Het is nu do maart 28, 2024 7:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Foto's genomen in Ede, Renkum, Heelsum Slag om Arnhem 
Auteur Bericht
IA002
Bericht Foto's genomen in Ede, Renkum, Heelsum Slag om Arnhem
Heeft iemand ze ooit wel eens gezien? Foto's genomen door de Duitsers (PK) ten tijden van de slag om Arnhem ten westen van de lijn Amsterdamseweg - Wolfhezerweg (Wolfheze) - Doorwerth - Heveadorp - Rijn?.....


vr mei 07, 2004 7:59 pm
Danny Wennekes
Bericht 
Ik gok van niet... Ik ken gruwelijk veel Arnhemfoto's maar over het algemeen Britse....


vr mei 07, 2004 9:06 pm
Siggy
Bericht 
Ik weet het niet zeker, maar als ik het me goed herinner staan er een aantal in dit boek:

"De snelle Duitse reactie, een andere kijk op de slag om Arnhem" van Peter Berends

Stonden een hoop foto's in die ik, tot ik dat boek las, nog niet eerder had gezien.


ma mei 10, 2004 10:07 am
Yorick
Bericht 
ik heb dat boek ook gelezen, maar stonden geen foto's in van wat jij zoekt!

Wolfheze heb ik zelf ook nog nooit foto's gezien en van Doorwerth (waar ik woon) ook niet, maar dat was ten tijde van WO2 ook nog niet veel..stonden hoogstens enkele huizen en voor de rest was het gewoon aanplantbos... wel is Kasteel Doorwerth door de Duitsers gebruikt als depot en is later ook nog gebombardeerd door de geallieerden, hiervan hangen een paar foto's in het musuem van het kasteel.

van Heveadorp, vooral van de fabriek zijn wel foto's te vinden, maar dan toch meestal voor-oorlogs..

reden waarom er denk ik zo weinig foto's van het 'westfront' van de slag te vinden zijn komt denk ik omdat de eenheden daar bij elkaar geraapt waren en veel minder georganiseerd waren en dus ook minder snel fotografen bij zich hadden in tegenstelling tot de Duitsers in Oosterbeek en Arnhem, dit waren over het algemeen beter uitgeruste troepen en die zullen dus ook sneller fotografen en oorlogs corrospondenten bij zich hebben :roll:

maar wat bedoel je met PK?


ma mei 10, 2004 12:26 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Met PK worden Duitse oorlogsverslaggevers bedoeld.

PK-berichter staat namelijk voor Propaganda Kompanie berichter.


ma mei 10, 2004 4:51 pm
Profiel
Yorick
Bericht 
aha


ma mei 10, 2004 5:40 pm
Einstein
Bericht 
Ik heb deze foto's in 1 van mijn mooiste boeken over Market Garden staan. Het gaat om 'Market Garden then and now'. Staan erg fraaie foto's in die de duitse troepen in en om Arnhem hebben genomen. Ik weet niet of de boeken (2 delen, engelstalig) nog te koop zijn, zo ja is het een aanrader. Ik wil de foto's ook wel scannen als ik tijd heb, stuur me dan even een pm.

Info over het boek:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 09-8512629


di jul 06, 2004 9:28 pm
IA002
Bericht 
......deze foto..... Welke????


di jul 06, 2004 9:36 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Pietje schreef:
......deze foto..... Welke????


Foto's genomen door de Duitsers (PK) ten tijden van de slag om Arnhem ten westen van de lijn Amsterdamseweg - Wolfhezerweg (Wolfheze) - Doorwerth - Heveadorp - Rijn ?.....


di jul 06, 2004 9:53 pm
Profiel
IA002
Bericht 
Welke zijn dan genomen in Ede, Renkum of Heelsum....? (ik heb het boek niet maar ken wel iemand die ze wel heeft... Op welke pagina's zouden deze foto's dan staan?


di jul 06, 2004 10:27 pm
Einstein
Bericht 
Pietje schreef:
Welke zijn dan genomen in Ede, Renkum of Heelsum....? (ik heb het boek niet maar ken wel iemand die ze wel heeft... Op welke pagina's zouden deze foto's dan staan?


??

Heb je het ooit bekeken? Als je het boek hebt, en hebt ingekeken, weet je waar ik het over heb. :roll:


wo jul 07, 2004 9:26 am
marc
Bericht 
ken de foto's ook niet.
dat boek is duur man! 80 Pond :shock:
Is het zo'n dik boek dan?


wo jul 07, 2004 6:05 pm
dvdhoven
Bericht 
Het zijn 2 boeken samen in een cassette of doos.
Samen 736 bladzijden
Zeer uitvoerig, zeer veel foto's met vergelijkingen naar het heden.
Het is naar mijn mening een must have voor iedereen die wat heeft met operatie Market Garden.
Is oa te koop bij het Airborne museum in Oosterbeek.


wo jul 07, 2004 6:49 pm
IA002
Bericht 
Ja er staan veel foto's in en ik heb een meer dan boven gemiddelde kennis van de slag om Arnhem en deze boeken heb ik (nog) niet, maar op welke pagina's staan dan die foto's die in Renkum, Ede of Heelsum zijn genomen??? Noem svp enkele pagina's nummers... ben zeer benieuwd met welke pagina nummers u komt! :shock:


wo jul 07, 2004 8:03 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Het kost niet bijster veel moeite om aan dit boek te komen. Ik moet zeggen dat het een erg fraai boek is met veel foto's over Market Garden.
Alleen de prijs, dat is wel even een paar keer slikken. Maar het geeft een goed beeld van de slag en als je het er voor over hebt moet je het zeker doen.

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


wo jul 07, 2004 8:03 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group