Het is nu do apr 18, 2024 4:07 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Rondreis Groot-Brittannië 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht Rondreis Groot-Brittannië
Mijn vrouw en ik willen misschien komende zomer een rondreis per trein door GB gaan maken. We beginnen dan in Newcastle vandaar uit richting Edingbrugh/Schotland. Ook willen we graag naar Dublin en Londen(Imperial War Museum staat dan ook zeker op de planning).

Voor de rest zijn we nog aan het kijken waar we heen willen(denken eraan om ongeveer 3 weken te gaan).

Zijn er in England plaatsen/Musea die echt de moeite waard zijn?

Is bijv. Coventry nou bijzonder om te bezoeken of is het alleen maar een reunie van de kathedraal?

Ik hoor graag tips.


di jan 15, 2008 1:04 pm
John S.
Bericht 
Tip: Bovington


di jan 15, 2008 1:27 pm
ErnstJan
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Tip: Bovington


Vertel 8)


di jan 15, 2008 1:35 pm
John S.
Bericht 
Geweldig tankmuseum!
Mag je niet missen !


di jan 15, 2008 2:32 pm
Bestuur STIWOT
Ewoud

Geregistreerd:
vr apr 16, 2004 7:05 pm
Berichten: 1024
Woonplaats: Amsterdam
Bericht 
Misschien wist je het al, maar meldt het toch nog maar even. Op oorlogsmusea staat een overzicht van alle WOII gerelateerde musea:
http://oorlogsmusea.nl/country.asp?id=8

Of je kijkt op deze Hongaarse site (in het Engels):

Desnoods kun je hier nog kijken (is niet alleen wo2):
http://www.armymuseums.org.uk/

Wellicht heb je er wat aan! :)

_________________
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


di jan 15, 2008 3:25 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
oorlogsmusea heb ik al meerdere keren bekeken ja. Die word altijd bekeken voordat ik ergens heen ga 8)


di jan 15, 2008 3:46 pm
Pieter F
Bericht 
Duxford, zeker de moeite waard..


di jan 15, 2008 4:28 pm
lars40/45
Bericht 
Ernstjan,

Ik weet niet waar je interesse precies zit, maar wat minder voor de hand :

- Bletchley Park even buiten het stadje Buckinghamshire, voormalig hoofdkwartier
van de Government Code and Cipher School (de Enigma Code krakers).
bron : De Geheime Oorlog door Brian Johnson 1979 isbn 90 204 3303 2.
- Southwick House bij Portsmouth het zenuwcentrum bij D-day en de plek
waar Eisenhower het besluit nam om de landing in Normandie te beginnen.
De Operation Room bevat nog de kaart met daarop de situatie van uur U,
het moment waarop de eerste troepen aan land gingen.
- Cabinet War Rooms Londen.
Het ondergrondse verblijf van waaruit Churchill de oorlog heeft geleid.

Ik ben er zelf nooit geweest maar deze drie staan zeker op mijn lijstje als het
zover komt.
Ongeacht wat je ook bezoekt wens ik je een prettige vakantie en alvast
veel voorpret :D


di jan 15, 2008 5:47 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Een museum dat zich qua grootte en uitstraling laat vergelijken met het Imperial War Museum London is het Royal Armouries Museum in Leeds. Een van de meest adembenemende musea die ik ooit heb gezien. Ben er zelf vorige week geweest en is echt top. Maar een klein deel over WW2, maar zeker de moeite waard als je verder wil kijken dan alleen '39-'45.

Als je nog verder afzakt naar beneden natuurlijk het Imperial War Museum North. Een uitgesproken museum. Of je vind het niets, of het is fantastisch, maar zeker een bezoekje waard zou ik zeggen.

Laatste tip is zijn andere Royal Armouries Museum gebouwen. Fort Nelson in Hampshire (artillerie) en de Tower of London (o.a. Line of Kings). Dan heb de de grootste oorlogsmusea van Engeland wel een beetje gehad.

Verder moet je maar even op oorlogsmusea.nl kijken, voor de andere WW2 musea.

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


wo jan 16, 2008 7:13 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Trouwens even een andere vraag: aan de randen van Loch Ness vind je de ruines van Kasteel Urquhart is dat van de familie van Urquhart die bij Arnhem gevochten heeft?


wo jan 16, 2008 8:51 pm
John S.
Bericht 
Wat dacht je hiervan?:

http://maps.google.com/maps?q=http://bb ... 5&t=k&om=1

Voor de liefhebber van de serie BoB......

Band of Brothers filmset, Hatfield UK
The filmset for Band of Brothers was located on the disused BAe Aerodrome at Hatfield, Hertfordshire UK. This was the same location for most of the town battle scenes shots for Saving Private Ryan that Speilberg and Hanks had used a few years earlier. As can be seen, the site is still there, with many of the intgerchangable buildings manufactured for the various real life locations, Upottery, Carentan, Eindhoven, Neunen, Son and Berchtesgarten still where they were left at the end of the shoot. The 'Bastogne' and 'Foy' locations - snowed in winter woodlands - were actually filmed indoors in the giant hangars on this site, using a mixture of man-made and real trees, along with several hundred tons of cellulose snow.


do jan 17, 2008 9:05 am
Pieter F
Bericht 
Wat grappig, wist helemaal niet dat het nog bestond en dat je het kan bezoeken.. IS het vrij toegankelijk of is er iets georganiseerd?


do jan 17, 2008 9:24 am
ErnstJan
Bericht 
Wat grappig zeg. Ik dacht dat ze oa in EIndhoven dus echt gefilmd hadden maar dat is dus niet zo?


do jan 17, 2008 10:52 am
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
ErnstJan schreef:
Trouwens even een andere vraag: aan de randen van Loch Ness vind je de ruines van Kasteel Urquhart is dat van de familie van Urquhart die bij Arnhem gevochten heeft?

Wat ik begrepen heb, niet.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do jan 17, 2008 11:24 am
Profiel
John S.
Bericht 
Pieter:

Citaat:
Wat grappig, wist helemaal niet dat het nog bestond en dat je het kan bezoeken.. IS het vrij toegankelijk of is er iets georganiseerd?


Zal natuurlijk ook wel financieel uitgemolken worden. Maar ik heb begrepen dat je er ook gewoon doorheen kunt lopen..


Ernst Jan:
Citaat:
Wat grappig zeg. Ik dacht dat ze oa in EIndhoven dus echt gefilmd hadden maar dat is dus niet zo?



Inderdaad. Het is bijna allemaal (op kleine stukjes die ze in Zwitserland gefilmd hebben) op locatie in engeland gefilmd.
Het mooie is ook dat het gros van de opnames die spelen in Noville-Foy dus BINNEN gefilmd zijn !!!


do jan 17, 2008 11:45 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group