Het is nu vr maart 29, 2024 1:34 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
[Modelcheck] Sd.Kfz. 234 / 2 "PUMA" 
Auteur Bericht
Bart Geraerts
Bericht [Modelcheck] Sd.Kfz. 234 / 2 "PUMA"
Mijn eerste modelbouwvoertuig :)

Hij is nog niet 100% af (accecoires, reservewiel, etc) maar het geheel is al mooi :)

link naar de image

Response is van harte welkom :)


za aug 14, 2004 8:16 pm
Leroy
Bericht 
wow, netjes, enkel een te close foto :(


zo aug 15, 2004 12:23 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Is dit je eerste? Dan ziet het er namelijk heel mooi, doch factory new, uit !


zo aug 15, 2004 2:13 am
Profiel
Bart Geraerts
Bericht 
Ja barry, heb dit eigenlijk 'bewust' gedaan om het simpel te houden, waarschijnlijk ga ik mijn volgende modelletjes washen ofzo, zodat ze er 'echt' uitzien.

Er is nog een zeer grove fout hoor! :P de grondkleur, afrikakorpsgeel, maar dit voertuig werd daar niet ingezet, maar zoals ik al zei, ik heb dit modelletje beschouwd als 'test-object' om te zien of modelbouw me nu wel of niet aanstaat :)

bijdeze, het staat me aan ;) :P :D


zo aug 15, 2004 8:36 am
Jurrie
Bericht 
Haha, gefeliciteert Bart:)

Maaru, het ziet er inderdaad al wel aardig uit. Zo op het oog is het model zelf goed gebouwd.

Aan de paintjog kan nog het een en ander gebeuren, maar ik moet zeggen: dat is ook het moeilijkste en het ziet er al lang niet slecht uit..

Inderdaad, zoals je zelf zegt, washes helpen het geheel al mooier te maken. Ook zou je nog kunnen denken aan olieverf of iets dergelijks om modder enzo mee te maken. Dan schiet je al een heel eind op!

Tjek ook even mijn topicje :D : http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... .php?t=976


Ga zo door zou ik zeggen, en post je foto's hier maar weer es..Ben benieuwd!

Groeten,

Jurrie


zo aug 15, 2004 11:16 am
Reinout
Bericht 
Heb je je verf goed geroerd en gemengd met de juiste verdunner? Ik vind namelijk dat 't groen nogal wat spiegelt. Maar misschien ligt het aan de foto :?:


zo aug 15, 2004 4:32 pm
Bart Geraerts
Bericht 
as i said, i'm just a noob at it :P

nee, termen zoals verdunner, heb ik niet gebruikt :?

gemengd en geroerd wel 8)

En die washes, eeuh, geen flauw id hoe ik er zou moeten aan beginnen :?


zo aug 15, 2004 7:29 pm
Jurrie
Bericht 
@Bart

Over washes is wel het een en ander te vinden op het web.

Het komt in principe hier op neer: je neemt wasbenzine/terpetine(liever de eerste) en dit mix je met een kleur verf(vaak bruin) in een verhouding van 95%/5%

En dan smeer je dat over je model heen zodat je een verouderingseffect krijgt en dat alle kiertjes ed wat donkeriger en smeriger worden

Greetz,

Jurrie


zo aug 15, 2004 8:32 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group