Het is nu vr maart 29, 2024 5:57 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Op slot gooien van Topics! 
Auteur Bericht
steunwieler
Bericht 
inderdaad, en goed dat je die 'e' er ook bijgezet hebt !
Dit wil uiteraard niet zeggen dat we moeten dom beginnen doen en stomme dingen zeggen...

Steuner


zo maart 19, 2006 3:04 pm
Harro
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
Minder heb ik op met een niet nader te noemen persoon op dit forum die meent mensen te allen tijde persoonlijk te moeten aanvallen en vaak compleet zinloze tergende opmerkingen jegens Jan en alleman te moeten maken. En niet alleen op dit forum. Deze persoon wordt mijns inziens onevenredig door de moderators beschermd. Ik vraag me ook oprecht af wat hij op dit forum doet.

En dit is precies hoe je discussies doet ontsporen. Jij maakt van dit topic over moderatie plotseling een "wie mag ik niet en wat doen we aan hem" topic. Alsof niet iedereen met een beetje verstand onmiddelijk weet wie deze "niet nader te noemen persoon" is. Als jij je dit werkelijk afvraagd, waarom reageer jij dan überhaupt op berichten die "hij" post en vragen die "hij" stelt? Met andere woorden - want laten wij er geen doekjes om winden - als je mij niet mag, bemoei jij je dan met mij?

En wat ik hier doe: mensen helpen me thun vragen en waar mogelijk een gesprek aangaan over wat mij in dit onderzoeksgebied bezich blijft houden - in de hoop dat mensen mijn berichten goed lezen.


zo maart 19, 2006 3:20 pm
Desiree
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
Minder heb ik op met een niet nader te noemen persoon op dit forum die meent mensen te allen tijde persoonlijk te moeten aanvallen en vaak compleet zinloze tergende opmerkingen jegens Jan en alleman te moeten maken. En niet alleen op dit forum. Deze persoon wordt mijns inziens onevenredig door de moderators beschermd. Ik vraag me ook oprecht af wat hij op dit forum doet.


Dit is wat wij verstaan onder de 'steken onder water'. 'anoniem' maar iedereen weet wie je bedoelt. Dit zijn de dingen die wij hier gewoon niet meer willen zien. Zelfs in het topic waar we proberen om met jullie de sfeer te bevorderen komen zulke teksten te staan.


zo maart 19, 2006 3:36 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Er is alles behalve sprake van steken onder water. Daarnaast is er geen sprake van dat ik een persoon die ik niet nader benoem hier wel ineens benoem. Wel typerend dat zowel Timo als een van de moderators blijkbaar direct een beeld hebben bij de vermeend bedoelde persoon. Wellicht dat dit stof tot nadenken oplevert voor deze en gene. Maar mijn insteek is het niet om hier steken onder water te geven. Degene die me kent van dit forum weet dat ik mijn mening gewoon geef en dat niet indirect wens te doen. Daarnaast heb ik ten aanzien van Timo al vaak genoeg aangegeven dat hij te vaak alleen maar probeert te tergen. Van de week alleen al een aantal spotbijdragen die aan mij gericht waren en puur bedoeld waren om mij te tergen in mijn professionele vakgebied. Geen moderator gezien op dat moment. Dat roept vragen op, en niet alleen bij mij.

Dan wil ik even op Pietje zijn a t/m e reageren. Het respecteren van ieders mening kan wel uitgangspunt zijn, maar dat ligt er ook aan hoe de mening wordt gemotiveerd. Ik kan me discussies herinneren waar zaken door een persoon of meerdere personen zo uit hun verband worden gerukt dat ik dan eerlijk stel dat ik dat een onjuiste mening vindt en moeite heb die te respecteren. Het gaat er dus ook wel om hoe een mening wordt geformuleerd en of die niet gewoon in strijd is met feiten of wetenschappelijk aanvaarde waarden. Ik bedoel [gechargeerd] - als ik nu ga roepen dat Hitler helemaal geen nazi is dan zal ik alles en iedereen over me heenkrijgen - en terecht - toch?

Ik vind daarbij dat scherpe discussies gewoon moeten kunnen. Ik kan ook heel puntig posten als ik dat nodig vind. Er zijn er hier meer, en dat is allemaal prima. Zolang het maar niet sleezy wordt. Ik zie 99% van de threads hier naar mijn oordeel prima verlopen. Het vergrootglas nu leggen op een aantal topics lijkt me dan ook een keuze van anderen. Het lijkt me alleen een zinnige insteek - en die meen ik nu als voornemen te herkennen - eens wat objectiever te sturen. Daar kijk ik hoopvol naar uit.


zo maart 19, 2006 3:50 pm
Desiree
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
Er is alles behalve sprake van steken onder water. Daarnaast is er geen sprake van dat ik een persoon die ik niet nader benoem hier wel ineens benoem. Wel typerend dat zowel Timo als een van de moderators blijkbaar direct een beeld hebben bij de vermeend bedoelde persoon.


Mag ik dan vragen wat jij steken onder water vind?

Het is geen geheim dat jij en Timo elkaar niet liggen. Jullie liggen constant met elkaar over hoop. Dat is dan niet zo moeilijk dat je dan iemand anders bedoelde, of was het wel iemand anders?


zo maart 19, 2006 3:58 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Ik vind het een onjuiste vaststelling van zaken te stellen dat Timo en ik elkaar niet liggen. Meestal laat ik zijn provocaties voor wat ze zijn - en ik constateer dat het gros hem hier zo aanpakt. Als Timo met zinnige bijdragen komt - en dat gebeurt vaak genoeg - dan heb ik geen enkel probleem hem even zinnig te beantwoorden. Ik heb hem ook wel eens informatie per PM gestuurd. Ik heb op zich niets tegen Timo - en ben ook wars van hetzes. Meestal laat ik zijn geterg daarom onbesproken. Timo is naar mijn mening de man die hier constant steken onder water geeft op dit forum - en dat hoor je niet van mij voor het eerst. Ik ben altijd direct in mijn bijdragen. Ze kunnen wel door mensen als te puntig of te kritisch worden beoordeeld, maar niet als steken onder water.


zo maart 19, 2006 4:03 pm
Harro
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
Er is alles behalve sprake van steken onder water. Daarnaast is er geen sprake van dat ik een persoon die ik niet nader benoem hier wel ineens benoem. Wel typerend dat zowel Timo als een van de moderators blijkbaar direct een beeld hebben bij de vermeend bedoelde persoon.

Wellicht hierom?
Grebbeberg.nl schreef:
Daarnaast heb ik ten aanzien van Timo al vaak genoeg aangegeven dat hij te vaak alleen maar probeert te tergen.

Met andere woorden: iedereen - maar dan ook echt iedereen hier weet dat je het over mij hebt, dus je opmerking dat je degene die je niet benoemd niet wil benoemen is echt belachelijk. Ik noem dit puur mij uit mijn tent lokken zodat je weereens "zie je wel" kunt zeggen.
Grebbeberg.nl schreef:
Wellicht dat dit stof tot nadenken oplevert voor deze en gene. Maar mijn insteek is het niet om hier steken onder water te geven.

Waarom doe je dat dan wel?
Grebbeberg.nl schreef:
Degene die me kent van dit forum weet dat ik mijn mening gewoon geef en dat niet indirect wens te doen.

Waarom dat "een niet nader te benoemen persoon" in plaats van "Timo"? Niet erg direct Allert.
Grebbeberg.nl schreef:
Van de week alleen al een aantal spotbijdragen die aan mij gericht waren en puur bedoeld waren om mij te tergen in mijn professionele vakgebied. Geen moderator gezien op dat moment. Dat roept vragen op, en niet alleen bij mij.

Ja, het is allemaal zo naar voor je. Die gemene Timo terwijl jij helemaal niets misdaan hebt. Hou toch op man :roll:


zo maart 19, 2006 4:03 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Zie mijn laatste bijdrage Timo.


zo maart 19, 2006 4:05 pm
Desiree
Bericht 
Ok, dank je wel voor je uitleg.


zo maart 19, 2006 4:06 pm
Harro
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
Zie mijn laatste bijdrage Timo.

Je laatste bijdrage is bijzonder hypocriet Allert. Iedereen snapt onmiddelijk dat je het over mij hebt als je het over een "niet nader te benoemen persoon" hebt die de boel hier verpest, maar dit wil je niet toegeven en nu beweer je niets tegen mij te hebben. En je bewering dat je geen steken onder water geeft is echt... :roll:


zo maart 19, 2006 4:08 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Mensen, het begin van dit topic was erg goed en hier konden wij als moderators zeker veel van leren, ik constateer nu echter alweer dat mensen elkaar in de haren vliegen om een onderwerp waar dit topic niet voor bedoeld is. Kunnen we hier mee stoppen en verder on-topic gaan misschien?


zo maart 19, 2006 4:13 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Eigenlijk wil ik hier graag eens een duidelijke uitspraak van de moderators: het kan toch niet zo zijn dat Allert hier hard roept dat ik (als niet nader te benoemen persoon) alles verpest terwijl jij hij daarmee dit topic verpest?


zo maart 19, 2006 4:17 pm
geert
Bericht 
in een topic van enkele dagen geleden vraag ik op normale wijze iets, ivm met een stelling die ik nog niet eerder hoorde, het topic was daardoor niet aan het ontaarden maar werd wel op slot gedaan. Er werd wel bij vermeld dat er natuurlijk een nieuw topic kon geopend worden maar bij het openen van zo'n topic is er al direct een wrang smaakje vind ik.
Zelfs het vergeten plaatsen van een leesteken (comma) kan al het voer zijn om teksten te verdraaien ondervond ik daar. (of mis te intrepeteren), toen ik dat doorhad was het topic al op slot.


zo maart 19, 2006 4:18 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Als iedereen dat direct denkt Timo, dan moet je je wellicht afvragen of er niet een taak bij jou ligt om je eens wat meer te concentreren op je kennis en het uitdragen en delen daarvan in plaats van op je telkens [blijkbaar] gekrenkte ego. Want deze week ben ik een aantal keren door je besmuikt, maar in andere topics zie ik het anderen overkomen. JM recentelijk nog. Het gaat in die gevallen nooit om de inhoud, maar altijd om het zuigen of treiteren. Daarentegen is het dus - zoals ik al zei - niet zo dat ik een hetze tegen jou zou willen voeren of iets wat daar maar op lijkt. Ik kies er ook vaak voor je provocaties niet te beantwoorden. Dat werkt het beste. En als je inhoudelijk wel bijdraagt - wat gelukkig ook vaak gebeurt - dan vind ik het heel aardig mee te denken en te praten. Dus daarom is er aan mijn zijde geen sprake van iets tegen jou hebben.


zo maart 19, 2006 4:18 pm
Harro
Bericht 
Allert, je bent de grootste hypocriet die ik ooit op internet ben tegen gekomen (correctie: op twee na) en ik heb duidelijk aangegeven waarom ik denk dat iedereen dat direct denkt: een deel mogelijk omdat dit mijn imago is maar een ander deel zeer zeker ook omdat je opmerkingen over "een niet nader te benoemen persoon" - in combinatie met onze eerdere onenigheid en jouw duidelijke eerdere uitspraken over mij - volkomen doorzichtig maken over wie jij het hebt. Daarmee is ook onmiddelijk duidelijk dat jij het tot dusver vredig verlopen topic op de man wil spelen zonder de man bij naam te noemen. Dat noem ik dus gewoon een steek onder water en ik ben blijkens de reacties van de moderators niet de enige.


zo maart 19, 2006 4:23 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group