Het is nu do maart 28, 2024 6:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
K21 Tirpitz getorpeteerd???? 
Auteur Bericht
Ries
Bericht 
Nee hoor. Vlagofficieren heb je alleen bij de marine en generaal-majoor is geen marinerang.


vr okt 06, 2006 7:17 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Binnen de Rode Marine waren er vlagofficieren met de rang generaal-majoor (die van het dienstvak kustdienst). Zij waren even hoog als een schout bij nacht.


vr okt 06, 2006 7:41 pm
Profiel
Ries
Bericht 
Dat zou inhouden dat op de scheepjes van de kustdienst commandovlaggen wapperden. Verder lijkt het me sterk dat een officier met een landmachtrang en een administratieve functie toch een vlagofficier is. Heb je bronnen?


vr okt 06, 2006 7:50 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Bij de Russische marine was een schip een mooi woord. De Russische zeemacht bestond uit duizenden met moeite varend gehouden schepen.


vr okt 06, 2006 8:04 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Er waren drie dienstvakken voor vlagofficieren bij de Rode marine: de standaard (operationele) dienst, de kustdienst en de genie. Deze dienstvakken hadden geen eigen schepen maar werkten samen. De kustdienst had generaals i.p.v. admiraals, maar hoorde wel bij de marine.

Daarnaast was de Sovjet-Unie (en is Rusland nu nog) volgens mij het enige land met generaals (eigenlijk een landmachtrang) binnen de marine. Rusland heeft vandaag de dag ook nog de rang 'Maarschalk van de Russische Federatie', welke zowel voor de Landmacht, Luchtmacht en Marine gebruikt wordt.

Zie bijvoorbeeld:

http://en.wikipedia.org/wiki/Marshal_of ... Federation


vr okt 06, 2006 8:36 pm
Profiel
Ries
Bericht 
Wat heeft het begrip maarschalk met het verhaal van de vlagofficier te maken?

En waaruit blijkt dat generaals vlagofficieren werden genoemd en geen opperofficier? Weet je overigens waar de term vlagofficier vandaan komt en zou deze oorsprong op de genie en op de kustdienst van toepassing zijn?


vr okt 06, 2006 9:09 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Ries schreef:
Wat heeft het begrip maarschalk met het verhaal van de vlagofficier te maken?

Met jouw bewering dat generaal-majoor geen marinerang is. Daar zocht ik even een voorbeeldje voor (die ik niet kon vinden voor generaal-majoor, maar wel voor maarschalk).

Verder begrijp ik niet waar je heen wilt. Weet ik veel of die generaals - in het Russisch - vlagofficier of opperofficier werden genoemd. Is dat relevant?

En ja, ik weet waar de term 'vlagofficier' oorspronkelijk vandaan komt.


vr okt 06, 2006 9:18 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group