Het is nu do maart 28, 2024 5:18 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Duitse nachtjagers van vliegveld Venlo (1942) 
Auteur Bericht
Stephan
Bericht 
Jeroen.
Ik kan je het boek aanbevelen.'40 Van Oever Tot Oever 45' isbn90-9007756-1 een regionale uitgave van de heemkunde Leudal 1994.
Hierin vindt je zeer gedetailleerd welke vliegtuigen door welke oorzaken zijn neergehaald in het gebied tussen de Maas en de Noordervaart dus eigenlijk het duitse ''Venlose'' bruggehoofd okt-nov 1944.
Staat een hele lijst in van welke vliegtuigen tussen 40 en 45 hier zijn neegestort...heel veel info ook betreffende vliegveld Venlo en dan vooral over de nachtjagers van I.NJG1,gelegerd op Venlo.
Meeste piloten liggen nu op begraafplaats Donkerbos bij Nijmegen,was daar twee weken geleden maar was gesloten :(:(:(.
Misschien heb je aan deze info iets:):).
Stephan.


zo aug 08, 2004 11:58 am
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Zou je even kunnen kijken bij de nacht van 8 op 9 juni 1942? Ben ondertussen ook op zoek naar de exacte locatie van een Wellington die gecrashed is bij Bakel. Toevallig door dezelfde Duitse piloot neer gehaald als de bommenwerper bij Lierop.

Zal ondertussen wel eens gaan kijken of ik dit boek nog ergens vandaan kan toveren :D.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo aug 08, 2004 12:12 pm
Profiel WWW
Stephan
Bericht 
ff kijken :)......bedenk dit boek behandelt alleen de vliegtuigen in de regio Roermond-Blerick-Wessem enzo.
De drie dichtsbijzijnde wat betreft datum.......
31-05-1942...neergestort in Leveroy,Wellington DV707-EU-D26,Basis Graveley.oorzaak...lucht gevecht met nachtjager.
26-06-1942..ME110 van 2.NJGI...luchtgevecht
01-08-1942...neergestort in Helden Bovenbos,Wellington X 998321,Basis Morton,oorzaak....luchtgevecht met Hpt.W.Streib.
Ik heb ook de namen van de bemanningsleden enzo maar ik denk niet dat dit de Wellington is die jij zoekt:(:(.
Stephan.


zo aug 08, 2004 10:18 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Wellington zelf is het probleem niet zo, de locatie waar ie neergekomen is, is wat lastiger. Heb met een aantal mensen uit de regio contact gehad, maar niemand schijnt te weten waar de Wellington precies is neergekomen.
Eén politierapport geeft de Rijpelberscheweg in Bakel aan, probleem is alleen dat die niet meer bestaat... Maar daar kom ik deze week nog wel achter, als de gemeente(archieven) niet dicht zijn :D.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo aug 08, 2004 10:38 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Jeroen schreef:
Wellington zelf is het probleem niet zo, de locatie waar ie neergekomen is, is wat lastiger. Heb met een aantal mensen uit de regio contact gehad, maar niemand schijnt te weten waar de Wellington precies is neergekomen.
Eén politierapport geeft de Rijpelberscheweg in Bakel aan, probleem is alleen dat die niet meer bestaat... Maar daar kom ik deze week nog wel achter, als de gemeente(archieven) niet dicht zijn :D.


maar die plek is nog het zelfde of staan der nu huizen?


ma aug 09, 2004 7:25 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Ik weet zoiezo niet waar aan de Rijpelbergsche weg de bommenwerper is neergekomen. Ik weet ook niet waar die weg loopt, want die bestaat niet meer, of er nu huizen staan, of dat ze er een recreatieplas op hebben gegraven weet ik niet.
Via gemeente archief van bakel weet ik wel wat meer ondertussen, maar ook zij wisten het niet precies, ik ga verder met het archief in Helmond :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma aug 09, 2004 9:22 pm
Profiel WWW
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Aangezien dit allemaal een beetje met elkaar te maken heeft, doe ik het maar weer even in 'mijn' topic. De vraag:

Er is een vliegtuig neergestort op 10 juni 1942 in Bakel (wat nu Helmond is), werd in de oorlog eerst als Duits aangemerkt, in 1945 bleek het toch Brits. Is er iemand die ergens in zijn archief heeft staan wat voor vliegtuig het was (Duits danwel Brits) en meer info heeft?

Ik weet dat het een 'longshot' is, maar wie weet heeft een van jullie er iets over :mrgreen:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma okt 04, 2004 11:03 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group