Het is nu do maart 28, 2024 9:58 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
bloody gulch 
Auteur Bericht
hulsmeijers
Bericht bloody gulch
Ik ben de afgelopen week van 6 juni in normandie geweest.We vonden daar een folder van de bloody gulch in dyonville.Toen we daar aankwamen vertelde de man dat om zijn boederij 300 amerikanen en 150 duitsers waren gesneuveld.De man kon vrij slecht engels maar wat ik eruit op kon maken was dat het 17 ss GvB en 6 fsj regiment hier zwaar gevochten hadden om deze plek. Wie weet meer?


vr jun 19, 2009 10:30 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Bloody_Gulch

Maar ik denk dat je Douville bedoeld, dat is (volgens een kaartje in dit boek) ligt dat namelijk ten westen van Carantan. Dyonville kan ik namelijk nergens vinden :roll:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za jun 20, 2009 10:21 am
Profiel WWW
RainbowRob
Bericht 
Lees het boek van Ian Gardner tonight we die as men met daarin een groot stuk over de bloody gully


zo jun 21, 2009 3:37 pm
hulsmeijers
Bericht 
RainbowRob schreef:
Lees het boek van Ian Gardner tonight we die as men met daarin een groot stuk over de bloody gully
Weet je toevallig of het te koop is en of het nederlands is.alvast bedankt


wo jun 24, 2009 9:16 pm
RainbowRob
Bericht 
Hij is nog niet zo heel lang uit dus nog niet in het Nederlands. Wel gewoon te krijgen via amazon of bol
http://www.bol.com/nl/s/boeken-engels/z ... index.html


wo jun 24, 2009 9:28 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group