Het is nu vr maart 29, 2024 1:08 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
operatie Blaufuchs 
Auteur Bericht
Ulrich
Bericht operatie Blaufuchs
Beste mensen,
De operatie gaat over de ondersteuning van Finland in 1942, de aanval op Murmansk en de plaatsing van troepen in Norwegen.

Een konvooi voer uit op 1 Mei vanuit Stettin (Duitsland) naar Wasa (Finland).

Welke schepen makten deel uit van het konvooi? Een ervan was de Urundi.

Hebben jullie meer informatie over deze aktie?

verder zie de Fotos. Of ze allemaal kunnen worden opgeladen weet ik niet. Dus duim voor mij.

Groeten van Ulrich

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle opmerkingen zijn welkom, welke troepen (Gebirgsjaeger) andere, welke schepen etc.
Bedankt voor de hulp


ma dec 11, 2006 5:44 pm
Jansen
Bericht 
Deze informatie ken je wellicht al:

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Silver_Fox


vr dec 15, 2006 3:30 pm
Ulrich
Bericht 
Hallo Jansen,
Ja, ik heb nog al wat informatie hierover. Ik ben op zoek naar dit specefieke konvooi (incl. de namen van de schepen) dat op 1 Mei 1942 vanuit Stettin uitvoer. De aankomsthaven was Wasa in Finland.

Het MAA 517 makte deel uit van de manschappen. Deze Marineafdeling naam de kustverdediging van Kirkenes en Petsamo over.

Ik probeer meer licht te brengen over de weg, de akties en belevenissen van deze afdeling. Dit wil ik in een groter kader plaatsen en dus zoek ik na meer informatie.

Bedankt voor je mooite en de groeten van
Ulrich


vr dec 15, 2006 5:48 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group