Het is nu do maart 28, 2024 6:30 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Militaire stafkaart(en) Operatie Amherst. 
Auteur Bericht
Peter Maassen
Bericht Militaire stafkaart(en) Operatie Amherst.
In het boek van Roger Flamand, Operatie Amherst, staat op pagina 38 een flight-schedule met veel informatie over de vluchten richting Nederland. Tevens staan hierop alle coördinaten van de Dropping-Zones, vraag;

Wie heeft er een kaart(en) van het operatiegebied die correspondeert met de coördinaten in het boek?

Wanneer ik deze namelijk heb kan ik ook daadwerkelijk zien waar de diverse sticks hun geplande DZ's hadden en vandaar uit kan ik dan met de afwijkingen van de DZ's op pagina 47 uit hetzelfde boek, zien waar de sticks daadwerkelijk zijn geland.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet Peter.

Who dares wins !!!


za sep 22, 2012 12:50 pm
Peter Maassen
Bericht Re: Militaire stafkaart(en) Operatie Amherst.
http://www.echodelta.net/mbs/eng-translator.php

Helaas nog geen antwoord, echter op dit forum kwam ik een soortgelijke vraag tegen EN het antwoord. :D Op de bovenstaande link kun je de desbetreffende coördinaten invoeren en hij converteert deze dan naar google-maps met de hedendaagse locatie. Echter in het boek staan de coördinaten met maar 1 letter ervoor, hier moet je de "R" voorzetten Vb;

Neem het eerste vliegtuig uit de flight-schedule met DZ op coördinaat v230780.

Ga naar de site
Zet de grid op " Nord de Geurre Grid"
Voer het coördinaat in MET een "R" ervoor; rv230780 (NIET hoofdletter gevoelig!)
Druk op "Covert"
Scroll naar beneden en op google-maps ziet u de locatie.

Super handig, niet alleen voor Operatie Amherst, maar voor alle mogelijke operaties waar je even niet de oude stafkaarten van hebt !!!

Succes allemaal en groet Peter


zo sep 23, 2012 10:58 am
Rob-Arnhem
Bericht Re: Militaire stafkaart(en) Operatie Amherst.
Kijk! Dat zijn handige tips. Heel mooi.
You is goed bezig Peter :wink:


zo sep 23, 2012 11:36 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group