Het is nu vr maart 29, 2024 7:59 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Huis-aan-huis gevechten 
Auteur Bericht
wo2-freak
Bericht 
Egbert schreef:
Huis-aan-huis gevechten in de Bocage? http://en.wikipedia.org/wiki/Bocage :wink:


Ik weet de naam precies niet meer, wel in die richting vandaar die ''?'' vraagteken achter bocage


vr jan 18, 2008 4:15 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
wo2-freak, het was slechts een grapje van mijn kant. De "Bocage" kun je ook vertalen als die landerijen in Normandië en daar staan niet bepaald veel huizen. De reactie van Rein op mijn opmerking geeft denk ik het door jouw beoogde gebied aan? Het Schiereiland Cherbourg.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


vr jan 18, 2008 4:48 pm
Profiel
wo2-freak
Bericht 
Egbert schreef:
wo2-freak, het was slechts een grapje van mijn kant. De "Bocage" kun je ook vertalen als die landerijen in Normandië en daar staan niet bepaald veel huizen. De reactie van Rein op mijn opmerking geeft denk ik het door jouw beoogde gebied aan? Het Schiereiland Cherbourg.


Ja die bedoel ik!, Met huis-aan-huis gevechten hier bedoel ik de kleine dorpjes (huisjes) die daar waren, en bij een kerk waar gevochten moest worden en best veel verliezen waren geleden, maar bocage is tog ook gewoon de plek met al die Heggen, die er gezet waren om de landerijen te delen door de boeren?

Want in die huizen werd er ook gevochten de boerderij huizen


vr jan 18, 2008 6:27 pm
wo2-freak
Bericht 
Rein schreef:
wo2-freak schreef:
Ja die bedoel ik!, Met huis-aan-huis gevechten hier bedoel ik de kleine dorpjes (huisjes) die daar waren, en bij een kerk waar gevochten moest worden en best veel verliezen waren geleden, maar bocage is tog ook gewoon de plek met al die Heggen, die er gezet waren om de landerijen te delen door de boeren? Want in die huizen werd er ook gevochten de boerderij huizen

@Wo2freak: Dat heb je helemaal goed :!: :D
Kun je mischien zelf een aantal voorbeelden noemen van 'huis aan huis gevechten' in WO2 op noemen?
en vindt je de acties van Robert G. Cole geloofwaardig?
In het boek biggest brother van Larry Alexander schrijft Dick Winters over Cole: "Cole is een man die zich onoverwinnelijk waaande", wat zou hij daarmee bedoelt hebben?


Die van Caen en Carentan zijn mij het bekendst en van St. Meré Eglise


za jan 19, 2008 2:39 am
wo2-freak
Bericht 
Die kan ik niet beantwoorden, het boek heb ik niet maar dat Dick Winters dat gezegd heeft, het zou best kunnen misschien heeft Larry Alexander mooie overwinningen behaald?


za jan 19, 2008 1:01 pm
Hans Dorr
Bericht 
Je kan je bedenkingen hebben dat Caen een huis tot huis gevecht is geweest aangezien deze stad volledig plat is gegooid door de geallieerde vliegtuigen. Je zou meer kunnen spreken van "puin tot puin gevechten".

JW


za jan 19, 2008 3:30 pm
John S.
Bericht 
Inderdaad. De stad lag eigenlijk al volledig in puin op het moment dat de geallieerde grondtroepen ter plaatse kwamen.


za jan 19, 2008 3:36 pm
Hans Dorr
Bericht 
Rein schreef:
Hans Dorr schreef:
Je kan je bedenkingen hebben dat Caen een huis tot huis gevecht is geweest aangezien deze stad volledig plat is gegooid door de geallieerde vliegtuigen. Je zou meer kunnen spreken van "puin tot puin gevechten".
JW

Dit geldt evenzo voor Stalingrad.


Ik ben geen Stalingrad kenner, dan behalve wat basis kennis, maar is Stalingrad net zoals Caen helemaal plat gegooid?

JW


za jan 19, 2008 4:55 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Ik ben geen Stalingrad kenner, dan behalve wat basis kennis, maar is Stalingrad net zoals Caen helemaal plat gegooid?
Yep..

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


zo jan 20, 2008 4:43 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Afbeelding

Luchtfoto van Stalingrad na de gevechten.


zo jan 20, 2008 4:48 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Na het puin ruimen uiteraard..

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


zo jan 20, 2008 4:51 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
Als je die foto zo ziet, dan lijkt het eigenlijk niet dat er daar miljoenen mensen omgekomen zijn. Het ziet er nu zo leeg uit een paar ruïnes en een beetje overeind staande huizen.

Dit is natuurlijk wel na het puin ruimen.


zo jan 20, 2008 5:52 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Kijk anders ook eens op de website van Auke bij de afbeeldingen:
- www.stalingradbattle.nl


zo jan 20, 2008 6:19 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group