Het is nu di maart 19, 2024 6:13 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
101e AD Easy Company & Bastogne 
Auteur Bericht
foempe
Bericht 101e AD Easy Company & Bastogne
De welgekende Easy Company van het 101 AD PIR had zich in Bastogne ingegraven in Jack's Wood in december '44.
Ik heb deze bossen reeds 2 maal bezocht nadat ik info over hun routes had verzameld.
Zo heb ik oa de route gevolgd van Bastogne Barracks naar Jack's Wood, hun L-vormige linie in het bos waar je heden de schuttersputten nog kan vinden, het punt van waaruit ze Foy hebben aangevallen en de route door naar Noville en Rachamps.

Ik ga binnenkort terug naar Bastogne en vroeg me af of er hier mensen zijn die gekend zijn met deze regio/zone.
Volgens mij was er nl achter deze L-linie ook nog een achterhoede waar oa het 'HQ' van de Easy company gevestigd zat. Dit stuk heb ik echter nog niet doornomen.

Alle info is welkom!! :-)


ma mei 04, 2015 12:39 pm
jw1985
Bericht Re: 101e AD Easy Company & Bastogne
Van het Forum van de website van Bill Guarnere haalde ik de volgende info:

Rachamps Convent (Bastogne). When Easy took Rachamps they set up company HQ inside a convent. This was the first indoor HQ since Marmoulon, France, from where they departed for Bastogne. This convent in no longer a "convent" but is now a school according to two ladies who live in Rachamps. This convent was depicted in Episode 6 with the candles and the girls choir singing while Easy men disappeared in an illustration of Easy's casualties. This convent is in the town or Rachamps which is about a mile northeast of Noville. Position: N 50 05.013 W 005 47.329


ma mei 04, 2015 2:13 pm
foempe
Bericht Re: 101e AD Easy Company & Bastogne
Jep, dit is me gekend. Gebouw staat er nog steeds.

Echter, in Jack's wood hadden ze een tentenkamp opgesteld. Niet te verwarren dus.

Er gaan geruchten dat ze dit op de heuveltop aan Mardasson hadden ingericht, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Niet alleen qua ligging (op zo'n heuvel zou men geen HQ opstellen, maar wel bv een zwaar geschut of dergelijke), maar ook de afstand tot het bos is te groot.


di mei 05, 2015 12:26 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group