Het is nu vr maart 29, 2024 9:16 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
5000ste bezoeker Bevrijdingsmuseum Zeeland 
Auteur Bericht
Mia
Bericht 5000ste bezoeker Bevrijdingsmuseum Zeeland
Vandaag een berichtje van het Bevrijdingsmuseum Zeeland binnen gekregen.
Hieronder een stukje uit het bericht.
Bevrijdingsmuseum Zeeland in Nieuwdorp heeft op zaterdag 13 februari 2010 haar 5000ste bezoeker ontvangen. "We zijn bijzonder trots", vertelt Traas. 5000 bezoekers sinds de opening op 30 oktober vorig jaar overtreft onze stoutste verwachtingen. Er is nog geen stille dag bij geweest. Eén dag leek zonder bezoekers te blijven, maar aan het eind van de dag waren er toch 80 geweest. De 5000ste bezoeker was onder een groepje jongens die een verjaardagsfeestje vierden met een bezoek aan het museum.
Enkele reacties van de kinderen: De vliegtuigen waren het mooist, wordt er gezegd. En ik heb Hitler gezien, zegt een ander. Mijn vader zat ook in het leger. Er liep een meneer met de jongens mee waar ze alles aan konden vragen. Toen kwamen ze pas echt op gang en werd het nóg realistischer voor ze. Die man had zelf nog herinneringen aan de oorlog.
We lezen boeken over de oorlog, vertelt één van de jongens. En ik heb er een spreekbeurt over gehouden, vult een ander aan. Kijk, dit vind ik geweldig, zegt Traas. Dit is nu precies mijn doel met dit museum. Om bezoekers te informeren en te inspireren. Want dan worden al die mensen uit de oorlog herinnerd en worden zij en hun daden in ere gehouden.


ma feb 15, 2010 9:21 pm
Jan1981
Bericht 
Ben nog steeds niet geweest.... :oops:


ma feb 15, 2010 9:24 pm
Mia
Bericht 
Het museum loopt niet weg, het is er al heel lang (voormalig museum Infatuate). Het is verbouwd, dat is het nieuwe er aan en de naam niet te vergeten is veranderd in Bevrijdingsmuseum Zeeland.
Nu is het betrekkelijk rustig om het museum te bekijken, dat zal van de zomer wel anders zijn. Een keuze om te maken voor een bezoek. :)


ma feb 15, 2010 9:33 pm
John S.
Bericht 
Ik vind het ook een aardig museum.


di feb 16, 2010 1:59 pm
Mia
Bericht 
Duivenparachute te zien in museum
Het Bevrijdingsmuseum in Nieuwdorp heeft twee nieuwe aanwinsten.
Het gaat om een duivendroppingsparachute en een richtkijker voor een kanon uit de Tweede Wereldoorlog. De parachute bestaat uit een klein parachutedoek met eronder een canvas omhulsel waarin de duif werd vastgemaakt. Daarmee werden postduiven uit een vliegtuig gedropt.

Volgende week zijn de aanwinsten te zien in Nieuwdorp.


vr apr 09, 2010 10:12 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group