Het is nu vr maart 29, 2024 12:44 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
[Aanvullingen] Timeline 
Auteur Bericht
Leo
Bericht [Aanvullingen] Timeline
Wie zou ik moeten contacteren voor aanvullingen op de Timeline ?
Zo lees ik vandaag 22-juli dat er geen resultaten werden gevonden,terwijl op 22 juli 40 Lord Halifax het vredesaanbob van Hitler,gedaan op 19-juli 40, afwees.
22 juli 43:Grandi,voorzitter van de kamer,legt Mussolini de motie voor,waarin hij hem voorstelt de persoonlijke leiding over de oorlog aan de koning over te dragen.
22 juli 43:Amerikaanse troepen bezetten Palermo.
22 juli 41:Partizanenafdelingen in slovenie maken een begin met het gewapend optreden.
22 juli 41:Arisering van Joodse bedrijven in Servie.
22 juli tot 3 oktober:300.000 Joden uit Warschau naar Belzec en Treblinka gedeporteerd.
Toch wel wat,niet? Alle met bronvermelding indien nodig.

Naar wie stuur ik dit en HOE ? Of kan ik dit maandelijks doen ?

..._


do jul 22, 2004 1:06 pm
ErnstJan
Bericht 
kijk even bij beheerder timeline bij proecten daar staat de beheerder :D


do jul 22, 2004 1:56 pm
dvdhoven
Bericht 
Dat kan naar mij of naar Gerd.
Gerd en mijn persoon vormen het nieuwe Tijdlijn Beheerder team.
Maar omdat Gerd nog op vakantie is, hebben we de taken nog niet verdeeld en zijn we eigenlijk nog niet helemaal in charge. :)

Ik heb inmiddels ook gezien dat er nog heel wat moet worden toegevoegd.
Genoeg te doen voor de komende tijd.

Bedankt voor deze info.
Ik zal Frank ook raadplegen hoe we de invoer gaan opzetten.
Lever maar voorlopig via deze thread aan.

@NIGHTWALKER: Kun je nog even aangeven van welke kamer Grandi voorzitter was? Ik ben niet zo op de hoogte van de Italiaanse politiek nog in heden, nog in verleden.
En heb je bij dat verschrikkelijke aantal Joden ook nog een jaartal?


do jul 22, 2004 2:07 pm
marcel
Bericht 
bedankt jongens voor het overnemen kwam er niet meer aan toe .

marcel jans


do jul 22, 2004 3:45 pm
Leo
Bericht 
-De Jodendeportaties uit Warschau gebeurden in 1942.

-Grandi is voor mij een totaal onbekende naam,ook bij de bron staan geen verdere vermeldingen van zijn juiste positie in de Italiaanse politiek.

Zal ik verdere info sturen via p.m, om het forum te ontlasten? Laat iets weten voor augustus.

...-


do jul 22, 2004 4:43 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Over Grandi:
Citaat:
Bij veel Italiaanse fascisten rezen twijfels over de capaciteiten van 'Maarschalk' Mussolini. Koning Victor Emmanuel III dacht er reeds in 1940 aan om Mussolini te vervangen. Steeds meer stemmen gingen op om Mussolini af te zetten. Het waren de graven Ciano en Dino Grandi (resp. schoonzoon van de Duce en de minister van Financiën), die de leiding namen over een groep fascisten die Mussolini wilden afzetten. Grandi verzocht Mussolini om de Fascistische Grote Raad bijeen te roepen, de hoogste regeringsinstantie. Mussolini, niets vermoedend van wat er zou gaan gebeuren, riep de Raad bijeen - die al sinds 1940 niet meer bijeen was gekomen. Grandi diende zijn befaamde motie in waarin hij het aftreden van Mussolini eiste. De meerderheid van de leden stemde vóór de motie en waren dus voorstanders van de afzetting. Mussolini, die de Raad slechts als een adviesorgaan zag, vond de stemming niet bindend en ging naar huis. Een dag later werd hij echter op last van de koning gearresteerd. Maarschalk Pietro Badoglio werd door de koning benoemd tot minister-president. Musolini werd zgn. 'om veiligheidsredenen' naar een eilandje overgevlogen en later naar de Gran Sasso in de Abruzzen gebracht. Mussolini scheen te berusten in zijn lot. Toen de Italianen echter capituleerden en de regering van Italië beloofde om Mussolini uit te leveren om te worden berecht, raakte hij zenuwachtig.

Bron: Wikipedia


Dick en Gerd, veel succes met de tijdslijn. Maak er wat moois van! :D

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do jul 22, 2004 5:15 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Over Grandi:
Citaat:
Bij veel Italiaanse fascisten rezen twijfels over de capaciteiten van 'Maarschalk' Mussolini. Koning Victor Emmanuel III dacht er reeds in 1940 aan om Mussolini te vervangen. Steeds meer stemmen gingen op om Mussolini af te zetten. Het waren de graven Ciano en Dino Grandi (resp. schoonzoon van de Duce en de minister van Financiën), die de leiding namen over een groep fascisten die Mussolini wilden afzetten. Grandi verzocht Mussolini om de Fascistische Grote Raad bijeen te roepen, de hoogste regeringsinstantie. Mussolini, niets vermoedend van wat er zou gaan gebeuren, riep de Raad bijeen - die al sinds 1940 niet meer bijeen was gekomen. Grandi diende zijn befaamde motie in waarin hij het aftreden van Mussolini eiste. De meerderheid van de leden stemde vóór de motie en waren dus voorstanders van de afzetting. Mussolini, die de Raad slechts als een adviesorgaan zag, vond de stemming niet bindend en ging naar huis. Een dag later werd hij echter op last van de koning gearresteerd. Maarschalk Pietro Badoglio werd door de koning benoemd tot minister-president. Musolini werd zgn. 'om veiligheidsredenen' naar een eilandje overgevlogen en later naar de Gran Sasso in de Abruzzen gebracht. Mussolini scheen te berusten in zijn lot. Toen de Italianen echter capituleerden en de regering van Italië beloofde om Mussolini uit te leveren om te worden berecht, raakte hij zenuwachtig.

Bron: Wikipedia


Dick en Gerd, veel succes met de tijdslijn. Maak er wat moois van! :D

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do jul 22, 2004 5:16 pm
Profiel WWW
Frank
Bericht 
Heren, wat mij betreft mag dit voorlopig best via het forum. Het is ook best interessant voor andere bezoekers.

Dat de timeline nog aanvulling nodig heeft mag inderdaad duidelijk zijn...

@Dick,
Wat mij betreft mag je om alvast wat handigheid te krijgen in het invoeren de in het forum genoemde zaken best gaan invoeren. (rare zin)

Zojuist heb ik Dick van den Hoven en Gerd van der Auwera bij de Go2War2 Medewerkers neergezet


do jul 22, 2004 5:19 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Schopje naar STIWOT Projecten.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


do jul 22, 2004 6:14 pm
Profiel WWW
dvdhoven
Bericht 
Even een paar reacties.

Graag hier blijven posten, zoals Frank aangaf, interessant voor anderen, maar ook mogelijke aanvullingen, verbeteringen, etc.

@Frank: ik was ook van plan om ze in te voeren.

@Jeroen: Bedankt, lijkt me de juiste plek.

Nog even over Grandi
Als ik het goed begrijp was hij voorzitter van de Fascistische Grote Raad
Ik heb hier een boek liggen, waar in staat dat de vergadering plaats vond in de nacht van 24 op 25 juli 1943 en dat Mussolini op 25 juli 1943 met deze motie naar de koning ging. Bron: Bericht van de Tweede Wereldoorlog deel 10 blz 1544/1545
Een tweede bron, The Chronological Atlas of World War II noemt de zelfde datum.
En een derde bron, Hitler De Vergelding van Ian Kershaw noemt ook de 24e juli.
Dus het wordt 24 juli.
Heerlijk, zo'n privé bibliotheek! :D


do jul 22, 2004 6:49 pm
Frank
Bericht 
Volgens mij is de 'prive' bibliotheek van een aardig formaat :D


do jul 22, 2004 6:53 pm
dvdhoven
Bericht 
Frank schreef:
Volgens mij is de 'prive' bibliotheek van een aardig formaat :D


:D Och ja, als je al wat jaartjes meegaat en een boekenwurm bent, dan verzamel je zo het een en ander.!


do jul 22, 2004 6:58 pm
Leo
Bericht 
Lets go...

...-


do jul 22, 2004 8:25 pm
Leo
Bericht 
Ben momenteel alles op een rijtje aan het zetten voor de maand augustus van 1939 tot 1945.
Het betreft alleen feiten die nog niet zijn aangehaald in de bestaande TIMELINE.
Word zaterdag gepost.

...-


wo jul 28, 2004 10:14 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
NIGHTWALKER schreef:
Ben momenteel alles op een rijtje aan het zetten voor de maand augustus van 1939 tot 1945.
Het betreft alleen feiten die nog niet zijn aangehaald in de bestaande TIMELINE.
Word zaterdag gepost.
...-


Heel goed, bedankt daarvoor. Let wel op, want er zijn intussen reeds een aantal dingen aangevuld.
Nog mensen met zulke initiatieven zijn altijd welkom.

Gerd


do jul 29, 2004 2:02 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group