Het is nu do maart 28, 2024 3:30 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Japanse troepen die vochten tegen Duitse troepen 
Auteur Bericht
wo2-freak
Bericht 
HKBA44 schreef:
"Ik heb de Nederlandse nationaliteit maar ben van oorsprong een Koerd, zoals mijn ouders en grootouders"

Net zoals die genaturaliseerde Japanners, slotje en een aspirine aub :roll:


Ik wou het hier niet over hebben, maar toch:

Velen hebben in het verleden onze identiteit (van de Koerden dus) willen afnemen en de Turkse, Syrische en Iraanse regering zijn daar nog volop mee bezig. Ik kom uit Zuid-Koerdistan (Noord-Irak). Wij zijn autonoom, maar dat heeft ons veel gekost. Verschillende familieleden hebben gevochten tegen het regime van Saddam Hussein (waaronder mijn vader) en sommige hebben daarbij hun leven verloren. Niet alleen tijdens het verzet/oorlog zelf, maar ook omdat wij onderdrukt werden en er genocides tegen ons gericht zijn geweest. Tweehonderdduizend Koerden zijn levend begraven, geëxecuteerd of vergast tijdens de Al-Anfal Campagne. De Koerden zijn al sinds 1918 bezig om één staat te stichten, maar nog is dat niet gelukt omdat de 4 landen die ons gebied hebben ingenomen, uit de meest barbaarse & arrogante volkeren bestaan: Turken, Arabieren & Perzen. Allen willen de Koerden weg hebben, maar wie strijden hier al bijna 100 jaar tegen en wij laten onze identiteit niet zomaar afnemen. Niet na massamoorden, niet na tientallen oorlogen, niet na onderdrukking en al helemaal niet door een papiertje. Zoals in ons volkslied te horen is:

Wij zijn altijd Koerden geweest en wij zullen altijd Koerden blijven.

Jullie hebben het er makkelijk mee, met een eigen land, taal en vertegenwoordigd worden over de hele wereld. Wij vechten al bijna 100 jaar tegen onderdrukking en geen een land op de wereld die de Koerden steunt, op Israël na. Daarom ben ik pro-Israël en o.a. anti Islamitische staat van Iran. Ik ben zelf moslim, maar als ik moest kiezen tussen Iran, Turkije, Irak of Israël in een conflict, zou ik kiezen voor Israël en tegen die ''mede moslims'' keihard strijden.

Ik hoop dat het nu duidelijker is voor jullie en dat jullie begrijpen waarom ik het niet met jullie eens ben. Net zoals die Duitse Joden die zich na WO2 liever geen Duitser wouden noemen en die nationaliteit dan ook weigerde te hebben. Dat doe ik niet met de Nederlandse nationaliteit, zeker niet. Ben er trots op. Maar ik ben een Koerd en zal altijd een Koerd blijven.


vr jun 25, 2010 6:44 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Ik laat mij niet uit over uw Koerd zijn, dit is tenslotte uw achtergrond. Maar misbruik die identiteit niet om te ontsnappen aan foute gedachtengangen in uw topics.

_________________
Ni dieu, ni maitre


vr jun 25, 2010 6:58 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Toch staat er in je paspoort dat je Nederlander bent. Je BENT Nederlander. Je VOELT je Koerd, prima, begrijpelijk, maar geen Nederlander heeft jou gedwongen deze nationaliteit aan te nemen. Je komt uit Noord-Irak en dat is tegenwoordig zelfs een autonome regio dus niets staat jou in de weg om je daar niet alleen Koerd te voelen maar het ook te zijn.

Je kan jouw situatie op geen enkele manier vergelijken met de positie van Amerikaanse soldaten met Japanse roots. Zij kwamen niet als politieke vluchtelingen maar uit vrije wil naar de VS (vooral Hawaï en Californië). Zij waren ook niet stateloos: in tegenstelling tot Koerdistan bestond het land Japan gewoon dus de Amerikaanse nationaliteit aannemen was een bewuste keuze. De soldaten waarover wij het hier hebben waren grotendeels Nisei - Japanse ouders maar geboren in Amerika en geboren met de Amerikaanse nationaliteit. Zij namen vrijwillig dienst. De enige restrictie die het leger oplegde was dat Nisei niet in het PTO mochten worden ingezet.


vr jun 25, 2010 7:03 pm
wo2-freak
Bericht 
HKBA44 schreef:
Ik laat mij niet uit over uw Koerd zijn, dit is tenslotte uw achtergrond. Maar misbruik die identiteit niet om te ontsnappen aan foute gedachtengangen in uw topics.


Foute gedachtengangen? Ik bedoel er absoluut niets verkeerds mee, mocht ik zo overkomen. Zoals eerder gezegd en duidelijk uitgelegd, ben ik geen PVV-aanhanger. Maar ik begrijp jullie nu wel, is allemaal wat duidelijker geworden. :)


vr jun 25, 2010 7:22 pm
Leo
Bericht 
Generaal Stilwell gebruikte in 1943 in Burma reeds Nisei-scouts bij Merrill's Marauders.

Deze verkenners drongen door tot nabij de Japanse kampvuren om aan inlichtingen te komen. Hier vochten ze dus wel tegen Japanners.


vr jun 25, 2010 9:25 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Overigens even voor de formele juistheid, er berstond geen 422e Divisie maar een 422nd Regimental Combat Team.

De manschappen hebben onder andere 21 Medal of Honors, 52 Distinguished Service Crosses, 560 Silver Stars, 4000 Bronze Stars en meer dan 9000 Purple Hearts ontvangen, de eenheid ontving zelf 7 Presidential Unit Citations.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za jun 26, 2010 12:26 am
Profiel WWW
ik ben Michiel
Bericht 
Wo2-Freak schreef:
Jullie hebben het er makkelijk mee, met een eigen land, taal en vertegenwoordigd worden over de hele wereld. Wij vechten al bijna 100 jaar tegen onderdrukking en geen een land op de wereld die de Koerden steunt, op Israël na. Daarom ben ik pro-Israël en o.a. anti Islamitische staat van Iran. Ik ben zelf moslim, maar als ik moest kiezen tussen Iran, Turkije, Irak of Israël in een conflict, zou ik kiezen voor Israël en tegen die ''mede moslims'' keihard strijden.

Als iemand uit het Genkse (in Genk wonen veel mensen van Marokaanse,Turkse origine) zoiets tegen mij zegt in een zatte bui ben ik iemand die antwoord "Als ge dan toch wilt vechten voor uw Koerdistan, wel ga er dan ook voor vechten maar val mij er niet over lastig!" Vraagt diezelfde kerel uit het Genkse in gebrekkig Nederlands in dezelfde zatte bui mij wat ik over de politieke situatie in België denk dan zeg ik eerlijk mijn mening en antwoord ik hem ook zoals ik een blanke zou antwoorden Waal/Vlaming mijn nonkel of een wildvreemde.

Ik ken een land waar men naast de eigen moedertaal verplicht is van ook die andere taal te leren die aan de andere kant van de taalgrens wordt gesproken terwijl aan die andere kant van de taalgrens de collega's de keuze hebben om Nederlands of Engels te leren. In datzelfde land hoef je als enkel Nederlandstalige in de hoofdstad niets te zoeken want de meeste mensen spreken er Frans. In dat land wordt een man met 800.000 voorkeurstemmen die gedoemd is om premier te worden door de landgenoten aan de andere kant verguisd omdat hij enkel de staat wil hervormen. Dat land beste wo2-freak, je kan het al raden heet België. Ik ben ook een Vlaming net zoals er hier zoveel zitten, ik heb zoals jij zegt ook geen eigen land, ik heb ook geen minister van buitenlandse zaken die mij als Vlaamse taalgroep vertegenwoordigt in het buiteland.

Ben ik daar volkomen tegen? Neen helemaal niet! Ik ben zelfs bereid om de Belgische belangen mee te verdedigen in het buitenland. Ik wil enkel een hervorming in MIJN land in MIJN land en dat ook van de mensen van Turkse en Marokaanse origine. Hebben die een andere mening over dat land? Dat is niet erg, doe maar zo lang die mening maar gaat over MIJN land en niet over hun land van oorsprong. Ik hang de vuile was van mijn land niet buiten in een ander. Maar er is ook geen buitenlander die mij moet komen vertellen hoe wij onze situatie volgens hem moeten oplossen!

Dit vat ook direct mijn mening samen die van toepassing is op mensen van Duitse oorsprong die vochten voor de geallieerde zaak.


zo jun 27, 2010 11:12 pm
Mario
Bericht 
ik ben Michiel schreef:
Ik ken een land waar men naast de eigen moedertaal verplicht is van ook die andere taal te leren die aan de andere kant van de taalgrens wordt gesproken terwijl aan die andere kant van de taalgrens de collega's de keuze hebben om Nederlands of Engels te leren. In datzelfde land hoef je als enkel Nederlandstalige in de hoofdstad niets te zoeken want de meeste mensen spreken er Frans. In dat land wordt een man met 800.000 voorkeurstemmen die gedoemd is om premier te worden door de landgenoten aan de andere kant verguisd omdat hij enkel de staat wil hervormen. Dat land beste wo2-freak, je kan het al raden heet België. Ik ben ook een Vlaming net zoals er hier zoveel zitten, ik heb zoals jij zegt ook geen eigen land, ik heb ook geen minister van buitenlandse zaken die mij als Vlaamse taalgroep vertegenwoordigt in het buiteland.

Met alle respect, maar hier hang je toch een karikaturaal beeld op.
Maar soit (sorry :lol: ), da's hier off topic.


ma jun 28, 2010 8:02 am
John S.
Bericht 
Mario schreef:

Met alle respect, maar hier hang je toch een karikaturaal beeld op.
Maar soit (sorry :lol: ), da's hier off topic.[/quote]

Dat zal komen vanwege het feit dat België ook een karikatuur is..
Een mooie weergave van de feitelijke werkelijkheid dus...


ma jun 28, 2010 12:51 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Mario schreef:
ik ben Michiel schreef:
Ik ken een land waar men naast de eigen moedertaal verplicht is van ook die andere taal te leren die aan de andere kant van de taalgrens wordt gesproken terwijl aan die andere kant van de taalgrens de collega's de keuze hebben om Nederlands of Engels te leren. In datzelfde land hoef je als enkel Nederlandstalige in de hoofdstad niets te zoeken want de meeste mensen spreken er Frans. In dat land wordt een man met 800.000 voorkeurstemmen die gedoemd is om premier te worden door de landgenoten aan de andere kant verguisd omdat hij enkel de staat wil hervormen. Dat land beste wo2-freak, je kan het al raden heet België. Ik ben ook een Vlaming net zoals er hier zoveel zitten, ik heb zoals jij zegt ook geen eigen land, ik heb ook geen minister van buitenlandse zaken die mij als Vlaamse taalgroep vertegenwoordigt in het buiteland.

Met alle respect, maar hier hang je toch een karikaturaal beeld op.
Maar soit (sorry :lol: ), da's hier off topic.


Inderdaad, dat is ook mijn bedoeling. Wo2-freak schetst een beeld waarin Duitsers met een Amerikaanse nationaliteit of Japanners met een Amerikaanse nationaliteit blijkbaar niet evengoed voor dat land kunnen vechten. Als je me ook wil quoten gelieve dat ook volledig te doen en er bij te zeggen dat ik helemaal niet tegen de structuur ben die België vandaag de dag is. Ik wil er ook bij zeggen dat wij allemaal afkomstig zijn van dezelfde soort, van de eerste mensen en België getuigt dat wij in veel situaties soms verplicht worden van samen te leven maar dat wij in wezen eigenlijk allemaal dezelfde zijn. Dat is een grondbeginsel dat fel meespeelde in de Tweede Wereldoorlog.


ma jun 28, 2010 7:18 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group