Het is nu do maart 28, 2024 11:03 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Gevechtsposities Duitsers Borkel en Schaft. 
Auteur Bericht
Louie
Bericht Gevechtsposities Duitsers Borkel en Schaft.
Mensen, wie weet de preciese gevechtsopstellingen van de Duitse kanonnen tussen Lommel richting Valkenswaard tijdens Market-Garden.Zijn hier kaarten van of iets dergelijks.Ik ben er afgelopen Zondag geweest maar kan niets vinden van stellingen of schuttersputten.Vandaar deze vraag, er moet toch ergens nog iets te zien zijn lijkt mij.Ik ben benieuwd na reacties.Greetz Louie. :?:


zo okt 24, 2010 12:55 pm
philip reinders
Bericht 
zou de omgeving niet een tikkeltje veranderd zijn na 65 jaar :D zou zeggen koop eens de Market Garden Toen en NU boeken, en het boek De Brug naar Market Garden


zo okt 24, 2010 1:11 pm
Louie
Bericht 
Ja dat weet ik, maar de bossen ed zullen toch wel iets laten zien uit die tijd!? :?:


zo okt 24, 2010 1:16 pm
Louie
Bericht 
8) Oké, alvast bedankt voor de reactie.Greetz Louie.


zo okt 24, 2010 10:04 pm
Louie
Bericht 
philip reinders schreef:
zou de omgeving niet een tikkeltje veranderd zijn na 65 jaar :D zou zeggen koop eens de Market Garden Toen en NU boeken, en het boek De Brug naar Market Garden


Ik heb vandaag alle boeken van Market-Garden, 101ste airborne (ik heb ze bijna allemaal ook de originele) de speciale uitgave van Toen en Nu, het tweedelige naslagwerk van Toen en Nu, Hell's highway van Saunders, Market-Garden van Maj.Holts, Brabant bevrijd, en wat ik al niet meer heb.Ik heb afgelopen Zondag samen met mijn zoon wezen kijken en zoeken, maar heb twee schuttersputjes (wat er op lijkt) gevonden, terhoogte van het Engels Ereveld.Ik moet wel zeggen dat ik aan de kant van de weg heb gezocht, ongeveer een meter of vijftig breed, en dan tot aan het café/restaurant het voormalige Witte Pérd.Veranderingen in een dorp kan ik inkomen maar in een bos of heide lijkt me niet zo voor de hand.Misschien dat ik verder na de grens moet kijken.Het is wel een langgerekt stuk.Maar goed, reacties zijn altijd welkom.Greetz Louie 8)


ma okt 25, 2010 9:50 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group