Het is nu di apr 16, 2024 9:59 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Hilversum in de tweede wereldoorlog 
Auteur Bericht
Els Kiewik-Peters
Bericht 
Over Hilversum in de Tweede Wereldoorlog is ook veel te lezen/leren in het boek "Aufstehen, Kaffee holen!", in 1998 uitgegeven door de gemeenten Hilversum en Bramsche, onder de redactie van o.a. Karin Abrahamse/Streekarchief en Egbert Pelgrim/Historische Kring Albertus Perk.
Het handelt over de Razzia van 23 oktober 1944 en de deportatie van meer dan duizend Hilversummers naar Duitsland, de meesten daarvan voor dwangarbeid naar Bramsche.
Zelf heb ik een manuscript klaarliggen, ook te vinden in dit forum onder de rubriek Boeken (Manuscript zoekt steun...), om uitgegeven te worden: "De toekomst heeft een lang verleden"Biografie van twee Hilversumse dwangarbeiders in Nazi-Duitsland '44-'45"
Hierin vertel ik over mijn grootvader, die in Bramsche overleed ten gevolge van de ontberingen in dat kamp, en mijn vader, toen 19 jaar die in Braunschweig tewerkgesteld was. In dit manuscript komt Hilversum ten tijde van de Tweede Wereldoorlog dan ook indringend in beeld! Hart. groeten, Els


vr nov 19, 2010 11:17 pm
Bits & Pieces
Bericht Re: Hilversum in de tweede wereldoorlog
Hallo

Ik heb begrepen via via dat er in de WOII aan de Kapellstraat in Hilversum een sloperij (Duits) gesitueerd was?
Kan iemand mij hier meer over vertellen?

vriendelijke groet

Peter


ma maart 31, 2014 7:58 pm
Abel3
Bericht Re: Hilversum in de tweede wereldoorlog, Abel3.
Die sloperij heb ik nog wel gekend. In de jaren 60 heb ik daar stalen balken gekocht.2e hands en nog met veel betonresten er aan. Dat het een Duitse Sloperij geweest is, wist ik toen niet. De sloperij zal nu wel weg zijn. . Nabij "Anna's Hoeve" schijnt ook het nodige gebeurt te zijn. Wat weet ik niet precies. Iets met ontwapening van de Duitsers. Groet. Abel 3


ma jun 02, 2014 10:58 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group