij zijn het NAZI's. Zelfde idee, zelfde miserie.

CIA, FBI, NSA, OHS, OSP, enz... is gelijk aan SS en Gestapo. Zij gebruiken dezelfde technieken.

Bush is net als Hitler een occult freak (Thule gesellshaft versus Skull and Bones)

Opa Prescott Bush had via Thyssen zelfs goede connecties met Hitler en zijn bende.

www.dewaarheid.nu/okt01/prescott.htm
www.solidaire.org/scripts/article.phtml ... obid=27081
www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1312540,00.html
www.witheet.com/buitenland/bush-hitler-woii
www.zapruder.nl/portal/artikel/oorlogsv ... ilie_bush/
www.achtergeslotendeuren.punt.nl/index. ... _archief=0
www.afvn.nl/2006_4/afpag10_11.htm

Als dit niet volstaat, volstaat er niets dat ik kan schrijven.

Dus; andere verpakking, zelfde inhoud, net als communisme trouwens.

De maffia vaart er wel bij, maar wij NIET!


do okt 11, 2007 10:50 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Mag ik je er op wijzen dat dit een historisch forum is? Complottheorieën kun je denk ik beter kwijt op fora die daar wel voor bedoeld zijn.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do okt 11, 2007 11:08 pm
Profiel WWW
Arwin Rummel
Bericht 
Code:
Mag ik je er op wijzen dat dit een historisch forum is? Complottheorieën kun je denk ik beter kwijt op fora die daar wel voor bedoeld zijn.

U hebt het me zelf gevraagd, daar kan ik nu eenmaal niets aan doen. Zie:
Citaat:
Alhoewel de NAZI's terug aan de macht lijken te zijn. Laughing

Citaat:
Kun je je nader verklaren?

U ziet waarschijnlijk het woord Illuminati staan in één van de teksten, en u hebt uw antwoord al klaar. Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Geen kans ter wereld dat u toen u uw bericht plaatste, alles reeds gezien, gelezen en begrepen had. Trouwens, het overgrote deel van de argumenten/bewijzen in de teksten zijn wel degelijk onderbouwd en gebasseerd op complot-FEIT, niet complot-theorie, dat kunt u onafhankelijk van mij zelf opzoeken, of doet u daar liever niet aan?
.
Maar u moet zoals in alle teksten, goed tussen de lijnen lezen (Vergeet dus aub eens een minuutje dat u bvb Illuminati hebt zien staan, want daar ging het mij helemaal niet om). Als er mij een vraag over vergelijk tussen verleden en heden gesteld word, dan probeer ik antwoord hierin te geven naar beste weten en kunnen. Met te onderzoeken en te vergelijken, te proberen begrijpen.
.
Sommige feiten liegen echter niet. Bush is een crimineel die de mensenrechten van een heleboel mensen gewoonweg teniet doet. Bijna heel de wereld kreunt onder zijn tiranie: WAR ON TERROR. Hij is zelf tereur in eigen persoon. Zijn familie heeft banden met de bin Laden familie, met Thyssen, Hitler, enzoveel meer... Hij (De huidige president) is degene die van CIA en Al-Qaida, Al CIA'da maakte. Banden met extreem-rechts in Colombia en eigenlijk bijna overal in de wereld.
Hij is zogezegd een 'Reborn Christian', hoe kunnen herboren Christenen dan oorlog voeren en Jezus volgen? Door eerst je ziel te verkopen aan de Duivel, te sterven als 'Christenen' dus, misschien herboren worden en sterven en weer herboren worden en sterven en weer herboren, enz...via gruwelijke daden? (Op grote schaal, wie zal het zeggen?)(Dus niet zelf echt sterven, enkel als 'Cristen'.
Genoeg materiaal dus om de BUSH en DICK bende te vergelijken met Hitler en trawanten.
.
Wegens onbevredigd in de les op school, ben ik op mijn 9de reeds begonnen met mijn studie (autodidactisch), eerst WO I & II, dan Korea & Vietnamoorlog, gevolgd door, Algemeen geografie, geschiedenis, onderwerp Theologie, wetenschap, digitale politiek, muziek, etcetera, ... Ik kan nog even doorgaan maar...
.
Ik heb dus een tamelijk brede kennis, maar specifiek zal iemand anders het ook wel eens beter kunnen weten dan mij, als hij/zij er meer en specifiek op gestudeerd heeft. Ik heb daar geen problemen mee en durf dat ook toegeven, ik kan dat zelf bewijzen in dit forum. Ik probeer puur informatie door te geven en te ontvangen, ik kan niets anders doen dan wat iedereen doet, namelijk proberen begrijpen dat wat wij nu denken te weten, morgen hopeloos verouderd en verkeerd kan zijn. Wij moeten trachten te re-evolueren. Als u het verleden begrijpt, weet dan het heden, zodat u in de toekomst kan zien!
.
Natuurlijk is geen enkel verhaal honderd procent accuraat en waarheidsgetrouw, ook het mijne niet, of is het verhaal zelf misschien totaal geprefabriceerd met ware historische details ingewerkt. Wat is historisch, wat is wetenschappelijk? Voor bijna ieder bewijs kan er tegenbewijs zijn, wat is juist, wat is fout, zijn we wel zo zeker van onze zaak over het algemeen? Ieder boek en (E) document (Op een paar na) heeft in bepaalde mate te lijden onder vooroordelen, conditionering, dwaling en distortie. Maar de zaak op zich is dat we er niet mee gediend dat er iets niet bespreekbaar of aantoonbaar zou mogen zijn.
.
Citaat:
Het is leuk om over dingen als dit na te denken in de vorm van 'what if..'. Wat Harro en ik je duidelijk proberen te maken, is dat er een aantal vaststaande feiten zijn waar je een 'what if..'-scenario omheen moet zien te breien om het zo maar even te zeggen.

U geeft hier zelf dat het hier gaat over 'what if..'. Dat is dus niet zoiets als niet-realistisch? Daar was het mij nu net om te doen. Onrealistisch met feitelijke details.
.
De vaststaande feiten voor mij waren dus:
.
Citaat:
Frankrijk verklaart zich neutraal in een Pools-Duits conflict(het zegt de verdrag op).Groot-Brittanie wilt wel de oorlog verklaren,maar zal het niet alleen doen,dus het schorst alle contacten op.Het verklaart de oorlog wel niet.Polen valt en Hitler is baas over Polen.Wat zou hij nu doen?Toch Fr.en Eng. binnenvallen?Of Rusland al binnenvallen?

Dat zijn volgens mij de criteria en niets meer, de rest staat dus tamelijk vrij.
Dus:
1. September-December 1939: Polen valt.
2. Frankrijk verklaard zich neutraal.
3. Groot-Brittanië is te laf om alleen te vechten tegen de Duitsers.
3. Hulp van de VS dus ook nog niet in zicht.
4. Ik neem dat het von Ribbentrob pact nog geldig is.
.
Citaat:
Toch Fr.en Eng. binnenvallen?Of Rusland al binnenvallen?

5. De SCHIJN-VREDE zolang mogenlijk ophouden, zolang mogenlijk wachten met Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, en Groot-Brittanie aan te vallen.
6. Rusland iets vroeger binnenvallen, om tijd te winnen ten op zichte van de komende winter. lijkt me logisch ook om initieel meer naar het zuiden op te rukken, om zelf de olie te bemachtigen en de aanvoer van Russch olie te verhinderen. Leningrad links laten liggen, de linie houden bij de grenzen van de Baltische staten en de grens van Wit-Rusland tot de Westelijke Dvina-rivier.
.
Stelling, bij deze: Als Rusland valt, is het al virtueel game over voor de rest van de geallieerde westerse wereld, zo simpel ligt de zaak eigenlijk. Tenslotte heeft niet de VS het verschil gemaakt, maar de enorme aantallen Russische soldaten en geweren, kannonnen.
.
Stelling 2: Duitsland kan wereldoorlog twee alleen winnen, met bijna alle Russische olie.
.
Citaat:
Waar ben je nu eigenlijk op uit met je bijdragen? Bij mij ga je vanaf nu in de ignore mode.

?
Citaat:
Alle kritiek is "bashen"? Als je zo begint laat dan maar :roll:

Harro, er staat wel degelijk een :wink: Wat kan ik nog meer zeggen voor mezelf, het is misschien een mislukte grap?
.
PS; Ik daag jullie bij deze uit om zelf met onderbouwde [What if's] pseudo-realistische theorien af te komen. Have Fun, otherwhise you're not... :wink: (Ziet u: WINK?) :!: 8)


vr okt 12, 2007 3:39 am
Arwin Rummel
Bericht 
Citaat:
F] Wat ik ook bedacht, was dat in dit geval Duitsland waarschijnlijk zolang mogelijk de vrede of eerder schijnvrede zou willen bewaren met beide Groot-Brittanië en Frankrijk.


Citaat:
Wat mij heeeeel onwaarschijnlijk lijkt en Duitsland in ieder geval (althans bij deze volgorde) dus een twee-fronten oorlog zou moeten voeren..

Wanneer de Russische Rote Armee zonder olie komen te zitten uit de streek rond Maikop en vooral ten Zuiden van de Kaukasus, zullen na enkele dagen/weken verschillende miljoenen voertuigen zonder brandstof komen te staan. Met Blitzkrieg is het kinderspel infanterie op te rollen, dat is bewezen, eerst het afsnijden van de aanvoerlijnen, dan de omsingeling, gevolgd door bombardement, wachten en zelf infanterie aanvoeren die de taken overneemt, en de Blitzkriegtroepen gaan onderwijl verder. Een tijdje daarna, nog steeds omsingeld en afgesneden, de overgave.
Dus wanneer de Russen op die manier uiteengeslagen zijn, kan de aandacht sneller naar de Westelijke Geallieerden verschuiven. Tot zo lang moeten zij, de Westelijke Geallieerden, worden afgehouden zonder meer, indien zij toch de oorlog zouden verklaren aan Duitsland. Ook kan in dat geval een beperkte aanval in Nederland en België een oplossing bieden.


vr okt 12, 2007 4:08 am
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Theorien over wel of niet bestaande complotten zijn hier niet gewenst. Wij houden ons bezig met de Tweede Wereldoorlog. Daar gaan we hier dus over verder. Verder laat je een opmerking als
Citaat:
Alhoewel de NAZI's terug aan de macht lijken te zijn.
ook maar achterwege. Lijkt mij duidelijk allemaal.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr okt 12, 2007 10:01 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group