Het is nu di apr 16, 2024 2:36 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Imperial War Museum Londen 
Auteur Bericht
ik ben Michiel
Bericht Imperial War Museum Londen
Ik ga dit jaar met mijn school op bezoek in Londen en het Imperial War Museum. Kent misschien iemand de grootte van het museum dingen die ik zeker gezien moet hebben.... Ik heb al veel over het museum gehoord dus ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig

alvast bedankt

Michiel


di okt 23, 2007 5:18 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
De Orde van de Overwinning die de Sovjets aan Montgomery hebben verleend ligt in het IWM. Er zijn er maar twintig van verleend en er bevinden zich volgens mij maar vier buiten Rusland. Moet je zeker even bekijken!


di okt 23, 2007 5:26 pm
Profiel
ik ben Michiel
Bericht 
Zal ik zeker doen!


di okt 23, 2007 9:16 pm
Bestuur STIWOT
Ewoud

Geregistreerd:
vr apr 16, 2004 7:05 pm
Berichten: 1024
Woonplaats: Amsterdam
Bericht 
Heb je hier al gekeken? -> http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/913

_________________
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


di okt 23, 2007 10:21 pm
Profiel WWW
John S.
Bericht 
Michiel, ik ben er 2 jaar geleden geweest en het is wel een geweldig gaaf museum. Highlight? Tja, is een beetje afhankelijk waar jouw interesse ligt. Wat ik wel indrukwekkend vond is de schuilkelder tijdens de blitz. Daarin krijg je een indruk van hoe het was om onder bombardement te liggen. Verder zaken als vliegtuigen (bijvoorbeeld ME262) wapens en uniformen uit diverse tijdperken. Kortom....je krijgt er je dag wel om........ :wink:


wo okt 24, 2007 7:54 am
ik ben Michiel
Bericht 
Jammer dat ik er maar eentje heb :evil:


wo okt 24, 2007 6:54 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Een dag voor het Imperial War Museum Londen is meer dan genoeg. Je moet - denk ik - ook niet alles willen lezen en zien. Dat lukt je toch niet, en je zal zeker het overgrote deel dat je gelezen of gezien heb op langere termijn toch allemaal weer vergeten. Ik denk dat je als je een enorm museum als dit bezoekt je vooral moet proberen om overal de sfeer van de verschillende tentoonstellingen te proeven. Je zult zien dat een Victoria en George Cross Gallery een heel andere sfeer heeft dan de Holocaust Exhibition en de Blitz en Trench Experiences. Daarnaast zijn er ook diverse lang en kortlopende tentoonstellingen.

Kortom, probeer vooral zoveel mogelijk sfeer van het IWM Londen te proeven, daar heb je op langere termijn meer aan - omdat dit langer bij je zal blijven - dan proberen alle informatie die het IWM Londen aanbied tot je te nemen. Probeer ook tentoonstellingen die niet direct binnen je persoonlijke interesse liggen te bezoeken, je kunt juist verrast worden door tentoonstellingen waardoor je je qua onderwerp niet direct aangetrokken voelt maar die toch je aan het denken zetten.

Doe ermee wat je wilt, maar uit ervaring en diverse bezoeken aan dit soort gigantische musea waaronder het IWM Londen denk ik dat je je bezoek het beste op deze manier kunt afleggen.

Wellicht heb je ook nog tijd om andere legermusea in Londen te bezoeken, dan zie je ook nog wat van het Britse leger in de periode voor de Great War.

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


vr okt 26, 2007 2:18 pm
Profiel WWW
ik ben Michiel
Bericht 
Blitz en Trench gedeelte lijkt me wel interesant... Maar ik kan alleen maar Imperial War bezoeken omdat de school geen andere museau aan doen. Het zijn keuzeactiviteiten...


vr okt 26, 2007 4:32 pm
David
Bericht 
Ben er zelf 2 geweest tot nu toe. Het zijn vooral de kleine dingetjes die het hem doen.
Zoals de adelaar die van de Reichstag komt, een voertuig dat door de LRDG in de Libische woestijn is gevonden, de Tamzine, het kleinste bootje wat gebruikt werd tijdens de evacuatie uit Duinkerken, etc etc.
Er is daar zo onnoemlijk veel te zien. Vooral the Great War wordt breed uitgelicht. Het hoogtepunt daarvan is natuurlijk de trench experience.

Maar ook de Falklandoorlog, SAS, de Golfoorlog e.d. is heel interessant.

Genoeg te doen!


ma nov 12, 2007 9:23 pm
ErnstJan
Bericht 
Ik ga er misschien van het zomer heen. Dit museum staat erg hoog op mijn te zien lijstje.


di jan 15, 2008 12:56 pm
GI joe
Bericht 
Een ontzettend mooi museum met veel unieke expositie-stukken zoals de tank van Montgomery (naar ik meen een oude Matilda III), een paar speciale wapens zoals een StG. 44 die om de hoek kon schieten, adelaar die op de Reichstag had gestaan e.d.


zo aug 29, 2010 8:24 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group