Het is nu do maart 28, 2024 10:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Vliegvelden in Oorlogstijd 
Auteur Bericht
Buising
Bericht Vliegvelden in Oorlogstijd
Hallo allemaal,
voor zover dit nog niet bekend is: 30 november aanstaande vindt de officiele boekuitreiking plaats van het boek 'Vliegvelden in Oorlogstijd' aan Minister Eimert van Middelkoop. Dit boek is het resultaat van 20 jaar onderzoek door de Werkgroep Vliegvelden van de Studiegroep Luchtoorlog 1939-1945. Het boek wordt uitgebracht via het Nederlands Instituut van Militaire Historie. Het boek - A4 formaat, meer dan 500 pagina's met veel foto's - beschrijft de geschiedenis van alle Nederlandse vliegvelden gedurende deze periode. Voor geintereseerden verwijs ik graag naar de website van uitgeverij Boom.(http://www.uitgeverijboom.nl/catalogus/ ... 68235.html)

Wijbe Buising
Secretaris Studiegroep Luchtoorlog 1939-1945
www.airwar39-45.nl
(Mijn specialiteit: vliegveld Hilversum/Soesterberg en de luchtoorlog boven de provincie Utrecht en 't Gooi)


ma nov 23, 2009 11:08 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Wordt vliegveld Helmond ook genoemd en zo ja, hoe uitgebreid gaan jullie er op in?

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma nov 23, 2009 11:28 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht 
als vliegtuigfanaat, inwoner van Leeuwarden en voorheen van Soest/Soesterberg, krijgt dit boek zeker een ereplaats in mijn boekenkast.
Gefeliciteerd met dit resultaat! :D

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


ma nov 23, 2009 11:50 pm
Profiel
muncio
Bericht 
Dan ben je vast militair Jelle :D


di nov 24, 2009 12:44 am
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht 
muncio schreef:
Dan ben je vast militair Jelle :D


Mis! Het is slechts toeval dat ik daar woon(de) en die hobby heb. Overigens heb ik een groot deel van m'n militaire dienst wel op vlb Soesterberg doorgebracht bij 298 Squadron :wink:

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


di nov 24, 2009 9:28 am
Profiel
muncio
Bericht 
Nou kijk duidelijke verklaring verder welkom op de site.


di nov 24, 2009 12:55 pm
philip reinders
Bericht 
Mooi boek, we hebben het al in huis, ga 30 november ook even naar Soesterberg


di nov 24, 2009 7:26 pm
Mia
Bericht 
Er staan ook verhalen in over de twee Zeeuwse vliegvelden Haamstede en Vlissingen.


wo nov 25, 2009 7:34 pm
Bauke Huisman
Bericht 
staat er iets vermeld van het vliegveldje te Slijk-Ewijk / Valburg. deze lag nabij HQ 101 / 43e waar naar alle waarschijnlijkheid ook de conferentie van valburg heeft plaatsgevonden.


wo feb 10, 2010 4:37 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group