Het is nu do maart 28, 2024 4:21 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
[INFO] Documenten op Go2War2 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht [INFO] Documenten op Go2War2
Vanaf nu zullen er op Go2War2 ook teksten van officiele documenten worden opgenomen. Gerangschikt op datum zullen de teksten, bij voorkeur in het Nederlands, indien nog geen vertaling aanwezig is in de oorspronkelijke taal of het Engels, zal op deze manier een overzicht worden opgebouwd van documenten zoals oorlogsverklaringen, teksten van oorlogsconferenties, verdragen enzovoorts, ontstaan.
Het verzamelen van deze teksten, vertalen en eventueel aanvragen van toestemming om te publiceren kost de nodige tijd zodat het wel even zal duren voordat er vele documenten in de database komen. Hulp hierbij kunnen we alitjd gebruiken.

In het begin zullne de documenten nog alleen via het zoekmenu te ivnden izjn, ze zullen zo snel mogelijk ook in het menu worden opgenomen. Als de taal anders is dan Nederlands, wordt dit in de titel opgenomen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma mei 24, 2004 9:01 am
Profiel WWW
admin

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 8:01 pm
Berichten: 160
Bericht 
Via het menu 'algemeen' -> 'documenten' is de lijst nu ook te bekijken.

_________________
a.k.a. Jeroen


ma mei 24, 2004 9:22 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
We zullen de documenten zo veel mogelijk gaan opnemen in de oorspronkelijke taal. hierdoor blijft vaak ook beter de intentie van het document behouden. Waar mogelijk en/of beschikbaar zullen we een Nederlandse of engelse vertaling opnemen. Alleen als de taal niet toegankelijk is (zoals Russisch, Pools enz) zal de tekst in het Engels met eventueel een Nederlandse vertaling wordne opgenomen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma mei 24, 2004 9:27 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Liggen er ergens criteria vast welke documenten worden aanvaard en welke niet? Want documenten is natuurlijk een heel ruim begrip. Gaat het hier enkel om documenten m.b.t. de zgn. grote en belangrijke gebeurtenissen? Of komen ook zgn. minder belangrijke documenten aan bod? Ik heb hier bijvoorbeeld de tekst van een toespraak liggen van koning Leopold III als reactie op de Duitse inval. Ik heb hier ook een toespraak liggen uit 1936 die Leopold hield voor de ministerraad en waarin hij de onafhankelijkspolitiek van België verdedigde. Komen deze ook in aanmerking?

Gerd


ma mei 31, 2004 2:27 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Die eerste lijkt me zoiezo wel interessant genoeg. Die tweede is meer van voor de oorlog, daarvoor zal ik eerst even met Wilco moeten overleggen.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo jun 02, 2004 7:47 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Goed, dan begin ik alleszins de toespraak van Leopold III als reactie op de Duitse inval uit te typen. Ik heb die namelijk nog niet op mijn computer staan.

Gerd


do jun 03, 2004 10:21 am
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Duidelijke criteria zullen worden uitgewerkt, je kan in ieder geval denken aan documenten tussen 1933 en 1945 (wellicht komen oudere ook aan bod maar daar zijn we nog even voorzichtig mee) welke te maken hebben met het brede scala van de Tweede Wereldoorlog. Dit kan gaan van toespraken regeringsleiders over stirjd, maar ook neutraliteit, battlereports, operatieplannen enz. Voorlopig vooral officiele documenten.
Wat duidleijker richtlijnen volgen zeker nog.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jun 03, 2004 12:07 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
De voorwaarden zijn inmiddels vast gesteld en zijn hier te vinden.

Vragen en op- of aanmerkingen kunnen in dit topic geplaatst worden.


ma jun 21, 2004 1:28 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Roel

Geregistreerd:
ma maart 15, 2004 1:05 pm
Berichten: 65
Woonplaats: Antwerpen, Belgie
Bericht 
Goed, zal eens beginnen dan ...


ma jun 21, 2004 6:36 pm
Profiel
Jesper
Bericht 
Ik heb wat officiele documenten ingescand en wil ze even opsturen. Maar... naar wie?

Jesper


vr jul 09, 2004 2:48 pm
Desiree
Bericht 
Ik denk dat je ze het beste naar Jeroen kan opsturen.
Dan komt het wel goed.


vr jul 09, 2004 3:01 pm
admin

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 8:01 pm
Berichten: 160
Bericht 
En bedankt Desiree... :roll:

Maar goed, stuur maar door, dan zal ik wel eens kijken wat we er mee kunnen doen.

_________________
a.k.a. Jeroen


vr jul 09, 2004 3:16 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Bijdragen voor Go2War2 kunnen overigens het beste worden doorgestuurd naar Kevin (kevin@go2war2.nl ) of mij ( wilco@stiwot.nl ). Per slot van rekening mag Jeroen alleen wat met onze toestemming als het niet technisch is :mrgreen:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jul 09, 2004 3:22 pm
Profiel WWW
admin

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 8:01 pm
Berichten: 160
Bericht 
Ik vermoed dat ik van Jesper een aantal .jpg's krijg, die hij ingescanned heeft. Ik zal die door mijn tekstherkenning heen proberen te halen, mocht dat niet lukken dan mag Kevin het uiteraard overtypen :D.

Uiteraard mag je het ook rechtstreeks naar Wilco of Kevin sturen. Scheelt mij weer werk :twisted:.

_________________
a.k.a. Jeroen


vr jul 09, 2004 4:13 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
admin schreef:
Ik vermoed dat ik van Jesper een aantal .jpg's krijg, die hij ingescanned heeft. Ik zal die door mijn tekstherkenning heen proberen te halen, mocht dat niet lukken dan mag Kevin het uiteraard overtypen :D.

Uiteraard mag je het ook rechtstreeks naar Wilco of Kevin sturen. Scheelt mij weer werk :twisted:.

Je bent dus echt lui! :D

Maar serieus, mocht de tekstherkenning van Jeroen niet werken ben ik heus wel bereid om de tekst over te typen. (Of het moet hier gaan om volledige archief van het proces van Neurenberg :wink: ) Maar Jesper, als je zelf bereid bent om deze tekst over te typen dan zou ik dat natuurlijk wel op prijs stellen. De JPG's van de documenten kunnen als afbeelding opgenomen worden bij het artikel.

Stuur de documenten dus eerst maar naar Jeroen dan kan hij kijken of de teksherkenning van zijn scanner gebruikt kan worden. Lukt dit niet dan komen deze JPG's vanzelf wel bij mij of Wilco terecht.


vr jul 09, 2004 4:42 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group