Het is nu vr maart 29, 2024 7:52 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pluskat bunker 
Auteur Bericht
gignnl
Bericht 
nee het verhaal van ryan klopt niet.
dat pluskat plotseling de vloot ziet en verrast is kan niet.als eerste waren de duitsers wel degelijk op de hoogte van de komst van de armada.
en ten tweede was pluskat in parijs met een minnares en dus nog niet eens in de buurt van wn 59.
de duitse auteur von keusgen heeft al meer historische onwaarheden rond d day achterhaald,binnenkort verschijnt zijn boek over de strijd rond st mere eglise en gaat hij afrekenen met wederom enkel fabels.


ma sep 28, 2009 7:59 pm
Harro
Bericht 
Ik ben het grotendeels met je eens maar je "ten eerste" is geen sterk argument: dat de Duitsers op de hoogte waren van de komst van de armada betekent nog niet dat Pluskat, als hij op dat moment wel in zijn bunker was geweest, tot de Duitsers behoorde die deze informatie op dat moment reeds hadden.

Vin1, Ryan was journalist maar geen historicus. Je merkt doorheen het boek dat hij vaak te gretig de verhalen van veteranen als zijnde de waarheid noteerde. Dit is ook bij Pluskat gebeurd. Bovendien werd Pluskat voor de film als adviseur aangetrokken en het is daarom niet moeilijk te raden hoe en door wie aan zijn verblijf in een bordeel een heel wat heldhaftiger draai werd gegeven.


ma sep 28, 2009 8:16 pm
Vin1
Bericht 
Uhm, jammer ik wilde binnenkort naar de WN60 met in mijn achterhoofd het verhaal van Pluskat.....even een dompertje :(


ma sep 28, 2009 9:01 pm
Meveda
Bericht 
@ Vin 1....Het uitzicht vanaf WN60 over Omaha Beach vergoed HEEEL veel.


ma sep 28, 2009 9:05 pm
Vin1
Bericht 
Meveda schreef:
@ Vin 1....Het uitzicht vanaf WN60 over Omaha Beach vergoed HEEEL veel.


Ok dan richt ik me daar maar op. Heeft er iemand dan wel wat meer info over het gebeuren op 6-6-1944 van de WN60


ma sep 28, 2009 10:52 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group