Het is nu di maart 19, 2024 1:49 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden" 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Citaat:
iemand met verstand van zaken
Tsja, zegt mij heel veel als je dat vind. Nordyke is een goed auteur, maar schiet regelmatig tekort als onderzoeker.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr okt 21, 2011 7:50 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Wilco, Phil Nordyke is echt wel iemand met verstand van zaken. Die man doet al jarenlang diepgravend onderzoek naar de geschiedenis van de 82nd tijdens de Tweede Wereldoorlog en heeft meerdere kwalitatief goede boeken daarover gepubliceerd.

Hoewel Nordyke het boek prijst voor het diepgravende onderzoek en het publiceren van nieuw materiaal voegt hij daar aan toe:

Phil Nordyke schreef:
He makes the argument that the bridge could have easily been captured on September 17, but because of a problem at the command level, namely General Gavin, the division's commanding officer, the opportunity was lost. The author's assertion is that if the bridge had been captured on the first day, British ground forces would have been able to link up with the British 1st Airborne Division fighting in and around Arnhem. While I don't subscribe to the author's view, I did find much information about this subject published for the first time.


Ik kan me echter wel voorstellen dat je blij bent met een compliment van Nordyke voor de research die er is gedaan! :)

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


vr okt 21, 2011 8:22 am
Profiel
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Wilco_Vermeer schreef:
maar schiet regelmatig tekort als onderzoeker.

Mag ik een paar duidelijk aantoonbare voorbeelden waarin Nordyke tekort schiet als onderzoeker?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


vr okt 21, 2011 8:30 am
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Egbert, lees zijn boeken en zet deze af tegen andere onderzoekers. Nordyke schrijft goed. Hij schiet met name tekort op basis van cross-reference research. Ik zeg nergens dat hij GEEN verstand van zaken heeft.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr okt 21, 2011 8:34 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Mag ik daar dan een concreet voorbeeld van? Zijn boeken ken ik namelijk erg goed.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


vr okt 21, 2011 8:47 am
Profiel
STCOKL
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Het hele verhaal gelezen, en met verbazing de uitkomst aanschouwd.

Ik sta echt perplex waarom het (dit) topic geheel ineens is afgebroken!

Diverse spreken elkaar tegen, hebben een andere mening of kijken anders tegen een bepaald onderwerp aan.
Zoals we allemaal weten ligt het eenmaal gevoelig, tachtigduizend boeken/documenten met een ander verhaal geschreven naar hun eigen idee/inzicht of whatever. Waarheid/fictie/bevestiging wie zal het zeggen!?

Het zal altijd een issue blijven, wie deed op het moment wat, en wie bevestigd dat... de bron is er ook niet meer!
(een report dekt altijd zijn meerdere, ongeacht het anders liep of loopt)
"de militaire status (rang) bepaald het gezag, ongeacht of die juist is!!" (voorbeelden genoeg!!)

Ik vind het heel jammer dat dit soort onderwerpen doodbloeden, er is hier zoveel kennis dat ik denk, doe er iets mee.. Dit soort forums zijn afhankelijk van de kennis van dit soort bezoekers, dat laten we toch niet verloren gaan!?

Groet,
Marc


do aug 30, 2012 10:17 pm
nl11279
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Internationaal worden mijn boeken wel gewaardeerd. https://twitter.com/sommecourt/status/9 ... 2324051974


zo feb 04, 2018 11:57 am
jw1985
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Ok, maar is het nodig om een topic van 5,5 jaar oud hiervoor omhoog te schoppen? In augustus 2012 schreef die Paul Reed op z'n site al dat je boek "highly recommended" was volgens hem. Wat heeft het linken een tweet uit januari 2018 die precies hetzelfde zegt dan in vredesnaam voor toegevoegde waarde?


vr feb 09, 2018 8:20 pm
nl11279
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Jazeker. Zegt iets over de mate van "deskundigheid" w.b. Market Garden op dit forum, m.n. Wilco.

("Volgens hem", lekker subtiel, hoor.)


wo mei 30, 2018 10:11 pm
jw1985
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
nl11279 schreef:
("Volgens hem", lekker subtiel, hoor.)


Ja volgens hem. Vandaar dat ik de opmerking "Internationaal worden mijn boeken wel gewaardeerd" een tikje overdreven vond. Of zijn er nog anderen die je boek sterk aanbevelen? Dat werd uit je post niet echt duidelijk.

En over de deskundigheid van Wilco m.b.t. tot Market Garden zou ik me maar geen zorgen maken.


do mei 31, 2018 2:44 am
nl11279
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
Voouit dan maar. Beschouw jij jezelf eigenlijk als een Market Garden deskundige? Of verdedig je Wilco, automatisch?
https://twitter.com/TIKhistory/status/1 ... 7250566147


ma jun 11, 2018 11:37 am
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
ON TOPIC AUB

_________________
Ni dieu, ni maitre


ma jun 11, 2018 1:48 pm
Profiel
jw1985
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
nl11279 schreef:
Voouit dan maar. Beschouw jij jezelf eigenlijk als een Market Garden deskundige? Of verdedig je Wilco, automatisch?
https://twitter.com/TIKhistory/status/1 ... 7250566147


Ik weet meer dan de gemiddelde Nederlander van Market Garden, maar dat geldt voor iedereen op dit forum. :) Ik zou mezelf niet als deskundige willen beschouwen in vergelijking met veel andere forumleden. Ik verdedig Wilco niet automatisch, maar die heeft in de afgelopen jaren bewezen dat hij (meer dan) het nodige af weet van Market Garden.

Maar goed, daar gaat het natuurlijk niet om. Ik reageerde op het mijns inziens onnodig omhoog schoppen van een oud topic.
Jean heeft gelijk, we moeten on topic. En on topic valt er volgens mij op dit moment niet meer zoveel te melden.


ma jun 11, 2018 9:29 pm
nl11279
Bericht Re: Een nieuwe kijk op operatie "Market Garden"
On topic? Okidoki. Net geplaatst op Youtube. Een uitgebreide review van Beevor's nieuwste boek "Arnhem". https://www.youtube.com/watch?v=fr92BwihIoU Niet zoveel te melden?


wo jun 20, 2018 11:53 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group