Het is nu do apr 18, 2024 8:18 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
WW-II Allied Aircraft Crashes in The Netherlands 
Auteur Bericht
Jan_Texel
Bericht WW-II Allied Aircraft Crashes in The Netherlands
Voor de geinteresseerde...

Een compleet nieuwe versie van mijn "WW-II Allied Aircraft Crashes in The Netherlands" programma is nu (31 januari 2011) beschikbaar...
Met behulp van de software is het mogelijk om gedetailleerde informatie op te zoeken in een relationele database over crashes van geallieerde toestellen in Nederland.
Alle crashes staan nog wel niet in de database maar er wordt aan gewerkt om dit zo volledig mogelijkt te krijgen; Momenteel zit er informatie in over 682 toestellen en 3853 bemanningsleden!
De database is op zeer verschillende manieren te doorzoeken en een vraag als... Geef me alle Lancasters die in de Waddenzee zijn neergestort in 1943... is een kleinigheidje voor de software/database...

De (gratis) software is te downloaden via http://airwar.texlaweb.nl.

Jan

P.S. Elke aanvulling/aanpassing voor/van de database is van harte welkom.


ma jan 31, 2011 1:04 pm
noviomagum
Bericht 
Fantastisch stuk werk! Ik heb onmiddellijk de crash opgezocht die ik met eigen ogen heb gezien en jawel, het staat er. Wij waren ooggetuigen van de laatste momenten van de vijf vliegers. Nu weten we dus ook hun namen en dat ze alle vijf zijn omgekomen.


ma jan 31, 2011 1:30 pm
Pieter F
Bericht 
Mijn complimenten Jan. Het moet een enorme klus geweest zijn om de database samen te stellen. Voor zover ik het zo snel kan beoordelen is vooral de zoekfunctie stukken verbeterd!


ma jan 31, 2011 2:02 pm
Paul
Bericht 
Op de Engelstalige versie al een reactie geplaatst maar nu ook nog even op deze. Jan, complimenten. Ik heb je programma al een ruime tijd in bezit, het is een zeer mooi stukje database.


ma jan 31, 2011 2:04 pm
Screaming Eagle
Bericht 
Hoe werkt dit voor een Apple computer (iMac)?


ma jan 31, 2011 2:08 pm
Dennis
Bericht 
prachtige database, iets om trots op te zijn!


za feb 26, 2011 9:43 am
Jan_Texel
Bericht 
Hallo allen,

Bij deze, iedereen bedankt voor de complimenten m.b.t. mijn software/database!

Krijg vaak te horen dat men het een 'geweldige site' vindt, maar kan dan meteen antwoorden dat het geen site is; Wat er op je PC draait is een gewoon programma zoals elk ander programme op een computer. Het is geen, ik herhaal, geen website waar je naar kijkt; Op het gastenboek na (dit is een webpagina), is de enige link met Internet de verbinding met een database die op een Internet webserver staat... Waarvan acte!

Uiteraard zijn nog lang niet alle toestellen toegevoegd, maar ik probeer met enige regelmaat meer gegevens in de database te krijgen. Ik heb nog enorm veel gegevens liggen, maar omdat ik dit in mijn vrije tijd, zo uitgebreid mogelijk en zorgvuldig wil doen, kost dit wel de nodige tijd.
Updates zijn overigens altijd te zien 'onder' de button modifications en worden kenbaar gemaakt via de RSS-feed http://airwar.texlaweb.nl/data/crash.xml.

Nog even een opmerking over het gebruik van de software op een Apple; Helaas is dit niet direct mogelijk... De ontwikkelsoftware van Digital Workshop die ik gebruik kan alleen maar een product afleveren voor gebruik op een Windows PC.
Overigens bestaat er wel een mogelijkheid om Windows software op een Apple te gebruiken; Kijk maar eens op http://store.apple.com/nl/browse/guide/windows. Wellicht dat zoiets een oplossing is...

Tot slot, mocht iemand problemen ondervinden met het programma en/of foutjes in de software ontdekken dan hoor ik dit graag. Ook extra gegevens, vooral ontbrekende foto's van bemanningsleden, zijn uiteraard van harte welkom :wink:

Jan


za feb 26, 2011 1:21 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group