Het is nu wo apr 24, 2024 7:10 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Heftige Straatgevechten 
Auteur Bericht
Kazin
Bericht Heftige Straatgevechten
Weet iemand iets over heftige Straatgevechen. Hiermee bedoel ik huis-aan-huis gevechten waar vele doden gevallen zijn?

De gene die hier iets over weet meld het even. Ik weet er namelijk weinig van. Enkele keren in films gezien (BoB, SPR enz.) En wie weet de dodenaantallen van het Amerikaanse leger tijdens wo2 en de Engelse.
Ik zie namelijk de getallen daarvan schommelen op verschillende sites tussen de 350.000 en 650.000 doden soldaten per land. Soms zie ik bij VS doden; 550.000 en soms weer 450.000 bij Engelse meestal; 380.000 soms 425.000 ik snap daar niks meer van?


za nov 17, 2007 11:01 am
Rudi
Bericht 
Kun je niet wat specifieker zijn, wat wil je nu precies weten over deze huis-aan-huis gevechten?


za nov 17, 2007 11:59 am
Kazin
Bericht 
Over de huis-aan-huis gevechten wil ik weten, is er uitgebreide informatie over de huis-aan-huis gevechten. Dus b.v. er wordt informatie gegeven over de zwaarste slagvelden, zijn er ook informatie bronnen waarbij de zwaarste huis-aan-huis gevechten aangegeven worden in b.v. steden zoals Berlijn, Stalingrad, Parijs enz.
En ook met de verliezen aan bijde kanten. Ik kan hierover namelijk zéér weinig informatie over vinden.


za nov 17, 2007 12:14 pm
ik ben Michiel
Bericht 
www.stalingradbattle.nl


za nov 17, 2007 12:32 pm
Rudi
Bericht 
Over Berlijn en Stalingrad zijn er zoveel boeken geschreven, dit is een kwestie van boeken opzoeken. In Parijs zijn er geen zware huis-aan-huis gevechten geweest. Verder zo'n beetje in elke grote stad aan het Oostfront.


za nov 17, 2007 1:17 pm
Kazin
Bericht 
Rudi bedankt. Ik zal het eens op gaan zoeken. Ik heb nog 3 boeken liggen over Stalingrad en Berlijn, over huis-aan-huis gevechten staat er jammer genoeg niets over. Maar nog bedankt, ik zal die boeken eens proberen op te zoeken waar huis-aan-huis gevechten in staan


za nov 17, 2007 2:18 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group