Het is nu do apr 18, 2024 8:18 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
3-I-41RI te Roosendaal op 12 mei 1940 
Auteur Bericht
tendam
Bericht 3-I-41RI te Roosendaal op 12 mei 1940
In verband met een artikel voor dodenakkers.nl ben ik op zoek naar informatie over Gerrit Jan Puppels (22 november 1904), meer specifiek de omstandigheden onder welke hij om het leven kwam. Hij diende volgens zijn zoon bij de 3e compagnie van het 1e bataljon van het 41e Regiment Infanterie (3-I-41RI). Dat bataljon was op 10 mei gelegerd in het noordelijke deel van vak Bakel, bij de Maas-verdediging van de Peel-Raamlinie. Hij raakte gewond in Roosendaal op 12 mei (mogelijk door Frans vuur) en stierf op 18 mei in Bergen op Zoom.

Volgens het slachtofferregister van de Oorlogsgravenstichting diende hij in de 27e Compagnie Mortieren (27 C.Mr.). Is dit een onderdeel van 3-I-41RI?

In 10-19 mei 1940. Beknopt overzicht van de krijgsverrichtingen der koninklijke landmacht. uitgave van "Ons Leger" uit '47 en Mei 1940 - De strijd op Nederlands grondgebied, 2e herziene druk kan ik geen specifieke info vinden over acties of gevechten van 3-I-41RI of 27 C.Mr., al dan niet bij Roosendaal.

Alle suggesties zijn welkom!


di mei 22, 2007 10:07 pm
g-1reaper
Bericht 
Als ik jou was zou ik je vraag opnieuw stellen op het grebbeberg.nl forum!
succes!


vr mei 25, 2007 4:41 pm
tendam
Bericht 
Geheel toevallig heeft iemand anders daar al een vraag gesteld over Puppels.
Maar dank in ieder geval.


vr mei 25, 2007 4:46 pm
tendam
Bericht 
Voor de volledigheid. Alweer enige tijd geleden is op dodenakkers.nl een artikel verschenen over de laatste dagen van Gerrit Jan Puppels, getiteld Gevallen bij Roosendaal


wo nov 05, 2008 2:42 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Interessant verhaal. Hoewel op met name de bespreking van 11 en 12 mei heel veel valt op te merken. Als je wilt wil ik dat in een PM wel doen. Dat lijkt me respectvoller dan op het open forum.


wo nov 05, 2008 4:05 pm
tendam
Bericht 
Lijkt me prima, je input is welkom!

Even voor de goede orde (niet ter verdediging oid): het is niet mijn artikel, maar van een andere medewerker van Stichting Dodenakkers.nl.


wo nov 05, 2008 5:05 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Ik heb je een PM gestuurd


wo nov 05, 2008 7:34 pm
pauljos2001
Bericht Re: 3-I-41RI te Roosendaal op 12 mei 1940
tendam schreef:
In verband met een artikel voor dodenakkers.nl ben ik op zoek naar informatie over Gerrit Jan Puppels (22 november 1904), meer specifiek de omstandigheden onder welke hij om het leven kwam. Hij diende volgens zijn zoon bij de 3e compagnie van het 1e bataljon van het 41e Regiment Infanterie (3-I-41RI). Dat bataljon was op 10 mei gelegerd in het noordelijke deel van vak Bakel, bij de Maas-verdediging van de Peel-Raamlinie. Hij raakte gewond in Roosendaal op 12 mei (mogelijk door Frans vuur) en stierf op 18 mei in Bergen op Zoom.

Volgens het slachtofferregister van de Oorlogsgravenstichting diende hij in de 27e Compagnie Mortieren (27 C.Mr.). Is dit een onderdeel van 3-I-41RI?

In 10-19 mei 1940. Beknopt overzicht van de krijgsverrichtingen der koninklijke landmacht. uitgave van "Ons Leger" uit '47 en Mei 1940 - De strijd op Nederlands grondgebied, 2e herziene druk kan ik geen specifieke info vinden over acties of gevechten van 3-I-41RI of 27 C.Mr., al dan niet bij Roosendaal.

Alle suggesties zijn welkom!


Je zou eens kunnen kijken op de website van oudstrijders:
http://members.ziggo.nl/wadelft/
onder Peel vak Bakel.


vr feb 20, 2009 5:26 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group