Het is nu do maart 28, 2024 2:35 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Googlemaps op Oorlogsmusea.nl 
Auteur Bericht
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Googlemaps op Oorlogsmusea.nl
Voorheen gebruikte onze oorlogsmusea.nl en ww2museums.com websites viamichelin als leveranciers van routekaartjes, dit was echter niet te intergreren in onze websites en resulteerde daarom altijd in een externe link naar deze kaartjes. Hier waren we best tevreden over, de gegeven locaties waren in de meeste gevallen wel goed.

Wat echter bleef steken was het feit dat we deze kaartjes officieel niet mochten intergreren in de websites. Ruim een maand geleden besloot Google echter om haar kaarten van Nederland flink uit te breiden. Dit was reden voor ons om deze optie eens goed te overwegen, vooral ook omdat deze kaarten WEL te intergreren zijn in onze websites.

Om een lang verhaal kort te maken, oorlogsmusea.nl en ww2museums.com beschikken nu over deze Googlemaps. Als je nu bij een museum op het kaartje klinkt krijg je een mooie kaartje in de stijl van de website voorgeschoteld.

Wij hopen dat jullie er net zo tevreden over zijn als wij :D.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


di nov 14, 2006 10:49 pm
Profiel WWW
Johan WILLAERT
Bericht Re: Googlemaps op Oorlogsmusea.nl
Jeroen schreef:
Wij hopen dat jullie er net zo tevreden over zijn als wij :D.


Niet echt...
Ik heb bij wijze van test eens de musea van de Belgische provincie West-Vlaanderen bekeken.
Geen enkele van de Google Maps geeft de exacte plaatsaanduiding en soms zelfs geen kaart.
Wanneer je op dezelfde pagina doorklikt naar de Michelinlink krijg je al een veel beter beeld!

Na een aantal steekproeven bij Normandische musea blijkt ook daar wel een en ander met de exacte plaatslocatie niet te kloppen....

Komt daarbij dat veel kaarten wazig zijn.....

Johan


di nov 14, 2006 11:15 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Johan, als je aangeeft welke musea er precies verkeerd worden weergegeven, kunnen ze er misschien wat aan doen. Zo draag je ook nog een beetje bij aan de kwaliteit van de website. :wink:

Ik vertrouw voor de toekomst absoluut in deze verandering.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di nov 14, 2006 11:38 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Johan,

België is helaas nog niet zo in kaart gebracht als Nederland is, ik heb ze alle 4 bekijken en kan je geen ongelijk geven. Heb je echter ook de knop 'map' geprobeerd? je zit dan niet op de juiste plaats, maar je krijg niet meer zo'n wazig plaatje voor je.

Ik zal vanavond even kijken of ik de straatnamen wel goed ingevoerd krijg, dat kan namelijk wel eens veel schelen.

Dit is trouwens ook de reden dat de link naar Michelin er nog wel in staan.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo nov 15, 2006 9:22 am
Profiel WWW
Johan WILLAERT
Bericht 
Jeroen,

De knop map geeft idd een beter beeld, maar dan nog is de plaatsaanduiding niet correct!

Johan


wo nov 15, 2006 12:15 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Johan,

Ik heb het even nagekeken en België is inderdaad niet zo gedetailleerd als Nederland (op dit moment), dat is de reden dat je geen gedetailleerde kaart krijgt maar enkel de kaart van de plaatsnaam.

De ene zonder kaart is ook gefixed, daar zat een fout in de plaatsnaam.

Ik zal dit meenemen in de evaluatie, misschien dat we voor België nog even teruggaan naar de oude situatie.

Ik hoop trouwens op meer reacties!

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo nov 15, 2006 8:02 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group