Het is nu vr apr 19, 2024 5:17 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Slag om de Roerdriehoek, US 8th Armored Division 
Auteur Bericht
Sgtfenne
Bericht 8th Armored
OK, bedankt voor de tip. Zal een nieuwe topic plaatsen en mijn vraag anders formuleren. :wink:


di feb 13, 2007 8:55 pm
Olle
Bericht 
Shaft,
Je hebt inmiddels het boek van Gootzen gekregen. Ik heb er grote belangstelling voor maar vind het nogal aan de prijzige kant. Vind jij het uiteindelijk de moete waard? Ik ben in Roemond geboren en ken de streek dus vrij goed, vandaar mijn belangstelling.
Groet, Fred.


zo maart 18, 2007 4:26 pm
Richard1976
Bericht 
Olle schreef:
Shaft,
Je hebt inmiddels het boek van Gootzen gekregen. Ik heb er grote belangstelling voor maar vind het nogal aan de prijzige kant. Vind jij het uiteindelijk de moete waard? Ik ben in Roemond geboren en ken de streek dus vrij goed, vandaar mijn belangstelling.
Groet, Fred.


Hallo Fred,

Ben inmiddels aan het boek begonnen en het is zeker de moeite waard als deze slag je interesseert , mooie foto's en zo, maar er zitten wel een paar schoonheidsfouten zoals schrijffouten in.

Gr,

Richard


zo maart 18, 2007 10:13 pm
Olle
Bericht 
beste Richard,
Dank voor je reactie en voor je aanbeveling. :D
groet, Fred


ma maart 19, 2007 2:06 pm
Roel R
Bericht 
Als je iets over Roermond wilt weten dan kun je beter wachten op het boek van Eric Munnikx en Hugo Levels. Unieke informatie en bijna 100 unieke foto's.


di maart 20, 2007 2:18 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Operation Blackcock Report

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di maart 20, 2007 2:41 pm
Profiel
Richard1976
Bericht 
Roel Rijks schreef:
Als je iets over Roermond wilt weten dan kun je beter wachten op het boek van Eric Munnikx en Hugo Levels. Unieke informatie en bijna 100 unieke foto's.


Had begrepen dat dit boek in november van dit jaar uitkomt. Vol verwachting klopt m'n hart.


di maart 20, 2007 3:47 pm
Stephan
Bericht 
Ik heb foto's van de cavaleriegroep en ook van generaal Anderson op het gemeente huis van Roermond,weet echter niet hoe ik die hier kan uploaden.
De weg tussen Linne en Roermond is trouwens genoemd naar Generaal Anderson :) .
Stephan


do maart 29, 2007 8:12 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Je kunt ze via http://www.imageshack.us/ uploaden en dan hier posten.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


do maart 29, 2007 8:43 pm
Profiel WWW
Richard1976
Bericht 
Stephan schreef:
Ik heb foto's van de cavaleriegroep en ook van generaal Anderson op het gemeente huis van Roermond,weet echter niet hoe ik die hier kan uploaden.
De weg tussen Linne en Roermond is trouwens genoemd naar Generaal Anderson :) .
Stephan


Hey Stephan,

Zijn dit foto's van het bevrijdingsfeest op 6 juni 1945? Op de site van het gemeentearchief staan er ook veel.

Gr,

Richard


do maart 29, 2007 11:30 pm
Olle
Bericht 
Stephan,
Voor alle duidelijkheid, oorspronkelijk was het de Maastrichterweg. En zo heet die nog steeds buiten de gemeente grens. Het is de oude napoleonsweg en heet vanaf het bord Roermond Andersonweg als eerbetoon aan de bevrijders die via die weg de stad bevrijdden (ik geloof op 1 maart 1945).
Linne ligt nog een kilometer of 7 a 8 verderop.
Groet, Fred


vr maart 30, 2007 11:11 am
Richard1976
Bericht 
Olle schreef:
Stephan,
Voor alle duidelijkheid, oorspronkelijk was het de Maastrichterweg. En zo heet die nog steeds buiten de gemeente grens. Het is de oude napoleonsweg en heet vanaf het bord Roermond Andersonweg als eerbetoon aan de bevrijders die via die weg de stad bevrijdden (ik geloof op 1 maart 1945).
Linne ligt nog een kilometer of 7 a 8 verderop.
Groet, Fred


De Andersonweg is maar een heel klein stukje. Van de Roerbrug (maastrichterweg) t/m de Kapellerpoort, pakweg een meter of 150. Roermond is inderdaad via deze weg op 1 maart 1945 bevrijdt, al zijn sommige mensen daar nog niet overuit.

De Napoleonsweg ligt aan de andere kant van de Maas (Blerick-Ittervoort) :wink: .


vr maart 30, 2007 12:11 pm
Olle
Bericht 
Nu dwalen we wel erg van het onderwerp af, maar het is mij bekend dat aan de andere kant van de Maas een weg De Napoleonsweg HEET. Maar de weg Maastricht Roermond was een weg die al door de Romeinen is aangelegd en later in het stelsel doior Napoleon ook een napoleonsweg is geweest :!: :o


vr maart 30, 2007 2:32 pm
Richard1976
Bericht 
Inderdaad Fred, we dwalen veel te ver af. Terug naar het onderwerp: the 8th Armored Division en hun aandeel in de Roerdriehoek.

gr,
Richard


vr maart 30, 2007 3:27 pm
Stephan
Bericht 
Nee Richard niet die van de gemeente Roermond :) .
Kijk maar eens op deze site :) www.maasniel.nl , hier vindt je onder Geschiedenis--WO2--Foto's van de bevrijding-- verschillende foto's van de 15de cavaleriegroep van het 9de Amerikaanse Leger op de Wilhelminalaan.
Groetjes
Stephan.


[EDIT barry]Linkfix[/EDIT]


vr maart 30, 2007 4:45 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group