Het is nu do maart 28, 2024 12:46 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Von Sponeck papers, slag om Den Haag 
Auteur Bericht
Eberbach
Bericht Von Sponeck papers, slag om Den Haag
Vorige week maandag was er een documentaire op de buis over de meidagen van 1940. Het ging vooral over de luchtlandingen rond Den Haag (Ypenburg, Valkenburg en Ockenburg). Vervolgens werd getoond dat een Ju52 in de 2e Adelheidstraat (Bezuidenhout) in Den Haag was neergestort. Nederlandse militairen troffen bij dat vliegtuig documenten aan die de "Von Sponeck papers" genoemd worden.

Van deze papieren was mij een getekende plattegrond met de weg naar paleis Noordeinde bekend. Echter, nu pas zag ik dat er véél meer gevonden is. Op de buis zag je een stapel met kartonnen mappen. Daarin het volledige aanvalplan, een lijst met namen/adressen van garagebedrijven, lijst met anti-Duitse personen, incl. adres die gearresteerd moesten worden, etc. etc.

Weet iemand of de Von Sponeck papers on-line in te zien zijn?


vr mei 03, 2013 3:05 pm
rjajo
Bericht Re: Von Sponeck papers, slag om Den Haag
ik weet niet of deze papieren on line zijn maar ik weet dat Helfrich ze gebruikt in zijn boek "Rotterdam werd werraden"


za mei 04, 2013 2:29 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group