Het is nu di maart 19, 2024 11:03 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
3rd Cdn Infantry Division Veritable 
Auteur Bericht
stolpi
Bericht 3rd Cdn Infantry Division Veritable
Onderstaand topic bevat veel filmfragmenten en foto's van de 3rd Cdn Infantry Division tijdens de openingsfase van "Op Veritable":

http://ww2talk.com/forums/topic/57015-3 ... veritable/


ma jun 20, 2016 7:33 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: 3rd Cdn Infantry Division Veritable
Beste Stolpi,

Uw uitstekende topics op het ww2 talk forum zijn mij bekend, in plaats van deze te refereren, zou het heel interessant zijn dat je deze of nieuwe rechtstreeks op deze site plaatst.

_________________
Ni dieu, ni maitre


ma jun 20, 2016 8:43 pm
Profiel
reinaart
Bericht Re: 3rd Cdn Infantry Division Veritable
Mooie then & now reportage ! Ik vraag me af of dit fragment van die deutsche Wochenschau 749 (begin bij 06.40)misschien ook in de buurt van Leuth gemaakt is ? Te zien is een VW Schwimmwagen die een Flosssack sleept :

https://www.youtube.com/watch?v=MT3Ce1cr7l4

Groet,

Arjan


di jun 21, 2016 12:38 pm
stolpi
Bericht Re: 3rd Cdn Infantry Division Veritable
Reinaart - de Wochenschau toont beelden van de onderwater gezette Betuwe ergens bij Kesteren. Uit deze beelden blijkt dat de inundatie, die begin december 1944 door de Duitsers gesteld was, door het bezwijken van de Liniedijk tussen Ochten en Kesteren, ook de Duitse troepen flink parten speelde. Ferdinand van Hemmen noemt dat het 'tweesnijdende zwaard' van 'Operatie Ooievaar', de codenaam die de Duitsers aan de onderwaterzetting gaven.

Zie voor nadere bijzonderheden Van Hemmen's voortreffelijke werk, "Ooievaar brengt Zondvloed, De onderwaterzetting van de Betuwe".


di jun 21, 2016 9:10 pm
stolpi
Bericht Re: 3rd Cdn Infantry Division Veritable
Jean - Boodschap begrepen, maar het ontbreekt mij eenvoudig aan tijd om de topics hier opnieuw uit te werken c.q. nieuwe te starten. Ik volsta voorlopig met verwijzen naar WW2talk in de hoop dat e.e.a. leidt tot enige discussie op dit forum.


wo jun 22, 2016 7:47 am
stolpi
Bericht Re: 3rd Cdn Infantry Division Veritable
Nieuwe link naar dezelfde inhoud: http://ww2talk.com/index.php?threads/3r ... ble.57015/


wo sep 14, 2016 7:13 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group