Het is nu di maart 19, 2024 7:51 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
flightreports wapendroppings in NL 
Auteur Bericht
bnm208
Bericht flightreports wapendroppings in NL
kan iemand mij vertellen of er flight reports zijn, en waar ik ze kan vinden, van de vluchten in '44 en '45, die bestemt waren om wapendroppings uit te voeren boven Nederland. Zoals bijvoorbeeld:
datum: 11/12-9-'44
squadron: 299
aircraft: Stirling
Officer: S/L. Dale
Droppingzone: Rummy 3


di jul 14, 2015 6:20 pm
Eisbein
Bericht Re: flightreports wapendroppings in NL
Het enige wat ik als info heb, is het volgende.

11 / 112 september 1944. Special Duty. Deze nacht werden boven Nederland twee vluchten uitgevoerd voor het droppen van geheimagenten en het afwerpen van voorraden.

Het was voor zover bekend de eerste keer dat dit niet gebeurde door vliegtuigen van de zgn. Tempsford Squadrons, no 138 en/of 161 Squadron, maar door een van 38 Group, No 299 Squadron.

De Flight Reports zul je toch in Engeland moeten opvragen.

Informeer eens bij SGLO. de experts. Die hebben een website.


di jul 14, 2015 7:53 pm
WegguM
Bericht Re: flightreports wapendroppings in NL
Rummy-3 doet vermoeden dat dit in de omgeving van Rotterdam is geweest. Rummy was agent Bert de Goede, werkzaam in Rotterdam.

In de nacht van 10 op september werd Jedburgh team Henry gedropt in de buurt van Coevorden, missie Stockboker-24.


wo dec 02, 2015 10:10 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group