Het is nu do apr 18, 2024 4:48 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pluskat bunker 
Auteur Bericht
Bestuur STIWOT
Ewoud

Geregistreerd:
vr apr 16, 2004 7:05 pm
Berichten: 1024
Woonplaats: Amsterdam
Bericht 
Klopt, dit is ook een wat afgelegen plek. In mijn vorige post van dit topic heb ik de lokatie gegeven mbv google maps. Veel succes! :wink:

_________________
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


do jul 12, 2007 1:01 pm
Profiel WWW
Heeresgruppe Kurland
Bericht 
Ben het geheel eens met mijn voorgangers, heel mooie plaatsjes geschoten!!

Ik heb overigens nooit geweten dat Pluskat en zijn bunker "echt" waren.... :oops:


za jul 14, 2007 12:49 am
Meveda
Bericht 
Voor degene die graag naar de Pluskat bunker op zoek willen gaan met het schitterende uitzicht over Omaha Beach. Volg de aanwijzingen van Ewoud met google maps, rij over de onverharde weg tot dat de weg stijl naar beneden gaat. Rechts vind je dit hek. Parkeer daar je auto en loop voorbij dit hek. Na ongeveer 100 m is het genieten geblazen.
Afbeelding


za jul 14, 2007 2:45 pm
Meveda
Bericht 
Afbeelding

Op de lokatie van WN60 is een informatie bord te vinden.
Op de achtergrond zie je het uitzicht over Omaha beach.


zo jul 15, 2007 4:37 pm
Vin1
Bericht 
Via de info van jullie ligt dit de bunker van Pluskat dus ten oosten van de USA begraafplaats. Bij colleville-sur-mer er af richting kust en onverharde weg op stijl naar beneden en dan zie je rechts het hek zoals op de foto aangegeven.?
Zit ik warm? Lijkt me wel leuk om dit te bekijken.


do sep 17, 2009 1:04 pm
Vin1
Bericht 
Meer info gevonden op strijdbewijs.nl


do sep 17, 2009 8:12 pm
Vin1
Bericht 
Nee, bedankt voor de tip trouwens. De echte locatie betreft de WN60 zag ik op strijdbewijs.
Ik ga wel wat mooie plaatjes maken......laat ik ze wel zien hier.


do sep 17, 2009 9:38 pm
David
Bericht 
Deze zomer op WN60 geweest. Zeer zeker de moeite waard!!

Ga ook naar het strand/kliffen direct onder dit complex. Hier kun je zelf ervaren waarom dit in de eerste uren een perfecte schuilplaats/opvang was voor het 16th RCT. Geheel buiten schot.


vr sep 18, 2009 8:26 am
Vin1
Bericht 
Bedankt voor de Tip David. Kun je daar makkelijk komen dan?
Konden de Duitsers geen granaten naar beneden gooien dan?


vr sep 18, 2009 8:36 am
Sdkfz141
Bericht 
Volgens diverse bronnen Lag de officiële observatie post van Pluskat bij WN 59 (bij het gehucht Les Bateaux iets ten Noord-Oosten van Ste-Honorine-des-Pertes)

Zie boeken:

WN-62 Erinnerungen an Omaha Beach (Hein Severloh).
Omaha Beach Die tragödie des 6 Juni 1944 (H.K.vom Keusgen).

Detail is hier dat Pluskat volgens een aantal Duitse soldaten van de I /Art.Rgt 352 helemaal niet aanwezig zou zijn geweest in de morgen van de 6 de Juni op zijn observatie post......

Sites:
http://www.scalemodeler.co.za/battlefie ... /wn_59.htm

IGN Wandelkaart 1412OT (GPS 660/ GPS 5469 volgens kaart)


zo sep 27, 2009 6:53 pm
Vin1
Bericht 
uhmmm, interessant punt wat hier wordt aangehaald.
Klopt deze info of heeft iemand bewijzen om deze stelling van Sdkfz141 te ontkrachten?


zo sep 27, 2009 7:16 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Sdkfz141 schreef:
Detail is hier dat Pluskat volgens een aantal Duitse soldaten van de I /Art.Rgt 352 helemaal niet aanwezig zou zijn geweest in de morgen van de 6 de Juni op zijn observatie post......


Zat in niet in Parijs bij de hoeren? Dacht dat ook ergens gelezen te hebben, je krijgt het alleen nooit meer teruggevonden als je het een keer nodig hebt :?

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo sep 27, 2009 7:55 pm
Profiel WWW
Leo
Bericht 
Wat was de militaire rang van Pluskat ?

Ja, gevonden. Pluskat was een majoor.

Majoors zitten bij het ochtendgloren niet in observatieposten. Een uitstapje naar Parijs lijkt me aanneemelijker.

Sorry John S, had even te snel gepost :oops:


zo sep 27, 2009 8:16 pm
John S.
Bericht 
Volgens mij was ie Major.


zo sep 27, 2009 8:17 pm
Vin1
Bericht 
Dus eigenlijk klopt het verhaal niet wat C. Ryan schrijft in zijn boek "de langste dag" En daarmee ook het stuk in de film is "fictief"

Ik dacht dat dit nl. op waarheid berust was?


zo sep 27, 2009 8:58 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group