Het is nu do maart 28, 2024 2:45 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Commercie hoe ver kan iemand gaan(Slag om Arnhem) 
Auteur Bericht
Philip,ABRG
Bericht Commercie hoe ver kan iemand gaan(Slag om Arnhem)
Heb zo juist vernomen, dat iemand die ook een bekende Market Garden site runt, het plan heeft om tijdens de komende September dagen een aantal 1:6 modellen uit te geven, van oa Frost en Sosabowski, oke kan ik in komen, geld zou gaan naar een goed doel,MAAR ook 3 poppen van de GESNEUVELDEN Gronert tweelingbroers en van Sapper Magnusson de RCE, nou vraag ik je ik vind dit te ver gaan, graag jullie mening hierover, degene die ik hierover benaderd hebben vinden dit samen met mij een absurt idee, ik heb ook de Arnhem Veterans Club hiervan op de hoogte gebracht.[b][color=red][/color][/b]


di jun 29, 2004 2:24 pm
marc
Bericht 
Ik vind dat deze mensen met respect behandeld dienen te worden. Als de families hier geen bezwaar tegen hebben en het geld werkelijk naar een goed doel gaat heb ik er op zich geen problemen mee zolang het dus maar met respect gebeurt en vermeld wordt dat deze mensen gesneuveld zijn en respect verdienen.


di jun 29, 2004 2:30 pm
vdw
Bericht 
Als het vanuit commercieel oogpunt gaat, dan zou het niet mogen, maar net als wat marc zei, als de familie het goed vind en het geld gaat naar een goed doel, dan vind ik ook dat het moet kunnen.


di jun 29, 2004 4:17 pm
Antwerp X
Bericht 
Tja, er bestaan ook zulke poppen van Michael Wittmann, ook een WOII gesneuvelde. De opbrengst daarvan gaat niet naar gelijk welk goed doel. Ik snap dus niet waarover je je juist druk maakt Philip. Met verkoop van zulke poppen wordt de geschiedenis alleen maar levend gehouden, en als dat geld dan nog naar een goed doel gaat.....

Verkopen die poppen zou ik zeggen!


di jun 29, 2004 4:28 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Geen probleem mee. Er valt niet aan te ontkomen dat WOII een enorm commercieel product is (boeken, films, verzamelen enz.)

Sluit me ook helemaal aan bij Antwerp X, de geschiedenis wordt zo levend gehouden.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di jun 29, 2004 7:44 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Zolang het niet ten koste gaat van het respect en eerbied voor wat die mensen hebben gedaan, heb ik daar ook niet onmiddellijk een probleem mee.

Gerd


di jun 29, 2004 7:59 pm
Profiel
Hans
Bericht 
Nee Philip, ik heb hier ook geen probleem mee, mits dit met respect plaats vindt uiteraard. Bekijk het eens van de andere (positieve) kant, op deze manier eer je juist degenen die hun leven hebben gegeven en zorg je dat ze niet in de vergetelheid raken.


do jul 01, 2004 7:01 am
Tijmen
Bericht 
Onrespectvol zou ik vinden als deze poppen als speelgoed verkocht zouden worden. Kijkend naar de prijzen neem ik aan dat de koper hem netjes in een vitrine zou plaatsen of iets dergelijks.

Tijmen


vr jul 02, 2004 8:04 am
Leo
Bericht 
Ik weet niet........Misschien ben ik wat conservatief in mijn opvattingen,maar ik vindt dat mensen zoals Frost en Sosabowski niet in zulke context moeten uitgebeeld worden. De grens tussen Frost en G.I Joe wordt dan toch heel klein.
Ik zou een beeld op ware grote en in gevechtskledij liever aanschouwen bij madame Tussaud in Londen.
Mijn persoonlijke mening,hoor.

...-


vr jul 02, 2004 9:51 am
Bonjr
Bericht 
Ik heb er geen probleem mee, inderdaad houd dit de gedachte levend aan die periode, ik zou zelfs willen pleiten om ook figuren uit te beelden van duitse zijde.


vr jul 02, 2004 12:23 pm
IA002
Bericht 
Poppen (speelgoed! of je het in een kast zet of niet) van mensen die gesneuveld zijn. NEVER! Mensen die alleen al het idee hebben om z'n pop te maken/verkopen of kopen zijn werkelijk ziek in mijn ogen. Waarom juist een naam van eeen gesneuvelde? Wat is de toegevoegde waarde? Waarom niet soldaat X?
Als gesneuvelden wel mogen waar ligt dan de grens? Of is het een serie van 1500 verschillende poppen? Als dit wel kan wat denken julllie dan van een pop van een veteraan in een rolstoel. Kan dat dan wel! (immers hij is (nog) niet dood)


Laatst bijgewerkt door IA002 op ma jul 19, 2004 11:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



ma jul 19, 2004 11:31 pm
ErnstJan
Bericht 
Bonjr schreef:
Ik heb er geen probleem mee, inderdaad houd dit de gedachte levend aan die periode, ik zou zelfs willen pleiten om ook figuren uit te beelden van duitse zijde.


Dat lijkt me dan weer ver gaan. dan krijg je mischien van die idioten die de poppen van de nazileiders gaan vereren.(vooral die van Hitler). Ik heb daar moeite mee. Poppen van gallieerde leiders moet kunnen of dan ook van dode soldaten moet weet ik niet...


ma jul 19, 2004 11:43 pm
IA002
Bericht 
waarom weet je dat niet als ik vragen mag? Zo moeilijk lijkt mij het niet. Heb je wel eens nagedacht wat een enorme pijn een jonge vrouw, misschien wel met kindje heeft (gehad) toen ze hoorde van het verlies van haar man.... of een moeder die haar zoon nooit meer terug zal zien. Of nu e dochter of zoon die haar vader noooit heeft leren kennen omdat ze te jong was. En dan gaat de één of andere eikel daar een 'Ken' van maken...
Afgelopen week kreeg ik nog een mailje toegespeeld van een Arnhem veteraan, tevens vooraanstaand lid van de Arnhem Veterans Club, die helemaal door het lint ging toen hij hoorde dat men zulke poppen op de markt wilt brengen.


ma jul 19, 2004 11:57 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Pietje schreef:
waarom weet je dat niet als ik vragen mag? Zo moeilijk lijkt mij het niet. Heb je wel eens nagedacht wat een enorme pijn een jonge vrouw, misschien wel met kindje heeft (gehad) toen ze hoorde van het verlies van haar man.... of een moeder die haar zoon nooit meer terug zal zien. Of nu e dochter of zoon die haar vader noooit heeft leren kennen omdat ze te jong was. En dan gaat de één of andere eikel daar een 'Ken' van maken...
Afgelopen week kreeg ik nog een mailje toegespeeld van een Arnhem veteraan, tevens vooraanstaand lid van de Arnhem Veterans Club, die helemaal door het lint ging toen hij hoorde dat men zulke poppen op de markt wilt brengen.

Als de familie er problemen mee heeft dan vind ik het ook ongepast maar ik ga er niet vanuit dat elk familielid van een veteraan er zo over denkt. Ik vind dat nabestaanden hier over moeten oordelen, ik kan moeilijk bepalen wat hun reactie hierop is.


di jul 20, 2004 12:05 am
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
ik zeg dus eigenlijk dat ik vind dat dat niet kan maar dan in andere woorden.


di jul 20, 2004 12:06 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group