Het is nu do maart 28, 2024 3:40 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
STIWOT Battlefield Tour "Vestingwerken IJmuiden" 
Auteur Bericht
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht STIWOT Battlefield Tour "Vestingwerken IJmuiden"
Het is inmiddels al weer even geleden dat STIWOT Reizen haar laatste Battlefield Tour heeft georganiseerd, maar dit jaar gaan we er weer tegenaan. In samen werking met Stichting WN2000 organiseert STIWOT Reizen een Battlefield Tour naar de vestingwerken aan de kust van IJmuiden. Stichting WN2000 maakt zich sterk voor het behoud van de bunkers in deze streek.

Afbeelding

Tijdens deze tour komt u meer te weten over de geschiedenis van Seefront IJmuiden. ‘s Ochtends bieden wij u een lezing aan waarin de betekenis van dit front in een bredere context uiteengezet wordt. In de middag brengen wij onder deskundige begeleiding van gidsen van Stichting WN2000 in twee groepen een bezoek aan een deel van deze verdedigingslinie, meerbepaald de Marine Küsten Batterie Heerenduin en Marine Flak Batterie Olmen.

De STIWOT Battlefieldtour zal plaatsvinden op zaterdag 11 september. We zullen ons vanaf 10.00 uur verzamelen in het Zee- en Havenmuseum in IJmuiden. Daar wordt u ontvangen met koffie en thee. Afsluiting is rond 17:00 uur.

Ga naar onze website voor het gehele programma en de mogelijkheid tot inschrijven!

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


vr jul 09, 2010 8:50 pm
Profiel WWW
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Klein kickje voor degene die weer terug zijn van vakantie. :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo jul 21, 2010 8:47 pm
Profiel WWW
Joey
Bericht 
En hoe was het? Heb 'm helaas moeten missen!


ma sep 13, 2010 2:05 pm
arsaak
Bericht Wat een geweldige Battlefield Tour naar IJmuiden
:wink: Wat een geweldige dag was het zaterdag 11 sept 2010 in IJmuiden. Voor het eerst meegedaan met een battiefield tour die jullie hadden georganiseerd en naar ik begrijp de eerste sinds tijden.
Een zeer interessante rondleiding door de voormalige Festung IJmuiden door enthousiaste gidsen van het Bunker Museum. Verrassend hoe veel bunkers er nog te zien waren. Beslist niet gedacht. Het is te hopen dat het museum op den duur alle bunkers in beheer krijgt, zodat er betere garantie is tot behoud van dit historisch erfgoed.
De lunch was uitstekend verzorgd door vrijwilligers van het Haven Museum. Bovendien heb ik daar nog een prachtige vuurtoren gekocht als souvenier. Zo'n mooi exemplaar had ik altijd al willen hebben.
Het weer was die dag ook geweldig, zodat we heerlijk door het duingebied konden lopen. Ook was het een bijzonder leuke groep. Daar zou je rustig vaker een tour mee kunnen maken.
Kortom een hele geslaagde dag wat mij betreft en ik hoop dat er spoedig weer zo'n dag wordt georganiseerd. Er is wat dat betreft nog genoeg te zien geloof ik.


ma sep 13, 2010 3:33 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
En het verslag van de STIWOT Battlefieldtour "Vestingwerken IJmuiden" van zaterdag 11 september jl. staat inmiddels online op de website van STIWOT Reizen: http://www.stiwotreizen.nl/trips_ijmuiden.asp

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


za sep 25, 2010 9:57 am
Profiel WWW
MdB
Bericht 
Was een mooie en interessante dag lees ik zo in het verslag, jammer dat ik deze BFT heb moeten missen.

Ben benieuwd naar de volgende BFT.

Hoe eerder hoe beter :D


ma sep 27, 2010 11:59 am
Joey
Bericht 
LinkBaden schreef:
Was een mooie en interessante dag lees ik zo in het verslag, jammer dat ik deze BFT heb moeten missen.

Ben benieuwd naar de volgende BFT.

Hoe eerder hoe beter :D


Daar sluit ik me helemaal bij aan!


wo sep 29, 2010 1:00 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group