Het is nu vr maart 29, 2024 10:24 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Auschwitz april 2010 
Auteur Bericht
MichelG
Bericht Auschwitz april 2010
Foto's van bezoek Auschwitz op 6 april 2010:


Afbeelding
Wachthuis bij ingang Auschwitz I, weerspiegeling zijn de keukens

Afbeelding
Blok nummer 14, meteen na de ingang links

Afbeelding
Een doorkijkje in Auschwitz I

Afbeelding
De achterkant van de gaskamer/crematorium in Auschwitz I

Afbeelding
De nieuwe expositie over de Jodenvervolging in Nederland

Afbeelding
Eveneens de nationale Nederlandse expositie

Afbeelding
De spoorlijn en toegangspoort met wachttoren bij Auschwitz-Birkenau

Afbeelding
Overzicht vanuit de wachttoren bij de ingang, rechts de "Judenrampe"

Afbeelding
Auschwitz-Birkenau: in 1944 meer dan 90.000 gevangen

Afbeelding
Een houten barak van binnen

Afbeelding
Een veld waar de as van de gecremeerden werd verstrooid


vr apr 09, 2010 12:43 pm
John S.
Bericht 
Ik ga in het najaar samen met Skywalker naar Krakow en Auschwitz.
Geweldig mooie foto's. Complimenten.


vr apr 09, 2010 1:29 pm
MichelG
Bericht 
John S. schreef:
Ik ga in het najaar samen met Skywalker naar Krakow en Auschwitz.


Krakau schijnt een prachtige stad te zijn; helaas nooit geweest zelf.
Auschwitz was 2e keer en even indrukwekkend.
Als je nog route en/of hoteltips nodig hebt stuur me maar een mailtje of pm, John.

Groetjes


vr apr 09, 2010 1:37 pm
-Spitfire-
Bericht 
Erg 'mooie' foto's. Zeker die van de doorkijk.


ma apr 12, 2010 9:12 pm
muncio
Bericht 
Indrukwekkend!
Ik ga hoogstwaarschijnlijk in Juli van dit jaar.


wo apr 14, 2010 4:06 pm
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht 
Grote complimenten voor de foto's Michel!

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


wo apr 14, 2010 7:48 pm
Profiel
Pieter F
Bericht 
Mooie foto's Michel!


wo apr 14, 2010 8:51 pm
John S.
Bericht 
"In Auschwitz is niets te zien, alleen een barak"


Gemeenteraadslid Marleen Beckers-Govaerts van het Belgische Sint-Truiden vindt niet dat de stad 4.500 euro moet uittrekken om een klas op excursie naar het voormalig concentratiekamp Auschwitz te sturen. “In Auschwitz is niks te zien”, zegt ze.
HBVL

“Ik ben met mijn kinderen naar Auschwitz geweest en het deed ons niks. Een barak, meer is er niet te zien. Er zijn geen lijken zoals je er tegenwoordig in het Midden- Oosten wel vindt, en daar reizen ze niet naar toe. Die oorlog is voltooid verleden tijd. Kunnen we die bladzijde niet eens eindelijk omslaan?"

Het idee om een klas naar Auschwitz te sturen, komt van schepen Bert Stippelmans (CD&V). "We willen de razzia herinneren die de nazi's op 25 mei 1943 in Sint-Truiden hielden. De uitlatingen van mevrouw Beckers-Govaerts zijn voor ons nog een extra reden om met dit soort initiatieven door te gaan.”





:shock:


wo apr 21, 2010 1:38 pm
Jan1981
Bericht 
Citaat:
Maar ja, mevrouw wil lijken zien. Enig idee wat een excursie naar het Midden-Oosten kost?


Je leven?? :?


wo apr 21, 2010 7:58 pm
Harro
Bericht 
Goh, moet een (ex) Vlaams Belanger weer eens van haar latente antisemitisme af?


wo apr 21, 2010 8:13 pm
MichelG
Bericht 
John S. schreef:
“Ik ben met mijn kinderen naar Auschwitz geweest en het deed ons niks. Een barak, meer is er niet te zien. Er zijn geen lijken...
:shock:


Allereerst heb ik medelijden met de kinderen die zo'n gevoelloze en harteloze moeder hebben.

Ten tweede heb ik nog een paar honderd foto's; en dat zijn echt niet allemaal foto's van één barak.

Ten slotte: er zijn inderdaad geen lijken te zien..gelukkig niet .......alsof die 4500 euro dan wel opgehoest zouden worden.......
en voor dat geld is er genoeg andere weerzinwekkende ellende te zien daar.

Wil nog een laatste woord wijden aan deze vrouw en daar laat ik het bij: misselijkmakend!


wo apr 21, 2010 9:02 pm
Harro
Bericht 
Mevrouw Beckers-Govaerts, haar man en haar kinderen zijn allemaal (extreem)rechts actief in Vlaanderen. Eerst voor Vlaams Belang, na ruzie met die partij onafhankelijk. Zo opmerkelijk zijn de uitspraken derhalve niet - inmiddels is genoegzaam bekend dat bij dit soort lieden zo af en toe het dunne masker van fatsoen wegvalt en het neonazisme en antisemitisme zich openbaart. Roeland Raes, Xavier Buisseret, Francis Van den Eynde, Oswald Kielemoes, Jan Brans, Luk van Nieuwenhuysen, Luc Van Keerbergen, enz., enz., enz.
Citaat:
Veerle Heeren reageert verontwaardigd op de uitspraken van Marleen Govaerts tijdens de voorbije gemeenteraadszitting in Sint-Truiden. “Met uitspraken die op het randje van negationisme balanceren is het voor ons duidelijk: nooit ofte nooit zullen we samenwerken met extreemrechts”, reageerde Veerle Heeren woedend richting Govaerts.

“In Auschwitz is er niks te zien. Ik ben er ook met mijn kinderen geweest en ik noch zij waren getroffen door deze plek. Een oude legerkazerne en een barak maken op mij geen indruk, en bijgevolg moeten we reizen naar dat concentratiekamp niet sponsoren”, vond Govaerts. Ze zei dit naar aanleiding van een voorstel van CD&V-schepen Bert Stippelmans om, via een wedstrijd, Sint-Truidense scholen aan te zetten te werken rond de problematiek van racisme en volkerenmoord. De prijs voor deze essaywedstrijd was een bezoek aan Auschwitz voor de ganse klas.

“Dat Govaerts niet akkoord kan gaan met dit voorstel is haar politiek recht. Maar tijdens een openbare vergadering van de gemeenteraad beweren dat “er in Auschwitz niks te zien is”, en dat “Stalin een grotere moordenaar was dan Hitler” of “dat zij noch haar kinderen enige emotie voelden bij een bezoek aan Auschwitz” is er ver over. Wie dacht dat dit gedachtegoed tot het collectieve verleden behoorde zodat we eindelijk een kruis zouden kunnen maken over alle polemiek rond de collaboratie kreeg bij deze een kaakslag van jewelste. Een zaak is voor ons nu nog duidelijker dan ooit tevoren: nooit ofte nooit zullen we samenwerken met partijen die dergelijke extreemrechtse ideeën aankleven”, zegt Veerle Heeren.

Volgens schepen Stippelmans zullen we als stad blijven ijveren om de gruwel van de Tweede Wereldoorlog maar ook de gruwel van de oorlogen van vandaag overal ter wereld onder de aandacht van de jongeren te brengen. “Niet omdat het interessant zou zijn, maar omdat we het noodzakelijk vinden dat onze jeugd zich bewust blijft van de gevaren van het extremisme in welke vorm dan ook”, vindt Bert Stippelmans.

“En laat het duidelijk zijn: na een bezoek aan Auschwitz enkele jaren geleden voelde ik mij WEL klein, nietig, breekbaar, emotioneel leeg en totaal gepakt door hetgeen ik er gezien heb en door het verhaal van hetgeen zich daar heeft afgespeeld. We kunnen onze jeugd daar niet genoeg voor waarschuwen en moeten bijgevolg blijven investeren in de informatie van de jongeren. Bovendien zullen we onderzoeken of we geen klacht kunnen neerleggen tegen Govaerts bij het Centrum voor Gelijkheid Kansen en voor Racismebestrijding ”, besluit Veerle Heeren.


wo apr 21, 2010 10:35 pm
muncio
Bericht 
Goh Madameke Beckers-Govaerts durft wel :shock:


di apr 27, 2010 3:28 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group