Het is nu do apr 18, 2024 6:56 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
[Feedback] Go2War2 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht [Feedback] Go2War2
Uw mening over Go2War2
Omdat de medewerkers van Go2War2 benieuwd zijn naar uw mening over hun project is dit topic geopend. In dit topic kunt u feedback geven over Go2War2. Uw inbreng zullen we gebruiken om onze website te verbeteren en om zo beter te voldoen aan uw wensen.

U kunt in dit topic onder andere het volgende kwijt:
- Vragen over toekomstige artikelen.
- Verzoekjes om aandacht te besteden aan bepaalde onderwerpen.
- Vragen over de wijze waarop Go2War2 samengesteld wordt.
- Vragen over de dagelijkse gang van zaken binnen Go2War2.
- Op- en aanmerkingen over bepaalde artikelen en/of informatie.
- Ideeën over bijvoorbeeld de inhoud van Go2War2.

Vragen aan specifieke auteurs/medewerkers kunt u beter persoonlijk stellen of via het contactformulier aan ons toezenden.

De medewerkers van Go2War2 zullen dit topic ook geregeld gebruiken om bepaalde vragen te stellen aan u als bezoeker van de website.

Alvast bedankt voor uw reactie(s)!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do dec 23, 2004 6:20 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Je bedoeld de menu's Ben, om ook andere artikelen aan te prijzen hebben we ook juist de SPecials ingesteld. Die worden ook iedere keer veranderd.
Maar wie weet kunnen de techneuten eens kijken hoe de menu's er beter uitgelicht kunnen worden.
Hier gaat het vooral om de website Go2War2. We zijn in ieder geval blij dat je zo tevreden bent.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr dec 24, 2004 9:54 am
Profiel WWW
Frank
Bericht 
Hi Ben,
Je hebt die menu's inderdaad al eerder onder de aandacht gebracht, maar dit ligt nog 'ter overdenking' bij de technische dienst. Is namelijk best lastig om hiervoor een goede vervanger te vinden die beter naar voren komt.
Maar bedankt voor de feedback.

Nog meer mensen feedback voor Go2War2 ??
Kom er aub mee, want dat is voor ons stof om te leren en kunnen we Go2War2 verder verbeteren.

(goed topic trouwens Kevin)


vr dec 24, 2004 1:17 pm
admin

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 8:01 pm
Berichten: 160
Bericht 
Feedback ligt allang 'ter overdenking' bij bovengenoemde voorzitter. :wink:

_________________
a.k.a. Jeroen


vr dec 24, 2004 1:30 pm
Profiel WWW
Onyx
Bericht 
Er staan er iig leuke/interessante verhalen daar. Merk wel dat er regelmatig wat 'typ'-foutjes in verzeild raken. Mooie taak voor een spellingschecker of een eindredacteur.

Misschien voor wat meer promotie: na plaatsing van een artikel een topic openen op dit forum en van het artikel ook een link daar naar toe maken. Een discussie nav een artikel zou leuk zijn.

Ik mis eigenlijk nog wel eens een persoonlijke mening. Na een objectief artikel kan men wat eigen commentaar neerzetten of men kan een soort van column schrijven over iets op persoonlijke titel.

En stel dat ik wat wil schrijven, hoe kan ik dat het beste aanpakken. Ik bedoel, ik kan wel bronnen vinden en ook wel wat pennen maar wat zijn jullie criteria om het te plaatsen.
(momenteel ben ik aan het lezen over de spoorwegstaking'44 en daar wil ik tzt wel iets over schrijven)

Verder, mijn complimenten!


vr dec 24, 2004 4:38 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Voor het schrijven van artikelen kan je altijd in contact treden met Kevin Prenger (kevin@go2war2.nl ).
Als auteur zal ik nooit een persoonlijk commentaar bij mijn artikelen plaatsen nog dulden. Maar dat is persoonlijk. Ik vind dat Go2War2 vooral een historisch gegeven moet zijn. Zo neutraal mogelijk een historische verhandeling geven is voor mij de grootste uitdaging. Eventueel een commentaar plaatsen als melding op dit forum is wellicht wel een goed idee hoewel sommige auteurs zich vooral richten op het schrijven en niets met het forum op zich te maken hebben.

Maar dat is een keuze aan de projectleider en de individuele auteurs. Ik zou er zelf geen voorstander van zijn om de auteurs tot dergelijke zaken te verplichten.
Iedere auteur kan overigens heel eenvoudig benaderd worden met opmerkingen over de artikelen door een persoonlijke mail te sturen of via Kevin dan wel het contactformulier een mail te zenden.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr dec 24, 2004 4:59 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Onyx schreef:
Er staan er iig leuke/interessante verhalen daar. Merk wel dat er regelmatig wat 'typ'-foutjes in verzeild raken. Mooie taak voor een spellingschecker of een eindredacteur.


Als je artikels leest en je botst op foutjes, mag je dat altijd melden. We heben zelf niet liever dat onze artikels foutloos zouden zijn. Dus, meld die maar. @Kevin, ik wil mij gerust bezighouden om die foutjes dan ook te verbeteren.

Onyx schreef:
Misschien voor wat meer promotie: na plaatsing van een artikel een topic openen op dit forum en van het artikel ook een link daar naar toe maken. Een discussie nav een artikel zou leuk zijn.
Interessant idee. Als je een artikel interessant vind en je hebt een stelling m.b.t. het artikel waarover je kan discussiëren, mag je dat altijd doen. Maar het is idd zo dat er go2war2-medewerkers zijn die enkel schrijven en niet op het forum actief zijn. Dat hoeft uiteraard geen belemmering zijn om niet over een artikel te discussiëren.

Onyx schreef:
Ik mis eigenlijk nog wel eens een persoonlijke mening. Na een objectief artikel kan men wat eigen commentaar neerzetten of men kan een soort van column schrijven over iets op persoonlijke titel.


Ik denk dat in elk artikel wel wat persoonlijks zit van een auteur. Maar ik zie niet onmiddellijk de meerwaarde van een aparte persoonlijke mening. Ik denk niet dat dat het artikel ten goede komt en zo'n mening is heel discutabel. De bedoeling van go2war2 is vooral objectieve, duidelijke info verschaffen.

Onyx schreef:
En stel dat ik wat wil schrijven, hoe kan ik dat het beste aanpakken. Ik bedoel, ik kan wel bronnen vinden en ook wel wat pennen maar wat zijn jullie criteria om het te plaatsen.
(momenteel ben ik aan het lezen over de spoorwegstaking'44 en daar wil ik tzt wel iets over schrijven)


Leg uw bronnen en de literatuur naast elkaar en maak, op basis van beide, een overzichtelijk en logisch opgebouwd verhaal. Als je daarin slaagt, heb je grote kans om een degelijk artikel te hebben. Ik zou zeggen: probeer gewoon en stuur het door. Uit onze eventuele opmerkingen kan je alleen leren.

Gerd


vr dec 24, 2004 7:01 pm
Profiel
Desiree
Bericht 
Onyx schreef:
Misschien voor wat meer promotie: na plaatsing van een artikel een topic openen op dit forum en van het artikel ook een link daar naar toe maken. Een discussie nav een artikel zou leuk zijn.


Op zich een leuk idee maar er zijn aardig wat artikelen en er komen er nog een heel aantal bij ter zijne tijd. Zou dat op zich nog wel overzichtelijk zijn?


vr dec 24, 2004 7:06 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Ben en Onyx, hartelijk bedankt voor jullie opmerkingen. Soortgelijke feedback is meer dan welkom, vandaar ook dit topic. ;)

Ben:
De opmerkingen van Ben vind ik zeker belangrijk om iets mee te doen. We moeten ons wel beseffen dat de Technische Dienst in 2005 meerdere grote werkzaamheden op de planning heeft staan. De belangrijkste prioriteiten moeten natuurlijk eerst afgewerkt worden, maar zodra dit is gebeurd er misschien tijd om wat aanpassingen aan de lay-out van Go2War2 te doen.

Onyx:
Met betrekking tot de opmerkingen van Onyx sluit ik me volledig aan bij de opmerkingen van Gerd en Wilco. Zelf kan ik het volgende nog toevoegen:

Ik zou het ook erg op prijs stellen als foutjes in de teksten doorgegeven worden via het contactformulier of via e-mail. De functie van eindredacteur en spellingchecker vervullen meerdere mensen. Ik schrijf zelf bijvoorbeeld nooit geheel foutloos en daarom vind ik het belangrijk dat anderen mijn teksten nog eens kritisch doornemen en corrigeren. Dit is de wijze waarop meerdere auteurs werken.

Discussies over artikelen zijn altijd mogelijk op het forum. Auteurs die benieuwd zijn naar de mening van hun lezers zijn vrij om een topic te openen over hun artikel. Als je als lezer inhoudelijke opmerkingen hebt over een artikel mag je daar ook gerust een topic voor openen. Er wordt momenteel ook gewerkt aan een optie om direct je mening te uiten over een artikel, deze optie is echter alleen voor intern gebruik.

Als je wilt schrijven voor Go2War2 ben je welkom. Schrijf dus gerust een proefartikel over de Spoorwegstaking.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


vr dec 24, 2004 8:16 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Desiree schreef:
Onyx schreef:
Misschien voor wat meer promotie: na plaatsing van een artikel een topic openen op dit forum en van het artikel ook een link daar naar toe maken. Een discussie nav een artikel zou leuk zijn.


Op zich een leuk idee maar er zijn aardig wat artikelen en er komen er nog een heel aantal bij ter zijne tijd. Zou dat op zich nog wel overzichtelijk zijn?

Vooral omdat sommige auteurs liever op- en aanmerkingen persoonlijk afhandelen i.p.v. via het forum, zal ik zeker niet zelf het initiatief nemen om voor elk nieuw artikel een topic openen.

Zelf wil ik echter gerust eens een topic openen over één van mijn artikelen. Ook andere auteurs kunnen dit doen als ze dit interessant vinden. Lezers kunnen ook gerust een topic openen over een artikel waarover ze een interessante discussie willen opstarten. Ik kan echter niet beloven dat de auteurs hierop reageren, dit kan ik wel als reacties binnenkomen via e-mail of het contactformulier.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


vr dec 24, 2004 8:25 pm
Profiel WWW
Onyx
Bericht 
Mensen kunnen natuurlijk zelf topics openen maar ik denk dat het niet zo snel gebeurd (ik spreek vanuit mijn luie aard :) ). Doel van mijn voorstel is om de band tussen forum en artikelen wat aan te trekken zodat schrijvers ook kijken wat hier gebeurd en lezers van dit forum ook duidelijker zien wat er bij go2war2 gebeurd. Zelf zou ik een proefversie van een artikel hier posten om reacties te horen voordat ik het af zou maken.

Verder zijn het natuurlijk alleen maar suggesties en lijkt het me niet de bedoeling auteurs ergens toe te verplichten.

Persoonlijk vind ik dat een mening ook zeer leerzaam kan zijn, maar het moet wel altijd duidelijk zijn dat het op dat moment om een mening gaat. Daarnaast kan het ook wel wat toevoegen, de artikelen over de wapens bijv zijn nu wat droog, subjectieve vergelijkingen met andere wapens zou het zeker verlevendigen.


za dec 25, 2004 11:54 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Subjectieve vergelijking van wapens met andere is nooit goed. Een wapen is gemaakt in zijn tijdsgeest enmoeilijk met andere te vergelijken.
Een mening van een auteur vind ik als auteur totaal niet leerzaam, maar da tis puur personnlijk. Ik interesseer me als historisch gerichte lezer en schrijver totaal niet in meningen van auteurs. Ik interesseer me meer voor gefundeerde historische analyses.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za dec 25, 2004 3:43 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Subjectieve vergelijking van wapens met andere is nooit goed. Een wapen is gemaakt in zijn tijdsgeest enmoeilijk met andere te vergelijken.
Een mening van een auteur vind ik als auteur totaal niet leerzaam, maar da tis puur personnlijk. Ik interesseer me als historisch gerichte lezer en schrijver totaal niet in meningen van auteurs. Ik interesseer me meer voor gefundeerde historische analyses.


hier ben ik het wel mee eens. ik vind dat een artikel neutraal hoort te zijn en geen duidelijk mening van een schrijver.


za dec 25, 2004 4:36 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Gerd schreef:
Onyx schreef:
Er staan er iig leuke/interessante verhalen daar. Merk wel dat er regelmatig wat 'typ'-foutjes in verzeild raken. Mooie taak voor een spellingschecker of een eindredacteur.

Als je artikels leest en je botst op foutjes, mag je dat altijd melden. We heben zelf niet liever dat onze artikels foutloos zouden zijn. Dus, meld die maar.

Gerd en ik hebben nog even overleg gepleegd over de fouten die kunnen voorkomen in artikelen op Go2War2. We willen nog even duidelijk benadrukken hoe we dit probleem aan willen pakken.

Artikelen die geplaatst worden op Go2War2 zijn meestal reeds op fouten gecontroleerd. Wij zullen bij alle nieuw te plaatsen artikelen dit blijven controleren, maar kunnen helaas het maken van fouten niet altijd voorkomen. Mocht je als lezer dus toch nog fouten tegenkomen, dan kun je dit melden via het contactformulier of via e-mail.

Fouten kun je echter ook kwijt in het volgende topic: [Spellingsfouten] Go2War2 .

Wij vinden het vooral belangrijk dat we onze teksten zo foutloos mogelijk presenteren en als lezers hieraan kunnen bijdragen, dan is dat wat ons betreft meer dan welkom.

Onyx, bedankt voor het doorgeven van dit punt. Feedback is altijd welkom!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di dec 28, 2004 11:50 pm
Profiel WWW
Onyx
Bericht 
Okay, wat opmerkingen over artikel Skorzeny:

Het is iig een zeer interessant artikel, toch idd nog wat schoonheidsfoutjes:

(pagina's uit printversie)
Pagina 2: 'Skozeny' ipv 'Skorzeny' (dat moest een keer misgaan :) )
Pagina 3: 'Skorzeny laatste opdracht' ipv 'Skorzeny's'
Pagina 4: 'op goed voet' ipv 'op goede voet'
'hulp-en', staat aan elkaar en er wordt 2x 'hulp' gebruikt (mogelijk correct)
'posthum' ipv 'postuum'
Pagina 5: 'denkpisten in vraag stellen', is me niet duidelijk wat hier bedoeld wordt.

De schrijver trekt in de laatste alinea zijn eigen conclusie, ik vind dat zeker wat toevoegen.


wo dec 29, 2004 10:32 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group