Het is nu wo apr 17, 2024 1:39 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Wat als Duitsland, Rusland nooit was binnengevallen.... 
Auteur Bericht
wrekaneU111
Bericht 
Mijn persoonlijke mening nadat ik een aantal boeken over oa dit onderwerp heb gelezen, blijft toch dat er WEL degelijk iets gedaan had kunnen worden.

Maar er is destijds gekozen om niks met die informatie te doen die de Engelsen voorhanden hadden. Vergeet niet dat "Antisemitische" wijd verspreid was in die tijd, en dat ook landen zoals Zwitserland geweigerd hebben om alle gevluchte joden op te nemen. Die hebben maar beperkt mensen toe gelaten.

Ik zou wel meer tekst en uitleg willen geven , maar daardoor raak ik behoorlijk off topic geloof ik.


ma okt 12, 2009 8:15 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
wo2-freak schreef:
Waarom hebben de Geallieerden niets gedaan tegen de concentratiekampen? Ze wisten hier wel van..


Zie daarvoor o.a. de volgende topics:

- Treinverbindingen
- 'Amerika had Auschwitz plat moeten gooien'

Of:

- Waarom de spoorlijnen niet gebombardeerd werden

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


ma okt 12, 2009 8:19 pm
Profiel WWW
ik ben Michiel
Bericht 
wo2-freak schreef:
Zo simpel is het denk ik niet wrekaneU111. Ze hadden iets kunnen doen (verzetsstrijders of de Geallieerden soldaten) maar waarom hebben ze niets gedaan?


Over de geallieerden ga ik niet oordelen maar even op die verzetstrijders.

Ik veronderstel niet dat jij ooit echt contact hebt gehad met die mensen? In Belgie is er ook één daad geweest om de holocaust tegen te gaan. Die is uitgevoerd door 3 studenten op een transport van joden naar Polen. Ik heb ooit zelf met verschillende verzetslieden gesproken en ook in deze documentaire komen enkele interessante getuigenissen aan bod.

Deze mensen deden heldendaden met de middelen die ze hadden. Ze probeerden om geallieerde piloten te redden, zichzelf te beschermen tegen verraders en vooral om te zorgen dat de geallieerden de oorlog zo snel mogelijk wonnen zodat er geen onschuldige mensen zouden sterven. Maar ze moesten hun beperkte middelen zo goed mogelijk benutten en daarbij doelen stellen. De rest moesten ze laten vallen en één ding dat ze lieten vallen was het helpen van mensen die het slachtoffer werden van de holocaust. Ontsnappen is één ding maar mensen gedurende lange tijd ondergedoken houden in bezet gebied is twee.

edit: sorry Kevin had je post te laat gezien.


vr okt 16, 2009 9:32 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
ik ben Michiel schreef:
edit: sorry Kevin had je post te laat gezien.

Je post is een prima aanvulling Michiel!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


vr okt 16, 2009 10:07 pm
Profiel WWW
ik ben Michiel
Bericht 
Kevin schreef:
ik ben Michiel schreef:
edit: sorry Kevin had je post te laat gezien.

Je post is een prima aanvulling Michiel!


Ja maar is toch nog steeds wat off topic 8)


vr okt 16, 2009 10:17 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group