Het is nu vr apr 19, 2024 6:01 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Favoriet intressegebied? 
Auteur Bericht
Jeffrey van S.
Bericht 
Mijn intresse:

De gehele geschiedenis van de 7th Armored division, ook de gevecten rond poteau (waar ook de 7th Armored Division bij betrokken was) intresseert mij heel erg.

Verdere intresses:
Alles omtrend het dagelijks leven van de GI vanaf 1940 tot heden.


ma aug 14, 2006 6:31 pm
FreddyB
Bericht 
3rd_inf schreef:
mijn intresse gaat uit naar de slag om overloon. en dan met name de britten. natuurlijk koop ik ook wel eens wat dingen die daar niet bij horen maar hé kan ik er wat aan doen dat sommige dingen gewoon zo mooi zijn dat ik ze moet hebben :oops: ik dacht dit is tevens ook een goede manier om mij hier te introduceren op dit forum. weten jullie gelijk waarom ik hier ben. mijn echte naam is eigenlijk Paul maar die was al bezet dus dan maar mijn favo britse eenheid


dat is een goede manier om zo binnen te komen :wink: ik weet vrijwel niets van overloon... is daar zoveel over te weten en te krijgen dan?.. ik zoek me altijd een ongeluk naar dingen die binnen mijn gebied vallen als het om andere dingen dan boeken en dvd's gaat.. :|

overigens heb ik voor mezelf er een nieuwe bij omdat moerdijk niet iets is waar ik erg veel activiteiten op onderneem.. ik ga mij verdiepen in alles wat met tirol (toen deel van karintie) in oostenrijk te maken heeft.. het is een heel erg boeiende streek door de ligging aan de rand van italie en het derde rijk en tevens een plaats waar hitler zelf een aantal malen was. daarbij is door de anneccatie de tijdsspan wat langer...
ook niet onbelangrijk voor mij is dat ik daar kennissen heb wonen die mij in van alles en nog wat kunnen voorzien die ik van huis uit niet zelf kan regelen of kopen :)


ma aug 14, 2006 9:16 pm
Skywalker
Bericht 
Ik ben ook nieuw op het forum. Minder nieuw is mijn interesse voor WO II... Ben het wel eens met een aantal andere reacties dat er zoveel interessante onderwerpen zijn. Een aantal "regulars" vwb interesse zijn

101st airborne (algemeen)
17th airborne
luchtoorlog aan westelijk front

Daarnaast vind ik het ook interessant om zo nu en dan eens iets te lezen over oa gevechten in India / Birma, Waffen SS, etc..


ma aug 14, 2006 9:45 pm
FreddyB
Bericht 
inderdaad skywalker, er is eigenlijk te veel om uberhaubt van alles iets te weten behalve dat je weet dat het gebeurd is... ik probeer me dan ook niet te veel te wijden aan de dingen buiten mijn directe intresses maar helaas ben ik tegelijkertijd veel te nieuwsgierig om mezelf te dwingen niet in de aangetroffen stof te duiken... :?


di aug 15, 2006 9:44 am
3rd_inf
Bericht 
FreddyB schreef:
dat is een goede manier om zo binnen te komen :wink: ik weet vrijwel niets van overloon... is daar zoveel over te weten en te krijgen dan?.. ik zoek me altijd een ongeluk naar dingen die binnen mijn gebied vallen als het om andere dingen dan boeken en dvd's gaat.. :|


het is maar net wat je veel noemt maar mocht ik ooit klaar zijn met Overloon dan gaak verder op venray (ligt ernaast en was het volgende doel, ben ik trouwens geboren :wink: ) maar er is wel heel wat uitgevochten en wat voor mij dan weer zo intressant is is dat het herkenbaar is. en iedere keer als ik weer wat nieuws weet kan ik er gewoon heen en dat maakt het zo leuk vind ik dan. dat is de rede waarom ik Overloon als "thema" heb.

maar ik ben gewoon begonnen met de 3rde infantrie divisie om dat bij elkaar te krijgen en dan verder met de amerikaan en dan pas de duitser (aangezien die erg duur gaat worden :shock: ) maar de dingen die ik weet blijken ook nog wel eens te wijzigen. omdat door de tijd heen een straat ergens anders lag maar de naam nu nog wel gebruikt word. en zo kan ik nog wel een hele tijd door gaan haha.


di aug 15, 2006 10:53 pm
FreddyB
Bericht 
aha... ik dacht even dat je spullen verzamelde die ook echt in overloon waren gebruikt.. vandaar dat ik die vraag stelde. ben je al ver met je set?


do aug 17, 2006 4:59 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Citaat:
Of ben je geintresseerd in een bepaald aspect van een bepaalde slag? Of heb je dat gespecificeerde juist niet en "vreet" je echt alles op het gebied van WO2


Ik ben een alles-eeter :P;)


do aug 17, 2006 5:49 pm
Eric1991
Bericht 
Ik ben nieuw hier, maar mijn intresse gaat uit naar: Slag om Hürtgenwald en het Ardennenoffensief.


do aug 17, 2006 8:02 pm
3rd_inf
Bericht 
FreddyB schreef:
aha... ik dacht even dat je spullen verzamelde die ook echt in overloon waren gebruikt.. vandaar dat ik die vraag stelde. ben je al ver met je set?


dat is wel iets moeilijker ja. maar ik heb misschien geluk. als ik het geregeld krijg dan krijg ik misschien foto's die in Overloon gemaakt zijn ( vriend van me zei dat er op 1 foto 2 overleden duitsers op stonden)


zo aug 20, 2006 12:43 pm
FreddyB
Bericht 
dat is al heel wat op zich :wink: het valt niet mee om iets autentiek voor je eigen omgeving te krijgen.. het meeste is al vergaan of vergeven :| maar dat maakt het ook weer des te leuker :P


ma aug 21, 2006 8:01 pm
Ulrich
Bericht 
Beste mensen,

Sinds enkele jaren ben ik bezig met het stamboomonderzoek van mijn familie. Het is natuurlijk een open deur, maar ik kom daarin tot mijn grote verbazing de hele geschiedenis van mijn vaderland Duitsland tegen. Van Duitse SS-Soldaten, verdwenen gehandicapten tot een Nederlandse verzetsheldin.

Zwaartepunt van mijn onderzoek is:
WK1: Iepern, Somme en Balkan
WK2: marineartillerie in Norwegen en deels Finland en Denemark.
slag om Arhem

De familieverhalen van mijn duitse familie zijn inmiddels opgeschreven en ik probeer deze met feiten te onderbouwen.

De grootste problemen die ik tegenkom zijn de gegevens uit de WK1 en WK2 te achterhalen omdat veel papieren uit die tijd zijn vernietigd. Een ander probleem is de duitse persoonbescherming.

Met de Nederlandse familietak ben ik pas begonnen en de steigers staan nog zeer wankel. Een familielid van mijn vrouw heeft een veelbesproken roll gespeeld in de slag om Arhem. Hierover zal ik zeker nog vragen aan jullie stellen.

Een ander familielid van mij heeft het Deutsche Kreuz in Gold ontvangen.
(Gustav Adolf Kloth (Oberfeldwebel, Einheit 2.NAG 12, Nahaufklärungsgruppe, Wehrmacht-Luftwaffe). Hij staat op een web-side van jullie (die ben ik kwijt), maar zonder verdere daten. Als er interesse is wil ik bilateraal en in overleg gaarne de mij bekende informatie incl. fotos ter beschikking stellen.

Met vriedelijke groeten

Ulrich


wo okt 11, 2006 5:27 pm
Brooster
Bericht 
Mijn intresse ligt bij de hele WW II zoals luchtslagen, grote militaire operatie's, etc

brooster


do okt 12, 2006 8:05 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Interessante materie Ulrich.. Vind het absoluut de moeite waard om je bevindingen te lezen!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


do okt 19, 2006 10:29 am
Profiel WWW
John S.
Bericht 
Ja, ik ben benieuwd naar meer info.


do okt 19, 2006 1:57 pm
muncio
Bericht 
Ik ben overigens vrij breed georienteerd op WO II gebied.
Interesse is breed maar ik denk op volgorde
- D-Day vooral ook landing op Omaha Beach ivm landing van 116 INF 29 DIV waarvan ik een soldaat heb geadopteerd die op Margraten ligt.
Dus David als je me kan helpen met meer info graag sturen naar d-day6thofjune1944@hotmail.com
- Market Garden.
- Holocaust
- Bastogne
- Pacific aangezien mijn vader . oma en nog andere familie in de Jappenkampen hebben gezeten en opa gevochten heeft bij de Marine in Nederlands Indië.
- de beide US Airborne divisies 82nd en 101 st.


wo okt 25, 2006 10:33 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group