Het is nu di apr 16, 2024 9:05 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Jappaners in Normandië 
Auteur Bericht
ewalk
Bericht 
JA, wacht even af. Lees ook even de link die ik heb gepost. :)


ma nov 12, 2007 1:41 pm
sky
Bericht 
eee ewalk, das een japanner in in duits uniform. das toch wat anders dan een Japanner in Japans uniform:)


ma nov 12, 2007 1:59 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Lees even door in de link. Het gaat hier niet om een Japanner, maar om een aziaat in DUits uniform, waarschijnlijk Koreaan.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma nov 12, 2007 4:07 pm
Profiel WWW
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Toevallig ben ik een paar dagen geleden een foto tegengekomen in een boek, met daarop een Japanse generaal (?) in gesprek met een Duitse officier bij de atlantikwall. Volgens mij zat deze foto in "Hitlers Atlantikwall" (oude versie) van de Osprey militairy serie.

Wel weet ik dat er een Japanse eenheid (of kleiner) mee heeft geholpen aan de verdediging van berlijn.

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


ma nov 12, 2007 4:17 pm
Profiel
sky
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Lees even door in de link. Het gaat hier niet om een Japanner, maar om een aziaat in DUits uniform, waarschijnlijk Koreaan.



link van ewalk:)
http://www.ww2incolor.com/gallery/black ... anese_dday

Japanese soldier (now a prisoner) in the German army at Normandy, 1944


ma nov 12, 2007 4:18 pm
muncio
Bericht 
is Jumpmaster al ergens achtergekomen?


ma nov 12, 2007 5:24 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik bedoelde natuurlijk het commentaar in de eerste link

http://www.ww2incolor.com/forum/showthread.php?t=3303

Daar staat verderop heel wat info over Japanse aanwezigheid in Duitsland en Aziatische militairen in Normandie.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma nov 12, 2007 5:30 pm
Profiel WWW
sky
Bericht 
gevalletje van miscommunicatie:) ik had het over die andere link:)


ma nov 12, 2007 5:42 pm
John S.
Bericht 
Ik zie dat jullie al e.e.a. te weten zijn gekomen. Ik wacht even op een reactie uit Amerika. Als ik wat weet dan horen (lezen) jullie van me.


ma nov 12, 2007 8:40 pm
Pieter F
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Ik zie dat jullie al e.e.a. te weten zijn gekomen. Ik wacht even op een reactie uit Amerika. Als ik wat weet dan horen (lezen) jullie van me.


Het zou natuurlijk wel mooi zijn als Burgett de passage toe kon lichten natuurlijk, wellicht kan dat wat meer duidelijkheid scheppen..


di nov 13, 2007 9:41 am
ewalk
Bericht 
Naar ik begrepen heb uit de threads (die jammer genoeg niet met bronnen komen), waren er inderdaad Japanners in Normandie om te kijken naar de kustverdediging. Ze wilden dit toepassen bij de verddediging van de eilandjes in de Pacific. Toen de invasie uitbrak zouden ze niet meer terug kunnen naar Japan.

Citaat:
after doing some research if found out that they were part of a detachment of japanese officers and enlisted men that were at normandy doing in depth research on the beach defences that the germans were building to get ideas for the defence of the home islands..guess their info didn't get back home....lol...some of the officers..


De man op de foto waar Sky naar verwijst is inderdaad een Koreaan.
http://www.ww2incolor.com/forum/showpos ... stcount=15

Een hele interessante thread met foto's van Japanners waarop zelfs een foto van een zwarte? Duitse soldaat te vinden is (misschien voer voor een andere thread? :wink: ):
http://www.allforums.net/showthread.php?t=25554


di nov 13, 2007 10:04 am
Pieter F
Bericht 
Dat zou een logische oorzaak kunnen zijn..


di nov 13, 2007 10:11 am
sky
Bericht 
ewalk schreef:
Naar ik begrepen heb uit de threads (die jammer genoeg niet met bronnen komen), waren er inderdaad Japanners in Normandie om te kijken naar de kustverdediging. Ze wilden dit toepassen bij de verddediging van de eilandjes in de Pacific. Toen de invasie uitbrak zouden ze niet meer terug kunnen naar Japan.

Citaat:
after doing some research if found out that they were part of a detachment of japanese officers and enlisted men that were at normandy doing in depth research on the beach defences that the germans were building to get ideas for the defence of the home islands..guess their info didn't get back home....lol...some of the officers..


De man op de foto waar Sky naar verwijst is inderdaad een Koreaan.
http://www.ww2incolor.com/forum/showpos ... stcount=15

Een hele interessante thread met foto's van Japanners waarop zelfs een foto van een zwarte? Duitse soldaat te vinden is (misschien voer voor een andere thread?):

http://www.allforums.net/showthread.php?t=25554



Ewalk ik verwees niet naar een korean maar naar Japanner, maar naar het zien van de link die jij noemt is het dus duidelijk dat Hitler's leger dus niet geheel opgebouwd uit Ariers. Apart aangezien hij de duitser het beste ras vondt.


di nov 13, 2007 10:23 am
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Het lijkt idd dat die Japanse generaal uitleg krijgt van de Duitser over de Atlantikwall. Ewalk, je zou best gelijk kunnen hebben.

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


di nov 13, 2007 10:26 am
Profiel
ewalk
Bericht 
Sky, Je had het over een Japanner in Duits uniform. Die vermeende Japanner was dus een Koreaan.
Inderdaad was Hitler nogal ambivalent in zijn ideologie. Hij had Bosnische moslims, kroaten, Tartaren, Koreanen, zelfs Arabieren en naar ik moet geloven zelfs zwarten en vele andere hiwi volkeren die het Duitse uniform aantrokken vrijwillig zij het onder dwang.
Het schijnt dat de Bosniers en Kroaten behoorlijk hebben huisgehouden onder de Serviers. Dat verklaart volgens mij de haat die de volken jegens elkaar voelen.


di nov 13, 2007 10:32 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group