Het is nu vr maart 29, 2024 5:15 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
STIWOT Meeting en Battlefield Tour 14 oktober 2006 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht STIWOT Meeting en Battlefield Tour 14 oktober 2006
Citaat:
Persbericht STIWOT Meeting en Battlefield Tour 14 oktober 2006

Op zaterdag 14 oktober 2006 organiseert STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee) van 11.00 tot 17.00 uur haar jaarlijkse meeting. Ditmaal wordt deze meeting gehouden in het "Museum Vliegbasis Deelen". Aangezien de Duitsers al direct na de Nederlandse capitulatie op 14 mei 1940 begonnen aan het uitbouwen van de grotendeels onbruikbaar gemaakte vlieghei bij Arnhem tot "Fliegerhorst Deelen" is deze locatie op zichzelf natuurlijk een bezoek al meer dan waard.

De aanwezigheid van STIWOT is echter een reden om juist op zaterdag 14 oktober een bezoek te brengen aan het Museum Vliegbasis Deelen. STIWOT is een vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor de informatieverstrekking over de Tweede Wereldoorlog in de breedste zin van het woord. Hiervoor wordt hoofdzakelijk gebruik gemaakt van het medium Internet. STIWOT is ontstaan uit de website Go2War2.nl, welke een informatiebron is voor gegevens over de Tweede Wereldoorlog. Deze website werd in 1999 opgestart en is door het succes ervan uitgegroeid tot een officiële stichting met bestuursleden, vrijwilligers en donateurs. In de loop der jaren is het aantal websites, dat STIWOT beheert, uitgebreid. Enkele voorbeelden hiervan zijn http://www.go2war2.nl, http://www.oorlogsmusea.nl, http://www.villabouchina.nl, http://www.ww2awards.com en http://www.tweede-wereldoorlog.nl.

De STIWOT meetings zijn in oorsprong ontstaan om deelnemers aan het STIWOT Forum de gelegenheid te geven elkaar te ontmoeten. In de loop der jaren is de STIWOT meeting echter uitgegroeid tot een evenement waar verzamelaars aan elkaar en aan het publiek hun verzameling tonen en informatie over alle aspecten van de Tweede Wereldoorlog wordt gegeven. Op de komende meeting zal STIWOT diverse van haar projecten presenteren aan het publiek, zullen de STIWOT sponsoren ODIN Books en NormandyinScale aanwezig zijn met promotie- en verkoopstands en zullen een aantal thema exposities en verkoopstands van WO2 militaria aanwezig zijn. Er is nog ruimte voor aanvullende stands. Personen of organisaties die zich door middel van een stand willen presenteren kunnen contact opnemen via E-mail (info@stiwot.nl). De mensen die al eens een STIWOT Meeting bezocht hebben weten hoe gezellig het kan zijn om met gelijkgestemden vrijuit over een onderwerp te kunnen praten wat ons allemaal interesseert.

Afbeelding

Om de STIWOT Meeting nog aantrekkelijker te maken organiseert STIWOT in samenhang met de Meeting een Battlefield Tour. Naast een bezoek aan het "Museum Vliegbasis Deelen" en de Meeting zult u tijdens deze Battlefield Tour ook een bezoek brengen aan de bunker "Diogenes". Deze bunker was het operationele hoofdkwartier van de Duitse 1e Nacht Jagd Division gedurende de Tweede Wereldoorlog. Van dit type bunker zijn er maar 4 gebouwd en slechts de bunkers in Nederland en Denemarken zijn bewaard gebleven. U zult dan ook begrijpen dat deze bunker normaal gesproken niet voor publiek toegankelijk is maar speciaal voor STIWOT gaan de deuren open. Voor deelname aan deze Battlefield Tour en de bijbehorende voorwaarden of impressies van de voorgaande door STIWOT georganiseerde Battlefield Tours verwijzen wij u graag naar onze nieuwe website http://www.stiwotreizen.nl. De Battlefield Tour start een uur eerder dan de Meeting, namelijk om 10.00 uur.

De toegang voor de STIWOT meeting is gelijk aan de toegangsprijs voor het Museum Vliegbasis Deelen en bedraagt 4,00 euro. Voor maar 4,00 euro heeft u dus toegang tot zowel het museum als de meeting. Donateurs van STIWOT hebben natuurlijk vrij toegang en mensen die besluiten tijdens de Meeting donateur te worden van STIWOT ontvangen de toegangsprijs terug. Wij zien u graag op zaterdag 14 oktober 2006 voor een kennismaking met STIWOT of misschien zelfs deelname aan de Battlefield Tour!

Meer informatie:
STIWOT
Postbus 148
6680 AC Bemmel
www.stiwot.nl

of info@stiwot.nl


zo sep 10, 2006 4:38 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Citaat:
Sluiting inschrijving STIWOT Battlefield Tour

Het maximum aantal deelnemers aan de STIWOT Battlefield Tour "Diogenes en Fliegerhorst Deelen" van zaterdag 14 oktober 2006 is inmiddels bereikt. De inschrijving voor deze STIWOT Battlefield Tour is dan ook gesloten. Voor de volgende STIWOT Battlefield Tour zullen wij wederom gebruik maken van een voorinschrijving. Alle mensen die zich al eens voor een STIWOT Battlefield Tour hebben ingeschreven zijn automatisch op deze voorinschrijflijst geplaatst. Wanneer u ook in aanmerking wilt komen voor deze voorinschrijving kunt u mailen naar info@stiwotreizen.nl.

Dat voor de STIWOT Battlefield Tour het maximum aantal deelnemers is bereikt wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor de STIWOT Meeting ook het geval is. Hier is namelijk iedereen van harte welkom om een bezoek te brengen aan het museum maar vooral om kennis te maken met STIWOT en haar sponsoren..

Wij willen iedereen die zicht heeft ingeschreven hartelijk bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen. Wij zien u graag op zaterdag 14 oktober 2006 als deelnemer aan de Battlefield Tour of bezoeker van de Meeting!


di sep 19, 2006 8:08 pm
Profiel
-Spitfire-
Bericht 
Ik ga zelf mee met de Battlefield Tour. Ik vroeg mij wie er nog meer gingen naar de Battlefield Tour en/of de meeting. :)


ma okt 02, 2006 5:17 pm
Ivo van den Akker
Bericht 
Ik ga m'n best doen om op de meeting aanwezig te zijn....

Het enige obstakel wat ik tegenkom is het openbaar vervoer, heeft iemand enig idee hoe ik het museum kan bereiken per ov?

Ivo.


di okt 10, 2006 9:57 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Wellicht dat iemand hier je een lift kan bezorgen? Anders zijn er vast wel een paar auto's die even heen en weer willen rijden naar het station.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di okt 10, 2006 10:00 am
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Voor Ivo zetten we wel een pendeldienst op. Voor andere mensen trouwens ook hoor indien gewenst :wink:. Laat het dan even in dit topic weten zodat wij er rekening mee kunnen houden en een gezamelijke tijd af kunnen spreken op bijvoorbeeld Arnhem CS.


di okt 10, 2006 12:39 pm
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Ik pik -Spitfire- ook al op vanaf Arnhem CS, dus nog iemand meenemen moet geen probleem zijn. Wij gaan echter wel mee met de BFT, die een uur eerder dan de meeting begint.


di okt 10, 2006 2:11 pm
Profiel
-Spitfire-
Bericht 
Ik kom dus aan om 9.15 's ochtends. Moet voor 8 uur weg. :( Maar dat heb ik er wel voor over :mrgreen:


di okt 10, 2006 3:42 pm
Ivo van den Akker
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Ik kom dus aan om 9.15 's ochtends. Moet voor 8 uur weg. :( Maar dat heb ik er wel voor over :mrgreen:


Dat betekend dat ik rond kwart over 7 's ochtens op de trein moet stappen :P

Nee, het is geen probleem, bedankt voor het aanbod, ik neem lekker m'n fietsje mee of geizel een taxi chauffeur.

komt helemaal goed


di okt 10, 2006 11:25 pm
Rudi
Bericht 
Spitfire schreef:
Ik vroeg mij wie er nog meer gingen naar de Battlefield Tour en/of de meeting.


Ben bij beide aanwezig :wink:


wo okt 11, 2006 9:32 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ik moet ook bij beide aanwezig zijn... :P

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo okt 11, 2006 10:56 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Mij zullen jullie vast ook wel tegenkomen. Of jullie daar blij van moeten worden is een tweede...


do okt 12, 2006 12:41 am
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Citaat:
STIWOT Meeting van 14 oktober 2006 nadert...

Zaterdag 14 oktober 2006 nadert met rasse schreden en bij deze willen wij u dan ook voor de laatste maal herinneren aan de STIWOT Meeting die voor deze dag in de planning staat. Dat voor de STIWOT Battlefield Tour, die ook op deze dag georganiseerd wordt, het maximum aantal deelnemers is bereikt wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor de STIWOT Meeting het geval is. U bent hier allen van harte welkom!

De STIWOT Meeting start op 14 oktober om 11.00 uur en zal tot 17.00 uur duren (dit in tegenstelling tot de Battlefield Tour die al om 10.00 uur start). Tijdens deze meeting kunt u kennismaken met STIWOT, haar projecten en de mensen achter deze projecten. Tevens zal er een verkoopbeurs plaatsvinden door onze sponsoren NormandyinScale en ODIN, u wel bekend van de WO2Shop. Ook een uitgebreid bezoek aan het "Museum Vliegbasis Deelen" is zeker de moeite waard en is inclusief. De exacte adresgegevens zijn:

Museum Vliegbasis Deelen
Hoenderloseweg 10, Gebouw 20
6816SW Deelen

De toegang voor de STIWOT meeting is gelijk aan de toegangsprijs voor het Museum Vliegbasis Deelen en bedraagt 4,00 euro. Voor maar 4,00 euro heeft u dus toegang tot zowel het museum als de meeting. Donateurs van STIWOT hebben natuurlijk vrij toegang en mensen die besluiten tijdens de Meeting donateur te worden van STIWOT ontvangen de toegangsprijs terug.

Wij zien u graag op zaterdag 14 oktober 2006 voor een kennismaking met STIWOT!


do okt 12, 2006 3:50 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Voor de donateurs die nog geen nieuwe kaart hebben ontvangen, geen nood de kaarten heb zijn aanwezig of er wordt anders geregeld dat u toegang heeft.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr okt 13, 2006 1:19 pm
Profiel WWW
Ivo van den Akker
Bericht 
volgende keer neem ik geen fiets maar een brommer mee.... en een landkaart....

Marcel, bedankt voor de lift!

:oops:


za okt 14, 2006 7:31 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group