Het is nu di apr 16, 2024 12:43 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Favoriet intressegebied? 
Auteur Bericht
David
Bericht Favoriet intressegebied?
Waar ik erg benieuwd naar ben is het volgende;
In welk slag of strijdtoneel ben je het meest geintresseerd? Iedereen onder ons heeft een heel ruim intressegebied , en dat is de 2e Wereldoorlog. Maar heeft een bepaalde slag of gebied meer je intresse dan andere slagen? Of ben je geintresseerd in een bepaald aspect van een bepaalde slag? Of heb je dat gespecificeerde juist niet en "vreet" je echt alles op het gebied van WO2
Van sommige onder ons heb ik wel een vermoeden natuurlijk maar van de meeste weet ik het niet echt.

Ikzelf ben geintresseerd in heel WO2 maar m'n grootste intresses zijn de eerste golf landingen op Omaha Beach en de slag om Bastogne. Als ik Omaha of Bastogne ergens tegenkom heb je gelijk geen kind meer aan me. Maar bijvoorbeeld in vliegtuigen of schepen ben ik veel minder geintresseerd.

Hoe zit het met jullie?


Laatst bijgewerkt door David op ma mei 03, 2004 8:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



ma mei 03, 2004 7:53 pm
Maarten
Bericht 
Bij mij is het met name ;

- D-day en alles er omheen
- Special Air Service (SAS)
- Bunkerbouw
- En Sherman tanks daar ben ik echt verliefd op :oops:


ma mei 03, 2004 7:58 pm
IA002
Bericht 
Veldslagen:-
Arnhem
Nederland Mei 40
Ardennen
Normandie
Stalingrad

Eenheden:-
No. 2 Commando (1940)
11 SAS
1st Airborne Divisie, met name 1st British Parachute Battalion 40-45
Allles mbt Duits inzake Slag om Arnhem


ma mei 03, 2004 8:06 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Bij mij liggen de interessegebieden als volgt:
- De slag om Arnhem
- Nederlandse leger in de jaren 20-30 en tijdens de meidagen van 1940
- Britse en Duitse parachutisten


ma mei 03, 2004 8:13 pm
Profiel
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Jammer dat deze vraag in het onderdeel gevechten staat, een groot gedeelte van mijn interessegebied valt namelijk buiten dit specifiek militair-historische onderwerp.

Als ik dan toch veldslagen moet noemen zou ik kiezen voor de volgende drie:
- Operatie Overlord
- Het Ardennen Offensief
- de slag om Berlijn

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


ma mei 03, 2004 8:18 pm
Profiel WWW
Rifleman
Bericht 
Bij mij:

-D-day en alles wat daarmee te maken heeft
-Ardennenoffensief
-Alles van Nederland in WOII
-Holocaust


ma mei 03, 2004 8:21 pm
Leroy
Bericht 
bij mij

-D-Day en alles wat er mee te maken heeft
-Arnhem
-Bunkers
-Tigers das mijn Favo tankje :P
-Ardennen :)


ma mei 03, 2004 8:31 pm
Maarten
Bericht 
valt wel op he?

bij (bijna) iedereen komt d-day wel voor in het lijstje :?


ma mei 03, 2004 8:37 pm
svdwal
Bericht 
Hallo allemaal,

Ik hou mij voornamelijk bezig met; de inval in Nederland, maar vooral de veldslagen in Noord-Afrika.
Jammer inderdaad dat het alleen veldslagen zijn, want ook De WA en de Nederlandse vrijwilligers intereseren mij zeer.
Groet,

SJoerd


ma mei 03, 2004 8:37 pm
Antwerp X
Bericht 
Alle veldslagen van Vlamingen aan het Oostfront, voornamelijk de Wolchow slag. En verder niet echt een veldslag, maar toch: Antwerp X, de verdediging van antwerpen tegen V1's.
Verder de Slag om Vinkt en om de Dender in Mei 1940.

Buiten veldslagen:
-Collaboratie (voornamelijk VNV) en Verzet (voornamelijk Geheim leger) in België
-Vlamingen in Duitse krijgsdienst, voornamelijk Waffen-SS
-De Ardense Jagers
-Duitse camouflagetechnieken
-En in iets minder mate het Duitse tankwapen


ma mei 03, 2004 8:39 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Ja, das niet zo moeilijk.

Mijn achtertuin, Arnhem natuurlijk. Deze slag spreekt tot de verbeelding bij vele mensen. Woon er zelf dus je komt het altijd wel weer tegen. Het lijkt summier, maar je kunt het natuurlijk zo ver uitgraven als je zelf wilt. Dat probeer ik dan ook te doen en je vindt altijd weer informatie die weer iets toevoegt aan de kennis.

Daarna komt er eigelijk een hele tijd niets. En dan komt de slag in de Betuwe. Ook interessant maar het spreekt minder aan dan de 'Battle of Arnhem'.

Voor de rest houdt het dan wel een beetje op. Natuurlijk altijd wel wat algemene aspecten, maar ik richt me metname op de oorlog in het streek rond Arnhem.

Ik richt me liever op één slag die ik dan probeer zo ver mogelijk uit te werken, dan dat ik me overal een beetje in verdiep.
Dat betekent dus niet dat ik niet open sta voor andere zaken aan W02 verbonden. Integendeel.

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


ma mei 03, 2004 9:15 pm
Profiel WWW
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
De onbekendere en klein schalige operaties van WOII, operatie Amherst, operatie Mince Meat (zie go2war2.nl), de Mulberries bij operatie Overlord, St. Nazaire (zie ook go2war2.nl). Verder een beetje de Duitse panzerstrategieën, en dan voornamelijk in het westen en in afrika.

En verder zo'n beetje alles wat mijn collega's hier als 'interessant' bestempelen :mrgreen:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma mei 03, 2004 9:24 pm
Profiel WWW
Erik_C
Bericht 
Eigenlijk is er geen enkel onderwerp waarin ik me echt opvallend meer verdiept heb dan in andere. Arnhem boeit me, Berlijn boeit me, Cassino boeit me, Birma boeit me en zo nog veel meer. Opvallend dat niemand een strijd in de Pacific noemt, net zo interressant vindt ik persoonlijk.


ma mei 03, 2004 9:36 pm
Hans
Bericht 
Uiteraard de Slag om Arnhem en D-Day en dan specifiek de acties van de Britse para's bij de Pegaus Bridge en de Batterij naar Merville.

Eenheden : Britse para's en speciale eenheden zoals SAS, commando's, mariniers, maar ook het Franse Vreemdelingenlegioen.


ma mei 03, 2004 9:41 pm
PTO-Mat
Bericht 
Volledig met je eens Erik_C. Ik denk niet dat ik hier nog m'n voorkeur hoef te geven want dat zal iedereen inmiddels wel weten, voor de nieuwe leden dan: ik richt me op de strijd in de pacific. Ik richt me niet op een bepaalde slag want ze hebben allemaal wel iets interessants te bieden, ik probeer dus zoveel mogelijk te weten te komen over alle brandhaarden. Verder vind ik de psychologie achter het doden en oorlog boeiend alsmede de strategie hierachter, gedacht kan worden aan een boek als the Art of War van Sun Tzu. Verder vind ik het leven van de krijgsgevangene interessant, mede door de verhalen van mijn opa.


ma mei 03, 2004 10:18 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group