Het is nu do maart 28, 2024 3:35 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Kampfgruppe Chill 
Auteur Bericht
paul peters
Bericht Kampfgruppe Chill
Op 1 oktober hoopt Jack Didden aan de KUN te promoveren op een proefschrift, getiteld:
FIGHTING SPIRIT
Kampfgruppe Chill and the German recovery in the West between 4 September and 9 November, a case study
Mvg,
paul peters


do jul 19, 2012 10:49 pm
muncio
Bericht Re: Kampfgruppe Chill
De rol van Chill in Market Garden is me niet duidelijk, weet jij er meer van?


zo jul 22, 2012 5:59 pm
paul peters
Bericht Re: Kampfgruppe Chill
Nog niet, maar als ik dit proefschrift van 400 bladzijden doorgeworsteld heb, kan ik er misschien iets meer over zeggen.
Dit proefschrift krijgt trouwens een vervolg in een nog verder uitgewerkte en geïllustreerde uitgave, waarvan de titel luidt: Autumn Gale, schwere Panzerjägerabteilung 559 and Kampgruppe Chill and the German recovery in the autumn of 1944.
paul


zo jul 22, 2012 9:04 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Kampfgruppe Chill
Citaat:
De rol van Chill in Market Garden is me niet duidelijk, weet jij er meer van?

http://books.google.nl/books?id=c9UiDNK ... ll&f=false


(niet zo heel belangrijk, maar KUN bestaat niet meer als naam. Is al jaren de Radboud Universiteit)

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma jul 23, 2012 10:41 am
Profiel WWW
Harro
Bericht Re: Kampfgruppe Chill
Didden en Swarts hebben in het verleden al vaker over Kampfgruppe Chill en schwere Panzerjägerabteilung 559 geschreven. Mocht je niet op het proefschrift willen wachten en al meer willen weten lees dan hun boek "Brabant Bevrijd" of hun nog eerder verschenen boek "Einddoel Maas".


ma jul 23, 2012 2:24 pm
davy
Bericht Re: Kampfgruppe Chill
Het boek "Autumn Gale/Herbststurm" over de schwere Panzerjägerabteilung 559 zou deze zomer moeten af zijn.
In februari dit jaar heb ik een mailtje ontvangen van de Heer Didden dat alle foto's waren geselecteerd en dat ze bezig waren met het boek in elkaar te steken.

Groeten, Davy


ma jul 23, 2012 3:18 pm
Harro
Bericht Re: Kampfgruppe Chill
Het boek staat nu voor november 2012 aangekondigd

http://www.jackdidden.nl/boeken.htm


ma jul 23, 2012 5:46 pm
muncio
Bericht Re: Kampfgruppe Chill
Interessante link Wilco!


ma aug 20, 2012 2:31 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group