Het is nu vr maart 29, 2024 1:47 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Battle for Hitdorf 
Auteur Bericht
John S.
Bericht Battle for Hitdorf
De gevechten rondom Hitdorf in Duitsland in begin April 1945 zijn redelijk onbekend maar er zijn erg veel Amerikanen van de 82st Airborne gesneuveld. Ik ben op zoek naar foto's. Wie kan er foto's plaatsen of mij vertellen waar er foto's te vinden zijn?


di apr 08, 2008 8:58 am
John S.
Bericht 
Voor meer info:

http://www.hitdorf-lev.de/die-befreiung.htm


di apr 08, 2008 11:13 am
wo2-freak
Bericht 
Ik heb interesse in veldslagen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ik denk dat je dit niet echt een ''veldslag'' kan noemen omdat hij vrij onbekend is en niet op grote schaal is ? (neem ik aan). Maar het is toch een militaire operatie geweest en ik wil graag meer informatie hierover (en ook lijst van slachtoffers aan beide zijde heb ik ALTIJD interesse naar). Wie heeft een Nederlandse informatie site/boek/dvd hierover? Of links op het internet naar informatie bronnen hierover (of over andere militaire operaties die aan veel mensen het leven gekost hebben en van strategisch belang waren tijdens WOII, daar wil ik ook graag informatie over hebben als dat kan). En dan het liefst van minder bekende militaire operaties gedurende WOII.
- Operaties zoals: Hürtgenwald, Market Garden, Landing Normandië, Slag om Carentan, Slag om Caen, Slag bij St. Mere-Eglise, Stalingrad, Berlijn, Siegfriedlinie, Landing Sicilië, Slag bij/om Anzio, Kiev, etc. etc.
hoef ik allemaal niet te weten die zijn vrij bekend (onder de WOII-kenners dan! :)
Die paar militaire operaties die ik net genoemt heb, zijn volgens mij Hocus Pocus voor mensen die niets tot weinig over WOII weten (logisch...).


Alvast bedankt !! (Als ik tips krijg! :) )


wo apr 30, 2008 12:14 am
Dennis
Bericht 
Hier hebben wij ook interesse in, hoop dat iemand een goede link heeft.
We hebben een soldaat geadopteerd die in Hitdorf vermist is geraakt en op de Wall of Missings staat in Margraten.
Zie zijn verhaal op onze website.

Grtn,

Dennis en Gerda


wo mei 13, 2009 1:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group