Het is nu do maart 28, 2024 1:36 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Kaarten of interessante plaatsen Battle of the bulge. 
Auteur Bericht
Philippe1985
Bericht Kaarten of interessante plaatsen Battle of the bulge.
Hallo,

heeft er iemand meer informatie over plaatsen waar er effectief gevochten is ter hoogte van Malmedy, Bastogne ,Houffalize en Sankt Vith?

Ik ben een verwoed militaria-zoeker, maar ik lijk precies maar niet de juiste plaatsen te vinden...(loopgravennetwerken, etc...).

mvg,


Philippe Dalcq.


di mei 19, 2009 2:03 am
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Aannemende dat je met een metaaldetector wilt gaan zoeken: dat is in de Ardennen verboden.

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


di mei 19, 2009 8:51 am
Profiel
wo2-freak
Bericht 
Waarom is dat verboden? Omdat er misschien nog meinen/bommen liggen die niet zijn afgegaan? Dan zou het kunnen dat de metaaldetector dat aangeeft, dat je enthousiast gaat graven en opeens boem.. Of het kan een andere reden hebben, ik ben wel benieuwd :D


di mei 19, 2009 3:36 pm
Mia
Bericht 
Philippe 1985

Bekijk www.oorlogsmusea.nl eens, daar kun je wel richtlijnen vandaan halen, door o.a. de monumenten en de plaquettes te lezen enz. ze vertellen je wie er geweest zijn en wat daar gebeurd is en op welk tijdstip.

wo2-freak

Er is daar een heel streng natuurbeleid, ook bestaat de mogelijkheid dat er glasmijnen liggen die niet gedetecteerd worden door een metaaldetector , je bent erg gevaarlijk bezig.


di mei 19, 2009 3:49 pm
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
wo2-freak schreef:
Waarom is dat verboden? Omdat er misschien nog meinen/bommen liggen die niet zijn afgegaan? Dan zou het kunnen dat de metaaldetector dat aangeeft, dat je enthousiast gaat graven en opeens boem.. Of het kan een andere reden hebben, ik ben wel benieuwd :D

Da's inderdaad de grootste reden. En laat dat misschien maar weg. Ik heb getallen gelezen (ging over het Hürtgenwald overigens maar voor de Ardennen geldt waarschijnlijk hetzelfde) van honderdduizenden stuks onontplofte munitie, variërend van kogels tot mijnen e.d. wat nog in de grond moet zitten.

Daanaast wil men voorkomen dat historische grond omgeploegd wordt. Niet dat de officiele instanties er zelf iets mee doen overigens...

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


di mei 19, 2009 4:37 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group