Het is nu di maart 19, 2024 7:10 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Verdieping in 4th en 5th bataljon Wiltshire regiment. 1944 
Auteur Bericht
Rob-Arnhem
Bericht Verdieping in 4th en 5th bataljon Wiltshire regiment. 1944
Goedendag,

Na een tijdje afwezig te zijn geweest ben ik langzamerhand weer wat bezig met krijgshistorie.

Ik ben opzoek naar wat meer gedetailleerde informatie over het 4e en 5e bataljon van het Wiltshire regiment en dan uit de periode september / december 1944. Dit is de periode dat zij vochten in Arnhem-Zuid, bij de boerderij in de Laar. Nu is het een zorgboederij en is er een woonwijk omheen gebouwd, Schruytgraaf.

Ik ben inhoudelijk wel op de hoogte over wat zich daar heeft afgespeeld echter ben ik opzoek naar gedetailleerde informatie over bijvoorbeeld hoe deze bataljons waren samengesteld. Een organigram zou mij al op weg kunnen helpen.
Tevens zoek ik exacte locaties en posities waar zij destijds gepositioneerd waren. Als ik dit allemaal in een tijdslijn kan plaatsen dan zou ik daar erg blij mee zijn. Anekdotes en verhalen zijn ook welkom. Bij voorbaat dank!

Mvg,

Rob


za okt 31, 2015 1:45 pm
jw1985
Bericht Re: Verdieping in 4th en 5th bataljon Wiltshire regiment. 19
Wat een organigram betreft.

Zouden die gasten van de "The Wardrobe" (http://www.thewardrobe.org.uk/home) je niet kunnen helpen?
Noemen zichzelf Home of the infantry regiments of Berkshire and Wiltshire

Deze organisatie heeft zelfs een museum gewijd aan deze regimenten.


za okt 31, 2015 2:36 pm
Rob-Arnhem
Bericht Re: Verdieping in 4th en 5th bataljon Wiltshire regiment. 19
Bedankt JW

Heb even gekeken op de site maar kon nog niet iets vinden. Waarschijnlijk kan ik via hun wel in de juiste richting komen. Ik zal binnenkort eens een mail sturen.

Ondertussen zijn andere antwoorden nog steeds welkom!


zo nov 01, 2015 11:21 pm
stolpi
Bericht Re: Verdieping in 4th en 5th bataljon Wiltshire regiment. 19
Rob - heb je hier al gekeken:

http://ww2talk.com/forums/topic/49363-n ... l=nijmegen


za jun 18, 2016 11:00 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group