Het is nu za apr 20, 2024 12:12 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Jappaners in Normandië 
Auteur Bericht
Pieter F
Bericht 
Ik kwam gisterenavond hierover ook weer een passage tegen in het boek 'De hel die Europa heet' van Peter Schrijvers. Ik zal vanmiddag als ik thuis ben de passage wel even posten.


di jan 13, 2009 2:06 pm
Pieter F
Bericht 
De GI's in Normandië konden al helemaal niet begrijpen wat Japanse troepen in Europa deden. 'We hoefden niet naar Japan te gaan om onze eerste Jappen te pakken te krijgen,' schreef een parachutist aan zijn familie. 'We vonden ze hier in de bomen en wisten wel raad met hen.' In de buurt van Carentan ging het gerucht dat deze soldaten 'waren uitgeleend door Japan om de moffen camouflage te leren'. Het duurde even voordat de GI's beseften dat de 'Japanners' voormalige sovjetsoldaten uit de Aziatische republieken waren die zich bij de Duitsers hadden aangesloten.


di jan 13, 2009 6:40 pm
Bestuur STIWOT
Ewoud

Geregistreerd:
vr apr 16, 2004 7:05 pm
Berichten: 1024
Woonplaats: Amsterdam
Bericht 
Wellicht niet interessant voor dit topic, maar op de Glassary in Achnabreac (UK) ligt een Japans oorlogsgraf:
http://oorlogsmusea.nl/artikel/3933

_________________
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


di jan 13, 2009 8:25 pm
Profiel WWW
Kees5
Bericht 
Pieter,

Het waren de mannen van de 9th infanteriedivisie die hun divisie de bijnaam van 'plattelandsdivisie' gaven.

Maar zou je eventueel in verband met de snelheid van deze quiz zelf een nieuwe vraag willen stellen. Ik heb nl op dit moment geen tijd.


di jan 13, 2009 8:40 pm
Kees5
Bericht 
sory, verkeerd topic !


di jan 13, 2009 8:41 pm
Pieter F
Bericht Re: Jappaners in Normandië
Het duurde eventjes voordat ik dit oude topic weer had gevonden, maar ik moest aan deze discussie denken toen ik deze foto tegenkwam.

Afbeelding


ma apr 23, 2012 7:48 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group