Het is nu do maart 28, 2024 1:00 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
De schoten van Major General Urquhart 
Auteur Bericht
Jake53
Bericht De schoten van Major General Urquhart
Onlangs werd aan mij de vraag gesteld; "heeft Urquhart door een raam of deur geschoten nadat hij zich met Brig Lathbury in het huis Alexanderstraat 135 bevond?

In zijn boek "De Slag om Arnhem" vermeld Urquhart zelf: "Op dat moment ontdekte ik een Duitse soldaat die door het raam naar binnen keek. Ik had een revolver in mijn hand en vuurde op enkele meters afstand."
In de biografie over Urquhart, geschreven door John Baynes, staat op blz 110 echter een verklaring van Capt Cleminson: "as we pulled him in a German soldier appeared with a gun at the door and was promptly potted by the General..." Martin Middlebrook praat in zijn boek "Arnhem"over een raam.

Vraag: was het een raam of een deur en aan welke zijde van het pand?


do sep 30, 2010 11:00 am
muncio
Bericht 
Wat mij bezighoudt is of de familie die in dat huis woonde niet door de Duitsers zijn opgepakt. Dit omdat ze Engelse soldaten in huis hadden!!!?.


do sep 30, 2010 12:03 pm
Jake53
Bericht 
Dat is ook een vraag, en een belangrijke! Urquhart is later wel teruggeweest op Zwarteweg 14. Die mensen zijn niet gepakt. Waarschijnlijk deze dappere mensen van de Alexanderstraat ook niet.
Het was echter niet de vraag die mij gesteld werd.


do sep 30, 2010 8:13 pm
pedor
Bericht Re: De schoten van Major General Urquhart
Jake53 schreef:

In zijn boek "De Slag om Arnhem" vermeld Urquhart zelf: "Op dat moment ontdekte ik een Duitse soldaat die door het raam naar binnen keek. Ik had een revolver in mijn hand en vuurde op enkele meters afstand."


Volgens mij geeft Urquhart hier zelf het antwoord. Hij is er tenslotte
zelf bijgeweest.


do sep 30, 2010 9:30 pm
koos24
Bericht 
Afbeelding
Volgens de informatie die ik heb, meest rechtse raam
van dit hoekhuis (foto okt. 2009)


ma okt 04, 2010 9:45 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group